محتويات الصفحة
Role description:
- This position is based in MAF Ventures Finance Shared Service Centre (FSSC).
- This is a new department which has recently been set-up for all the wholly owned subsidiaries of MAF Ventures.
- FSSC is responsible for all the transactional accounting operations of the entities incl. preparation of Financial Statements.
- The above position will be responsible for delivery of assigned O2C processes
Responsibilities:
- Responsible to manage day-to-day AR operational activities, meeting performance targets, training new team member
- Reporting to O2C Senior Accountant
- Responsible for ensuring delivery of assigned Order to Cash finance functions
- Responsible for monthly AR ageing reports and informing the BU for necessary collection efforts
- Responsible for all the customer account reconciliations
- Review and ensure customer receipts of various departments as per the governing company policy & procedure
- Review and post journal entries passed by the team
- Pass high risk revenue journal entries as assigned
- Perform Balance Sheet Schedules as necessary
- Responsible for monthly book closing activities as assigned
- Monitor, manage and resolve customer queries/complaints within agreed SLAs, escalate to Supervisor where necessary
- Support internal/external audits
- Continuous process improvement
- Ad hoc operational duties & responsibilities as and when required
Requirements:
- Bachelor’s degree in Finance/Accounting is a must
- Advanced MS Word, Excel and PowerPoint experience
- Able to meet short deadlines
- Able to deliver quality work under pressure
Minimum Experience (number of years):
- Minimum 3 years’ experience working in Finance Department including some experience within AP function
Job-specific /Technical Skills:
- Analytical & Numerical skills, Attention to detail
- Strong customer service skills
- Good written & oral communication skills - Fluent English
Behavioral Competencies:
- Organizational skills
- Team building perspective
- Go getter attitude
- Process improvement outlook
Job Details:
Job/ Career : Order to Cash Accountant
Location: Egypt
Company: Majid Al Futtaim
Job Posting-Date: 11-4-2021
Job Closing-Date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (محاسب أمور الدفع النقدي فى شركة ماجد الفطيم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس في المالية / المحاسبة أمر لا بد منه
- خبرة متقدمة في MS Word و Excel و PowerPoint
- قادرة على الوفاء بالمواعيد النهائية القصيرة
- قادرة على تقديم أعمال عالية الجودة تحت الضغط
الحد الأدنى من الخبرة (عدد السنوات):
- خبرة لا تقل عن ٣ سنوات في العمل في قسم الشؤون المالية بما في ذلك بعض الخبرة في وظيفة AP
المهارات الخاصة بالوظيفة / التقنية:
- مهارات تحليلية وعددية ، الاهتمام بالتفاصيل
- مهارات خدمة العملاء القوية
- مهارات اتصال كتابية وشفوية جيدة - إجادة اللغة الإنجليزية
الكفاءات السلوكية:
- مهارات تنظيمية
- منظور بناء الفريق
- الذهاب الموقف البالغة
- آفاق تحسين العملية
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة ماجد الفطيم :
مجموعة ماجد الفطيم هى شركة إماراتية تمتلك الكثير من مراكز التسوق ومحلات التجزئة وأيضاً العديد من المؤسسات الترفيهية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة
العنوان الرئيسى فى الإمارات : البرج رقم 1- الطابق 10 مركز تسوق سيتي سنتر ديرة - ص.ب. 91100 - دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :