محتويات الصفحة
Job purpose:
- A Partner Technical Advisor (PTA) is a service delivery focused subject matter expert.
- They are responsible for incident metrics such as Customer Satisfaction (quality of the support experience), frontline engineer technical readiness and process compliance.
- They provide in-depth technical and subject matter expertise for one or more services or scenarios.
- Their primary accountability is to the engineers at a support vendor (also known as a supplier or delivery partner), focusing on the higher volume services and engaging through technical and subject matter expert mentorship, readiness and escalation management.
- They are expected to contribute to technical expertise and issue resolution globally.
Responsibilities:
Core (all people in this role perform these duties; depending on tenure some duties may be minimal
- Provide technical and SME coaching for Delivery Partner (DP) Engineers, Advocates
- Partner with the Support Delivery Manager (SDM) and CSS Training teams to address any readiness gaps, ensuring findings and remediations shared across Delivery Partners and LOBs, as applicable.
- Own case management duties (incoming inspection, escalations, tech reviews, triage, wellness, reduced time to... measures)
- Provide Readiness Content (identify need for and create content; contribute to readiness efforts where you are the Subject Matter Expert (SME))
- Manage collaboration activities (reactive, proactive, cross-team for complex cases, overall process)
- Contribute to Supportability activities (case analysis and case pattern recognition, deflection initiatives, and other Supportability improvements working with Stakeholders like Supportability Program Managers)
- Release Management and Deployment for Delivery Partners (ensure it happens, do not own directly)
- As a technical, program SME, collaborate with all stakeholders to identify and recommend technical, program process and tool opportunities, leading with innovation within their scope and prioritizing needs when beyond.
- Provide Frontline Technical or Sales Operations Oversight to Delivery Partners
Optional (people in this role may perform these duties, can vary by line of business)
- Provide Frontline Operations Metrics Oversight
- Participate in DP ROB (WBR, QBR, MBR)
- Participate in Product Group Triages (coordinated with Eng. and Service TAs)
- Approval of escalations to product group on behalf of DP (known as ICMs, Bugs or similar – varies by SBU) Drive Down Speed or Time to Competency for DP Resources
- Participate in Technical and SME Interviews for New PTA Hires
- Direct Customer Contact (to support frontline engineers, periodic case ownership to maintain technical expertise)
- Run Non-Top Box and Deviation Analysis (including Approval)
- Lead or participate in building communities with peer delivery roles (SEE, EE, EEE, TA); may be workload or specialty specific.
Requirements:
Language Qualification
- Mandatory: English Language: confident in reading, writing and speaking.
- Nice to have: Fluent in German/French/Italian and confident in reading, writing and speaking English.
Competences:
- Demonstrated working experience in a customer facing service role
- Relevant experience in technology, support, training, consulting, architecting, development, network, data center operations, IT admin or operations or equivalent education
- Knowledge of Microsoft/Office 365 technologies – particularly, Teams and Skype for Business
- Demonstrated ability to handle technically challenging and politically hot customer situations, including the appropriate use of all available resources.
- Demonstrated ability to communicate effectively with customer/ management on complex technical issues.
Job Details:
Job/ Career : Partner Technical Advisor
Role type : Individual Contributor
Location: Cairo, Egypt
Employment type : Full-Time
Profession : Services
Travel : 0-25 %
Company: Microsoft
Date posted : 26 - 7 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مستشار فني فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
اللغة
- إلزامي: اللغة الإنجليزية: القراءة والكتابة والمحادثة.
- من الجيد أن يكون لديك: إجادة اللغة الألمانية / الفرنسية / الإيطالية - القراءة والكتابة والتحدث باللغة الإنجليزية.
الاختصاصات:
- خبرة عملية مثبتة في دور خدمة يواجه العملاء
- خبرة ذات صلة في التكنولوجيا أو الدعم أو التدريب أو الاستشارات أو الهندسة المعمارية أو التطوير أو الشبكة أو عمليات مركز البيانات أو مسؤول تكنولوجيا المعلومات أو العمليات أو التعليم المعادل
- معرفة تقنيات Microsoft / Office 365 - خاصة ، Teams و Skype for Business
- القدرة على التعامل مع مواقف العملاء الصعبة من الناحية الفنية والساخنة سياسياً ، بما في ذلك الاستخدام المناسب لجميع الموارد المتاحة.
- القدرة على التواصل بشكل فعال مع العملاء / الإدارة بشأن القضايا التقنية المعقدة.
المهام الوظيفية:
أساسي (جميع الأشخاص في هذا الدور يؤدون هذه الواجبات ؛ اعتمادًا على المنصب ، قد تكون بعض الواجبات ضئيلة
- توفير التدريب الفني وتدريب الشركات الصغيرة والمتوسطة لمهندسي شركاء التسليم (DP) والمحامين
- الشراكة مع مدير تسليم الدعم (SDM) وفرق تدريب CSS لمعالجة أي ثغرات في الجاهزية ، وضمان النتائج والعلاجات المشتركة عبر شركاء التسليم و LOBs ، حسب الاقتضاء.
- واجبات إدارة الحالة الخاصة (الفحص الوارد ، التصعيد ، المراجعات التقنية ، الفرز ، العافية ، تقليل الوقت اللازم لـ ... الإجراءات)
- توفير محتوى الجاهزية (تحديد الحاجة وإنشاء المحتوى ؛ المساهمة في جهود الاستعداد حيث تكون خبير الموضوع (SME))
- إدارة أنشطة التعاون (تفاعلية ، استباقية ، مشتركة بين الفريق للحالات المعقدة ، العملية الشاملة)
- المساهمة في أنشطة الدعم (تحليل الحالة والتعرف على نمط الحالة ومبادرات الانحراف وتحسينات الدعم الأخرى التي تعمل مع أصحاب المصلحة مثل مديري برنامج Supportability)
- إدارة الإصدار والنشر لشركاء التسليم (تأكد من حدوث ذلك ، ولا تملكه بشكل مباشر)
- بصفتك شركة صغيرة ومتوسطة تقنية ، برنامج ، التعاون مع جميع أصحاب المصلحة لتحديد والتوصية بفرص العمليات والأدوات الفنية والبرنامجية ، مما يؤدي إلى الابتكار ضمن نطاقها وتحديد أولويات الاحتياجات بعد ذلك.
- توفير الإشراف الفني أو عمليات المبيعات لشركاء التوصيل
اختياري (الأشخاص في هذا الدور قد يؤدون هذه الواجبات ، ويمكن أن يختلفوا حسب نوع العمل)
- توفير الإشراف على مقاييس عمليات الخط الأمامي
- المشاركة في DP ROB (WBR ، QBR ، MBR)
- المشاركة في عمليات فرز مجموعات المنتجات (بالتنسيق مع مساعدي الهندسة والخدمة)
- الموافقة على التصعيد لمجموعة المنتجات نيابة عن DP (المعروفة باسم ICMs أو Bugs أو ما شابه ذلك - تختلف حسب SBU) خفض السرعة أو الوقت اللازم للكفاءة لموارد DP
- المشاركة في المقابلات الفنية والشركات الصغيرة والمتوسطة لموظفي PTA الجدد
- الاتصال المباشر بالعميل (لدعم مهندسي الخطوط الأمامية ، ملكية دورية للحالة للحفاظ على الخبرة الفنية)
- القيادة أو المشاركة في بناء المجتمعات بأدوار توصيل الأقران (SEE ، EE ، EEE ، TA)
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :