محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Provides advanced level of hardware remote technical support, troubleshooting and analysis assistance for hardware installation (or reinstallation), usage, configuration questions and software installation for IBM/Lenovo Servers and Storages
- Diagnosing, troubleshooting, and developing new solutions for technical issues escalated from L1 support team.
- Identifies out of scope technical issues, provides resolutions to a diverse range of complex technical issues, mentors others in providing validated technical information, support process instructions and special support requirements.
- Ability to Learn new products quickly and effectively, when given access to our knowledge base to be able to develop a layered understanding of how the product works end-to-end.
- Contributes to a centralized problem identification and resolution database
- Develops and implements resolutions to identified problems and follow standard practices and procedures.
- Identifies records and works with management to pro-actively revise current procedures and tools to improve customer satisfaction
- Develops broad knowledge of the organization’s mission and strategy and relates it to day-to-day issues.
- Challenges existing processes based on industry best practices, enhances these for the benefit of all.
Requirements:
- B.Sc. in Electronics/Communication/Computer Engineering or Computer science
- 5+ years of experience in technical support, IT infrastructure or related.
- Excellent customer communication and problem-solving skills
- English & French language fluency is a must
- Demonstrate proficiency in the hardware platform supported by maintaining applicable technical certifications.
- Strong Hardware server’s knowledge is a must
- Microsoft windows server and Linux knowledge
- MCSE or other IT industry certifications is a plus
- Ability to work during eastern time zone and 24*7 rotational shifts basis
- Experience in working within global teams
Job Details:
Job/ Career : Technical Support Representative-SYS.System x
Category : Product Services
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Entry Level
Employment Type: Full-Time
Contract Type: Regular
Job Posting date: not known
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (ممثل الدعم الفني فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- بكالوريوس. في الإلكترونيات / الاتصالات / هندسة الكمبيوتر أو علوم الكمبيوتر
- أكثر من ٥ سنوات من الخبرة في الدعم الفني أو البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات أو ما يتصل بها.
- مهارات ممتازة في التواصل مع العملاء وحل المشكلات
- إتقان اللغة الإنجليزية والفرنسية أمر لا بد منه
- إثبات الكفاءة في النظام الأساسي للأجهزة مدعومًا بالحفاظ على الشهادات الفنية المعمول بها.
- معرفة خادم الأجهزة القوية أمر لا بد منه
- مايكروسوفت ويندوز سيرفر ومعرفة لينكس
- MCSE أو شهادات صناعة تكنولوجيا المعلومات الأخرى ميزة إضافية
- القدرة على العمل خلال المنطقة الزمنية الشرقية وعلى أساس ٢٤ * ٧ نوبات دورانية
- خبرة في العمل ضمن فرق عالمية
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :