محتويات الصفحة
Role description:
- The Talent Acquisition Operations and Programs Leader is a key member of the Hydro TA team who has global responsibility for recruiting technology, tools, processes, and programs.
- He/She will support the transformation of the function and lead ongoing efforts to enable a TA team that is effective, efficient, and innovative.
- Location is flexible with preference for European time zone
Responsibilities:
- Lead transformational initiatives and programs to build an advanced and progressive organization; lead global projects that support the Hydro TA function with focus on continuous improvement
- Identify and lead TA programs and global project teams including but not limited to: team model/capabilities, candidate and hiring manager experience, diversity, internal mobility, assessments, etc.
- Act as subject matter expert for the recruiting process and programs including enterprise standards, vacancy creation, agency engagement, ATS and sourcing tools functionality, interview scheduling policies and processes, offers and background checks, survey processes, and the metrics portal, etc.
- Partner with global TA Operations hubs and HR Ops teams to deliver VOC (Voice of Customer) and to work together wherever solutions are needed; provide COEs (Center of Excellence) with business insights and forecasting
- Ensure the right metrics are available to understand KPIs, workload, and capacity; operationalize analysis at both the recruiter and leadership levels; reinforce a culture of performance analysis and accountability; consolidate data for reporting, ensuring accurate and on-time reporting
- Analyze performance to identify and lead process improvements; work with recruiting delivery teams for program feedback; drive continuous improvement through lean methodologies and project management rigor
- Partner with the Brand Lead and TA team to provide solutions that enable the talent attraction and sourcing initiatives
- Integrate with technology team on the analysis, implementation, training, and ongoing support of recruitment technology
- Responsible for creation and maintenance of new-hire and ongoing training programs for TA team; create global repository that acts as system of record and portal for documents/policies/training material; ensure training model is measurable and competency-based
- Analyze external recruitment industry market trends and benchmark recruiting results against industry standards
- Serve as expert for finance-related needs, including quarterly accruals, work & purchase orders, RPO and agency invoicing, payment for licensing/tools, and ad-hoc spend, etc.
Requirements:
- Bachelor's degree from an accredited university.
- Strong experience in Talent Acquisition or Project Management, Tender Management, efficiency Quality projects in a Talent Acquisition organization.
- Minimum 2 years of experience in project management
Desired Characteristics:
- Prior experience in a recruiting role with demonstrated responsibility for end-to-end recruiting processes
- Understanding of “Lean” concept
- Experience operating in a global matrixed environment
- Self-starter with proven project management and process improvement success track record
- Initiated or took part in branding projects is a plus
- Experience in leading cross-functional, remote, and diverse project teams; managing global project teams to deliver the highest quality outcomes
- Demonstrated understanding of HR and TA tools/technologies and how to improve business processes
- Able to multitask and work on a large number of projects at the same time while maintaining strong attention to detail and focus on customer service; ability to prioritize and flexibility to shift focus as needs or priorities change
- Ability to influence and educate internal and external stakeholders
- Strong skills in Microsoft PowerPoint and Excel
Job Details:
Job/ Career : Talent Acquisition Operations and Programs Leader
Location : Cairo, Egypt
Category: Human Resources
Company: General Electric
Job Posting date: 27 - 4 - 2023
Job Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة ( قائد عمليات اكتساب المواهب والبرامج فى شركة جنرال إلكتريك ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- بكالوريوس من جامعة معترف بها.
- خبرة قوية في اكتساب المواهب أو إدارة المشاريع ، وإدارة العطاءات ، وكفاءة مشاريع الجودة في منظمة اكتساب المواهب.
- خبرة لا تقل عن سنتين في إدارة المشاريع
الخصائص المرغوبة:
- خبرة سابقة في دور التوظيف مع إظهار المسؤولية لعمليات التوظيف من البداية إلى النهاية
- خبرة في العمل في بيئة مصفوفة عالمية
- كاتب ذاتي مع إدارة مشروع مثبتة وسجل نجاح في تحسين العمليات
- البدء أو المشاركة في مشاريع العلامات التجارية ميزة إضافية
- خبرة في قيادة فرق المشاريع متعددة الوظائف والبعيدة والمتنوعة ؛ إدارة فرق المشروع العالمية لتقديم نتائج بأعلى جودة
- إظهار فهمًا لأدوات / تقنيات الموارد البشرية والمساعدة الفنية وكيفية تحسين العمليات التجارية
- القدرة على تعدد المهام والعمل على عدد كبير من المشاريع في نفس الوقت مع الحفاظ على اهتمام قوي بالتفاصيل والتركيز على خدمة العملاء ؛ القدرة على تحديد الأولويات والمرونة لتحويل التركيز مع تغير الاحتياجات أو الأولويات
- القدرة على التأثير وتثقيف أصحاب المصلحة الداخليين والخارجيين
- مهارات قوية في Microsoft PowerPoint و Excel
المهام الوظيفية:
- قيادة المبادرات والبرامج التحويلية لبناء منظمة متقدمة وتقدمية ؛ قيادة المشاريع العالمية التي تدعم وظيفة Hydro TA مع التركيز على التحسين المستمر
- تحديد وقيادة برامج المساعدة الفنية وفرق المشروع العالمية بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر: نموذج / قدرات الفريق ، وخبرة مدير المرشح والتوظيف ، والتنوع ، والتنقل الداخلي ، والتقييمات ، إلخ.
- العمل كخبير في موضوع عملية التوظيف والبرامج بما في ذلك معايير المؤسسة ، وإنشاء الوظائف الشاغرة ، ومشاركة الوكالة ، ووظائف ATS وأدوات تحديد المصادر ، وسياسات وإجراءات جدولة المقابلات ، والعروض والتحقق من الخلفية ، وعمليات المسح ، وبوابة المقاييس ، إلخ.
- الشراكة مع مراكز عمليات TA العالمية وفرق HR Ops لتقديم VOC (صوت العميل) والعمل معًا عند الحاجة إلى حلول ؛ تزويد مراكز التميز (مركز التميز) برؤى الأعمال والتنبؤ
- التأكد من توفر المقاييس الصحيحة لفهم مؤشرات الأداء الرئيسية وعبء العمل والقدرة ؛ تفعيل التحليل على مستويي التوظيف والقيادة ؛ ترسيخ ثقافة تحليل الأداء والمساءلة ؛ توحيد البيانات لإعداد التقارير ، وضمان دقة التقارير وفي الوقت المناسب
- تحليل الأداء لتحديد وقيادة تحسينات العملية ؛ العمل مع تعيين فرق التسليم لملاحظات البرنامج ؛ قيادة التحسين المستمر من خلال المنهجيات الخالية من الهدر والصرامة في إدارة المشاريع
- الشراكة مع قائد العلامة التجارية وفريق TA لتقديم الحلول التي تمكن من جذب المواهب ومبادرات الاستعانة بالمصادر
- التكامل مع فريق التكنولوجيا في التحليل والتنفيذ والتدريب والدعم المستمر لتكنولوجيا التوظيف
- مسؤول عن إنشاء وصيانة برامج التدريب الجديدة والمستمرة لفريق TA ؛ إنشاء مستودع عالمي يعمل كنظام تسجيل وبوابة للوثائق / السياسات / مواد التدريب ؛ التأكد من أن نموذج التدريب قابل للقياس وقائم على الكفاءة
- تحليل اتجاهات سوق صناعة التوظيف الخارجي وقياس نتائج التوظيف مقابل معايير الصناعة
- العمل كخبير في تلبية الاحتياجات المتعلقة بالتمويل ، بما في ذلك الاستحقاقات الفصلية ، وأوامر العمل والشراء ، وفواتير RPO والوكالة ، والدفع مقابل الترخيص / الأدوات ، والإنفاق المخصص ، وما إلى ذلك.
كارت ببعض المعلومات عن شركة جنرال إلكتريك :
شركة جنرال إلكتريك (GE or General Electric Company) هي شركة أمريكية متعددة الجنسيات تأسست في مدينة نيويورك ومقرها في بوسطن. تعمل الشركة ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى: بوسطن- ماساتشوستس - الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان فى مصر: القاهرة - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: دبى - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :