محتويات الصفحة
Job purpose:
- Support Engineers (SE) serve as frontline technical resources for Microsoft customers and partners via phone, email or web.
- They deliver unique value by collaboratively and reactively solving customer problems, providing proactive support advice, contributing to product quality and enhancements and creating self-help assets to broadly reach more customers.
- You will be part of a team responsible for providing an outstanding technical support experience to our business customers.
- From problem identification to full resolution, you will own and manage the customer experience over the phone and Web.
- When needed, you will collaborate with others to engage subject matter experts, Engineering (Product Groups) or Management.
- Your day to day job will be about providing both technical expertise (either on your own or by involving your colleagues) and about being an excellent communicator and a service oriented professional.
- You will be given the opportunity to become a subject matter expert in one or more areas and receive guidance and mentorship from your colleagues.
Responsibilities:
- Responsible for the customer support experience with Microsoft
- Own, troubleshoot and solve customer technical issues, using collaboration, troubleshooting best practices and transparency within and across teams (e.g. swarming)
- Identify cases that require escalation (either technically or strategically)
- Create and maintain incident management requests to product group/engineering group
- Contribute to case deflection initiatives, automation and other digital self-help assets to improve customer/ engineer experience
- Provide ramp activities, knowledge sharing, technical coaching and mentoring
- Drive technical collaboration & engagement outside of CSS (Product Engineering teams/Services/Support/Regions)
- Lead or participate in building communities with peer delivery roles; may be workload or specialty specific
Requirements:
- Possess deep technical expertise and can solve complex technical problems through sound, creative troubleshooting.
- Demonstrate critical thinking, strong communication skills and ability to develop strategic on going customer relationships.
- Enjoy team work, and actively contribute to their peer group as well as our customer account teams.
Experience and Skills required:
- Strong customer service, min 3 years, accurate and logical problem solving, and communication skills, plus the ability to work in a team environment.
- Proven experience on Windows System Administration/Configuration, including a strong understanding of: Active Directory (Administration\Troubleshoot of Active Directory, Group Policy, AD Replication, Authentication, Kerberos) and PKI, Registry; File Storage; User Accounts & Access Control; Event Logs & Auditing; Performance/Resource Monitor; Networking (TCP/IP)
- Proven experience in creating support documentation and sharing knowledge with others through training delivery and mentoring.
- Passing the MCP Windows Internals test is a plus - Windows Internals (70-660)
- Current Microsoft IT Certification preferred (Ex. MCSE, MCSA, MCSD, MCTS)
- Language requirements: English mandatory.
Job Details:
Job/ Career : Support Engineer
Role type : Individual Contributor
Location: Cairo, Egypt
Employment type : Full-Time
Profession : Services
Travel : 0-25%
Company: Microsoft
Date posted : 21-4-2021
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مهندس الدعم فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- امتلاك خبرة فنية عميقة والقدرة على حل المشكلات التقنية المعقدة من خلال استكشاف الأخطاء وإصلاحها بطريقة إبداعية وصوتية.
- إظهار التفكير النقدي ومهارات الاتصال القوية والقدرة على تطوير علاقات العملاء الاستراتيجية الجارية.
- الاستمتاع بالعمل الجماعي ، والمساهمة بفاعلية في مجموعة أقرانهم بالإضافة إلى فرق حساب العملاء لدينا.
الخبرة والمهارات المطلوبة:
- خدمة عملاء قوية ، على الأقل ٣ سنوات ، وحل المشكلات بشكل دقيق ومنطقي ، ومهارات الاتصال ، بالإضافة إلى القدرة على العمل في بيئة جماعية.
خبرة مثبتة في إدارة / تكوين نظام Windows ، بما في ذلك فهم قوي لـ: Active Directory (الإدارة \ استكشاف أخطاء Active Directory ، نهج المجموعة ، النسخ المتماثل لـ AD ، المصادقة ، Kerberos) و PKI ، التسجيل ؛ ملف التخزين؛ حسابات المستخدمين والتحكم في الوصول ؛ سجلات الأحداث والتدقيق؛ مراقبة الأداء / الموارد؛ الشبكات (TCP / IP)
خبرة مثبتة في إنشاء وثائق الدعم ومشاركة المعرفة مع الآخرين من خلال تقديم التدريب والتوجيه.
- يعد اجتياز اختبار MCP Windows Internals ميزة إضافية - Windows Internals (70-660)
- يُفضل اعتماد Microsoft IT الحالي (مثل MCSE و MCSA و MCSD و MCTS)
- متطلبات اللغة: اللغة الإنجليزية إلزامية.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :