محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Interfacing with all learning providers to have the best quality of learning modules to avail for our people the best development journey.
- Partnering with the top educational entities and universities for sponsoring the educational assistance program done for Orange employees.
- Handling the Soft Skills training courses resulting from the PDPs based on the employee performance.
- Participates in the development of the Training budget as required.
- Handling Orange corporate training Arm.
- Managing Orange Egypt Coaches? Club.
- Certified and Conducting Train the Trainer rounds for the new enrolled trainers every Quarter.
- Responsible and actively participate in Orange Team Buildings events.
- Support the account managers in TNAs to be done successfully.
- Conduct coaching visits for in-house trainer on functional skills and knowledge.
- Responsible for reporting attendance and evaluations.
- Receive and review the working instructions sent by the CRM Teams in the training materials.
- Ensure standard quality measures are met by conducting checks of training delivery and administration as per the policies.
- Conduct analysis on trainees? satisfaction, issue reports on activities done and progress before taking corrective actions to improve quality.
- Find creative, cost efficient solutions (when needed) that would sustain and retain the knowledge or skills transferred.
- Handling the French Language Courses for Orange employees coping with the main group language.
- Prepare monthly and quarterly training dashboards.
- Monthly budget analysis and financial commitments follow up.
Requirements:
Education
- Bachelor degree in Human Resources or Business Administration.
- Post-Graduate studies in HR is a plus
Experience
- Minimum 5 years of experience, 3 of which in a similar field in a corporate environment.
- Good knowledge of training providers in Egypt and the Middle East.
- Good knowledge of learning and Development tools and processes
- Certified Train the Trainer
Skills
- Fluent English both spoken and written.
- Excellent computer working skills.
- Good internet searching and presentation skills.
- Flexible and able to learn and apply new knowledge.
- Result oriented with an ability to meet tight deadlines.
- Very strong communication skills and able to work within a team.
- Planning and organizing skills.
- Customer and quality oriented.
- Creative thinking and analytical skills.
Job Details:
Job/ Career : Lead, Corporate Training Programs
Location: Smart Village - Egypt
Category : Human Resources and Corporate Support
Company: Orange
Job Posting Date: 30 - 7 - 2021
Job closing Date: 30 - 9 - 2021
تعليقات هامة
الوظيفة (مسؤول برامج التدريب فى الشركة فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
تعليم
- درجة البكالوريوس في الموارد البشرية أو إدارة الأعمال.
- الدراسات العليا في الموارد البشرية ميزة إضافية
خبرة
- خبرة لا تقل عن ٥ سنوات ، ٣ منها في مجال مشابه في بيئة مؤسسية.
- معرفة جيدة بمقدمي التدريب في مصر والشرق الأوسط.
- معرفة جيدة بأدوات وعمليات التعلم والتطوير
- تدريب المدرب المعتمد
مهارات
- إجادة اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة.
- مهارات ممتازة في العمل بالحاسوب.
- مهارات جيدة في البحث والعرض على الإنترنت.
- المرونة والقدرة على التعلم وتطبيق المعرفة الجديدة.
- نتيجة موجهة مع القدرة على الوفاء بالمواعيد النهائية الضيقة.
- مهارات اتصال قوية جدا وقادرة على العمل ضمن فريق.
- مهارات التخطيط والتنظيم.
- مهارات التفكير الإبداعي والتحليلي.
والمهام الوظيفية:
- التواصل مع جميع مزودي التعلم للحصول على أفضل جودة لوحدات التعلم لإتاحة أفضل رحلة تطوير لموظفينا.
- الشراكة مع أفضل الكيانات التعليمية والجامعات لرعاية برنامج المساعدة التعليمية لموظفي Orange.
- التعامل مع الدورات التدريبية على المهارات الشخصية الناتجة عن PDPs بناءً على أداء الموظف.
- المشاركة في وضع ميزانية التدريب بالشكل المطلوب.
- التعامل مع ذراع تدريب الشركات Orange.
- جولات تدريب معتمدة وتجري للمدربين المسجلين الجدد كل ربع سنة.
- المسؤولية والمشاركة بنشاط في فعاليات Orange Team Buildings.
- دعم مديري الحسابات في TNAs ليتم تنفيذها بنجاح.
- إجراء زيارات تدريبية للمدربين الداخليين حول المهارات الوظيفية والمعرفة.
- مسؤول عن الإبلاغ عن الحضور والتقييمات.
- استلام ومراجعة تعليمات العمل المرسلة من قبل فرق إدارة علاقات العملاء في المواد التدريبية.
- ضمان استيفاء مقاييس الجودة القياسية من خلال إجراء فحوصات لتقديم التدريب والإدارة وفقًا للسياسات.
- إجراء تحليل على المتدربين؟ الرضا ، وإصدار تقارير عن الأنشطة المنجزة والتقدم المحرز قبل اتخاذ الإجراءات التصحيحية لتحسين الجودة.
- البحث عن حلول مبتكرة وفعالة من حيث التكلفة (عند الحاجة) من شأنها الحفاظ على المعرفة أو المهارات المنقولة والاحتفاظ بها.
- التعامل مع دورات اللغة الفرنسية لموظفي Orange الذين يتعاملون مع لغة المجموعة الرئيسية.
- إعداد لوحات معلومات تدريبية شهرية وربع سنوية.
- تحليل الميزانية الشهرية ومتابعة الالتزامات المالية.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :