محتويات الصفحة
Role Description:
- Ensure achievement of sales objectives, deliver, and promote key messages about SANOFI’s products through professional calls, centralized communication to customers to achieve overall business objective within defined territory through implementing the company’s strategy and policies.
Responsibilities:
Deliver SANOFI results by achieving sales & IMS target as per SANOFI business plan:
- Achieve sales target in private sectors and hospitals, ensuring consistent achievement per quarter.
- Follow up territorial sales forecasts on monthly basis.
- Continuously assess the market to expand access in new channels and identify new customers through regular updated list.
- Participate in and implement territory planning through Targeting and Segmentation in defined territory to get maximum use of time and best area coverage for both doctors and pharmacies.
Support and Promote company’s products value and image:
- Deliver the product message given from marketing team and implement the product strategy.
- Effectively apply knowledge and skills into day-to-day professional promotion activities.
- Differentiate value of SANOFI brands against competitors by understanding customer’s medical diagnosis and submitting reports and utilizing digital tools as required by the company in a timely manner.
- Regularly conduct qualitative customer feedback, competitors’ activities, ongoing market trends and product’s performance reports.
- Improve collaboration across teams /functions to develop valuable partnership with other lines/BUs to properly optimize resources and execute different brand initiatives and support new launches.
- Maintain good relationship with KOLs to ensure their loyalty and their support to company’s business.
Develop Customer insight Strategy and planning:
- Identify & prioritize customers in his relevant area with updated information
- Customer activity plan personalized based on customer insights, including face to face, POA and Tactical Plan
- Contribute to profiling the customers on two dimensions:
- Qualitative insights (needs, behaviors, attitude, potentiality …)
- Channel preference (data collection & clustering)
- Achieve required KPI’s as per BOS guidelines (C/D, Total calls, CPA, Adoption rate, daily MI recordings).
Develop Sanofi Reputation & Equity
- Ensure that all activities undertaken fully comply with the Company’s policies and code of Ethics.
- Promotes the importance of compliant behaviors.
Facilitate & Sustain access of Sanofi Products
- Expand SANOFI business with all lines & functions.
- Anticipate future changes, risks & opportunities affecting Sanofi’s position & communicate them across teams.
- Collaboration with line & functions e.g.: PHI/NHI to expand own business
- Seek/expand new opportunity/new channels for the portfolio.
- Challenge status quo (re-enlisting/other solutions).
Develop value of Partnership Beyond the product
- Endorse & advocate the value MCE activities through effective management of all channels for reaching key customers and ensuring utilization of MCE strategies.
- Making use of all available resources to expand partnership with customers while complying the company’s policies and code of ethics.
- Promote Sanofi local & global directions e.g.: new launches, CSR activities, Sanofi solutions providing the customer more value beyond our products.
- Fully understand different related functions' role.
Others
- Perform other duties as assigned.
- Respect of company’s values, code of ethics and social charter.
- Respect of personal data protection charter.
Requirements:
- University Graduate with a Medical background.
- Fresh graduate or 1-2 of experience in pharma industry
- Good command of English language.
- Competitive, Innovative, Decisive & Collaborative Mindset.
- Good selling, communication, and presentation skills.
- Digital Skills.
- Analytical mind, Well Organized.
- Patients and Customers Focused
- English & Arabic full professional proficiency
Job Details:
Job/career : Professional Medical Representative
Location : Gharbia &Kafr el Sheikh, Egypt
Company: Sanofi
Schedule : Full time
Posting date: 25 - 2 - 2022
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مندوب دعاية طبية فى شركة سانوفى ) ومتطلبات التقديم كالتالى:
- خريج جامعي بخلفية طبية.
- خريج جديد أو ١-٢ خبرة في صناعة الأدوية
- إجادة اللغة الإنجليزية.
- عقلية تنافسية ومبتكرة وحاسمة وتعاونية.
- مهارات البيع والتواصل والعرض الجيد.
- المهارات الرقمية.
- العقل التحليلي ، حسن التنظيم.
- التركيز على المرضى والعملاء
- إجادة كاملة للغة الإنجليزية والعربية
والمهام الوظيفية:
تحقيق نتائج SANOFI من خلال تحقيق هدف المبيعات و IMS وفقًا لخطة أعمال SANOFI:
- تحقيق المبيعات المستهدفة في القطاعات الخاصة والمستشفيات ، وضمان تحقيق ثابت لكل ربع.
- متابعة توقعات المبيعات الإقليمية على أساس شهري.
- تقييم السوق باستمرار لتوسيع الوصول في قنوات جديدة وتحديد عملاء جدد من خلال قائمة محدثة بانتظام.
- المشاركة في تخطيط المنطقة وتنفيذها من خلال الاستهداف والتجزئة في منطقة محددة لتحقيق أقصى استفادة من الوقت وأفضل تغطية للمنطقة لكل من الأطباء والصيدليات.
دعم وتعزيز قيمة منتجات الشركة وصورتها:
- تسليم رسالة المنتج المعطاة من فريق التسويق وتنفيذ استراتيجية المنتج.
- تطبيق المعرفة والمهارات بشكل فعال في أنشطة الترويج المهني اليومية.
- التفريق بين قيمة العلامات التجارية لـ SANOFI مقابل المنافسين من خلال فهم التشخيص الطبي للعملاء وتقديم التقارير واستخدام الأدوات الرقمية كما هو مطلوب من قبل الشركة في الوقت المناسب.
- إجراء ملاحظات العملاء النوعية بانتظام وأنشطة المنافسين واتجاهات السوق المستمرة وتقارير أداء المنتج.
- تحسين التعاون عبر الفرق / الوظائف لتطوير شراكة قيمة مع الخطوط / BUs الأخرى لتحسين الموارد بشكل صحيح وتنفيذ مبادرات العلامة التجارية المختلفة ودعم عمليات الإطلاق الجديدة.
- حافظ على علاقة جيدة مع KOLs لضمان ولائهم ودعمهم لأعمال الشركة.
تطوير استراتيجية رؤية العميل والتخطيط:
- تحديد وترتيب أولويات العملاء في منطقته ذات الصلة بمعلومات محدثة
- خطة نشاط العميل مخصصة بناءً على رؤى العملاء ، بما في ذلك وجهاً لوجه وتوكيل الشراء والخطة التكتيكية
- المساهمة في تصنيف العملاء على بعدين:
- الرؤى النوعية (الاحتياجات ، السلوكيات ، المواقف ، الاحتمالية ...)
- تفضيل القناة (جمع البيانات والتكتل)
- تحقيق مؤشرات الأداء الرئيسية المطلوبة وفقًا لإرشادات BOS (C / D ، إجمالي المكالمات ، تكلفة الاكتساب ، معدل الاعتماد ، تسجيلات MI اليومية).
تطوير سمعة سانوفي وحقوق المساهمين
- التأكد من أن جميع الأنشطة التي يتم الاضطلاع بها تتوافق تمامًا مع سياسات الشركة وقواعد الأخلاق.
- يعزز أهمية السلوكيات المتوافقة.
تسهيل واستدامة الوصول إلى منتجات Sanofi
- توسيع أعمال سانوفي بجميع الخطوط والوظائف.
- توقع التغييرات المستقبلية والمخاطر والفرص التي تؤثر على موقف Sanofi وإبلاغها عبر الفرق.
- التعاون مع الخطوط والوظائف مثل: PHI / NHI لتوسيع نطاق الأعمال التجارية الخاصة
- البحث عن / توسيع فرصة جديدة / قنوات جديدة للمحفظة.
- تحدي الوضع الراهن (إعادة التجنيد / حلول أخرى).
تطوير قيمة الشراكة أبعد من المنتج
- تأييد ودعم أنشطة MCE القيمة من خلال الإدارة الفعالة لجميع القنوات للوصول إلى العملاء الرئيسيين وضمان استخدام استراتيجيات MCE.
- الاستفادة من جميع الموارد المتاحة لتوسيع الشراكة مع العملاء مع الالتزام بسياسات الشركة وقواعد السلوك.
- الترويج لاتجاهات Sanofi المحلية والعالمية على سبيل المثال: عمليات الإطلاق الجديدة وأنشطة المسؤولية الاجتماعية للشركات وحلول Sanofi التي توفر للعميل قيمة أكبر تتجاوز منتجاتنا.
- فهم كامل لدور الوظائف المختلفة ذات الصلة.
أخرى:
- أداء مهام أخرى يكلفه.
- احترام قيم الشركة ومدونة قواعد الأخلاق والميثاق الاجتماعي.
- احترام ميثاق حماية البيانات الشخصية.
كارت ببعض المعلومات عن شركة سانوفى :
سانوفي وهي شركة فرنسية ذات مناشئ عالمية مختلفة مقرها في باريس، فرنسا . تعمل سانوفي في البحث والتطوير، صناعة وتسويق الأدوية ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس , فرنسا
العنوان فى مصر : الأميرية الشمالية، الزيتون، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : نجود سنتر ، جدة ، المملكة العربية السعودية
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :