
محتويات الصفحة
Role description:
- The Aviation Field Service Engineer will act as the point of contact for all customer related technical issues, supporting Programs, the AOC 24/7 team providing technical advice & assistance to the customer in the operation, maintenance, repair, logistic support, & installation of jet engines.
- You will provide on-site interpretation of OEM data & technical instructions, and communication to internal organizations regarding status of engine programs, events, & trends.
- The FSE function is to prevent the next event by supporting operational issues as they arise and managing the Technical Program plan for each engine model they support, including updating customer progress on CI’s, AD’s and SB incorporation.
- In this role you will need to build a trusting, influential relationship with your customer at all levels of management.
Responsibilities:
- Serve as the primary GE on-site or mobile Technical representative before, during, and after the Aircraft enters service
- Provide program leadership, technical direction, and assistance to the customer in the operation, inspection, maintenance, and repair of assigned jet engine product lines
- Perform duties as the FSE for all assigned GE product lines and assist the customer with technical understanding of the operation, maintenance, and trouble-shooting of multiple types of GE products
- Review effectiveness of maintenance actions to identify training needs
- Apply Six Sigma / LEAN analytical tools to assist the customer with proactive reliability and management or procedural improvements
- Assist customer with improving reliability and reducing cost of ownership
- Provide single point of contact to the customer, customer team, and all other GE stakeholders
- Assist the factory with data collection and timely reporting to facilitate fleet performance analysis, including marketing intelligence and sales opportunities for services, and support
- Assist customer with spare parts ordering, issues resolution, and RSPL provisioning
- Provide recommendations on proactive maintenance based on engine data trend shifts.
Requirements:
- Bachelor’s Degree from an accredited college or university (or High School Diploma / GED with preference in Aerospace)
- Minimum of 2-3 years of experience in Aerospace engineering or Airline operational support
- Ability and willingness to travel to various locations, as required
Desired Characteristics
- Bachelor’s Degree in Aerospace Engineering or similar
- Strong oral and written communication skills
- Strong interpersonal and leadership skills
- Proven analytical and quality improvement ability
- Demonstrated proficiency in repair troubleshooting, shop operations, and testing of jet engines
- Ability to make formal presentations to all audiences
- Ability to work with all levels of maintenance, engineering, and management
- Project management and Lean 6 Sigma / Green Belt experience
- Demonstrated ability to lead and influence customer and peers
- Fluent in English – proficiency in local language
- A&P or LAME certification
- Humble: respectful, receptive, agile, eager to learn
- Transparent: shares critical information, speaks with candor, contributes constructively
- Focused: quick learner, strategically prioritizes work, committed
- Leadership ability: strong communicator, decision-maker, collaborative
- Problem solver: analytical-minded, challenges existing processes, critical thinker
Job Details:
Job/ Career : Lead Engineer 1 - Fleet Management
Location : 24 North Jeddah, Prince Sultan Street,Building B, Al-Nadha District, Jeddah 21435, Makkah, Saudi Arabia
Category: Engineering / Technology
Company: General Electric
Job Posting date: 1 - 10 - 2021
Job Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة ( مهندس رئيسي 1 فى شركة جنرال إلكتريك ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس من كلية أو جامعة معتمدة (أو دبلوم المدرسة الثانوية / GED مع تفضيل في الفضاء)
- خبرة لا تقل عن ٢-٣ سنوات في هندسة الطيران أو الدعم التشغيلي لشركات الطيران
- القدرة والاستعداد للسفر إلى مواقع مختلفة حسب الاقتضاء
الخصائص المرغوبة
- درجة البكالوريوس في هندسة الطيران أو ما شابه ذلك
- مهارات الاتصال الشفوي والكتابي قوية
- مهارات شخصية وقيادية قوية
- ثبت القدرة التحليلية وتحسين الجودة
- أثبتت الكفاءة في إصلاح الأعطال وإصلاحها ، وعمليات المتجر ، واختبار المحركات النفاثة
- القدرة على تقديم عروض رسمية لجميع الجماهير
- القدرة على العمل مع جميع مستويات الصيانة والهندسة والإدارة
- إدارة المشروع وتجربة Lean 6 Sigma / Green Belt
- القدرة على القيادة والتأثير على العملاء والأقران
- إجادة اللغة الإنجليزية - إجادة اللغة المحلية
- شهادة A&P أو LAME
- أن يكون المُتقدم متواضع: محترم ، متقبل ، رشيق ، حريص على التعلم
- الشفافية : مشاركة المعلومات الهامة ، والتحدث بصراحة ، والمساهمة بشكل بناء
- التركيز: أن يكون متعلم سريع ، يحدد أولويات العمل استراتيجيًا ، ملتزم
- القدرة على القيادة: التواصل القوي ، صنع القرار ، التعاون
- حلال المشكلات: التفكير التحليلي ، يتحدى العمليات القائمة ، المفكر النقدي
المهام الوظيفية:
- العمل كممثل فني أساسي لشركة GE في الموقع أو متنقل قبل دخول الطائرة الخدمة وأثناءها وبعدها
- توفير قيادة البرنامج والتوجيه الفني والمساعدة للعميل في تشغيل وفحص وصيانة وإصلاح خطوط إنتاج المحركات النفاثة المخصصة
- أداء واجبات مثل FSE لجميع خطوط منتجات GE المخصصة ومساعدة العميل في الفهم الفني للتشغيل والصيانة وحل المشكلات لأنواع متعددة من منتجات GE
- مراجعة فعالية إجراءات الصيانة لتحديد الاحتياجات التدريبية
- تطبيق أدوات تحليلية Six Sigma / LEAN لمساعدة العميل بمصداقية وإدارة استباقية أو تحسينات إجرائية
- مساعدة العميل في تحسين الموثوقية وتقليل تكلفة الملكية
- توفير نقطة اتصال واحدة للعميل وفريق العملاء وجميع أصحاب المصلحة الآخرين في جنرال إلكتريك
- مساعدة المصنع في جمع البيانات وإعداد التقارير في الوقت المناسب لتسهيل تحليل أداء الأسطول ، بما في ذلك معلومات التسويق وفرص المبيعات للخدمات والدعم
- مساعدة العملاء في طلب قطع الغيار وحل المشكلات وتوفير RSPL
- تقديم توصيات بشأن الصيانة الاستباقية بناءً على تحولات اتجاهات بيانات المحرك.
كارت ببعض المعلومات عن شركة جنرال إلكتريك :
شركة جنرال إلكتريك (GE or General Electric Company) هي شركة أمريكية متعددة الجنسيات تأسست في مدينة نيويورك ومقرها في بوسطن. تعمل الشركة ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )

المقر الرئيسى: بوسطن- ماساتشوستس - الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان فى مصر: القاهرة - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: دبى - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :