محتويات الصفحة
Job description:
- Passionately inspiring and serving and selling to our consumers
- Diligently executing store operations
- Contributing to a culture of consumer centricity within the store
Responsibilities:
- Actively connect and engage with consumers entering the store
- Be aware of store KPI's (key performance indicators) and contribute to store sales
- Responsible for improving the consumer experience by executing the CONNECT-ENGAGE-INSPIRE service standards
- Be a Brand advocate, consistently exhibiting the 3 Cs (Confidence, Collaboration and Creativity)
- Use seasonal product and Brand knowledge effectively during consumer interactions
- Communicate product features and benefits, and unique selling points clearly to address consumer needs
- Connect our Consumers to relevant digital & omnichannel tools to provide a seamless shopping experience
- Be aware of all omnichannel related sales tools
- Guide our Consumers through the digital touchpoints in the store
- Process merchandise deliveries quickly and effectively, and constantly replenish merchandising fixtures to ensure the store’s entire product offer is represented on the sales floor
- Complete sales transactions quickly and accurately while adhering to cash protection procedures
- Uses selling expertise to maximize opportunities at the cash desk to create add-on sales and build customer loyalty
- Minimize loss in the stockroom and the sales floor
- Perform all store operations in a safe, effective, and efficient manner
- Comply with all operational policies and procedures
- Maintain an appealing, easy to shop environment, for Consumers by executing visual merchandising and house-keeping standards
- Know the store KPIs and how you personally contribute to them
- Plays a role in maximizing sales and minimizing loss
- Keeps an up-to-date awareness of our competitors
- Offers suggestions and ideas on how to improve operations and processes
- Collaborate productively and respectfully with team members
- Communicates a desire for ongoing learning, and welcomes all available opportunities to increase own and store performance
- Seek coaching and learning opportunities to continually improve performance
- Complete all applicable training programs and effectively apply the learning on the job
- Seek coaching and learning opportunities to continually improve performance
- Always work with a team-first mindset, fully respecting all colleagues and actively contributing to making adidas an inclusive and welcoming environment for all
Requirements:
- Retail Professional Competencies
- Preferably between 1-2 months working in a sports/fashion customer & commercial focused retail environment
- Basic numeracy, literacy, and verbal communication skills
Job Details:
Job/ Career : Sales Associate/Retail
Location : Alexandria | Egypt
Contract Type: Full time
Company: Adidas
Team : Marketing & Communications
Job Posting date: 7 - 3 - 2022
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (معاون مبيعات / بيع بالتجزئة فى شركة أديداس) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- الكفاءات المهنية في مجال البيع بالتجزئة
- يفضل وجود شهر إلى شهرين من خبرة العمل في بيئة تجارية تركز على العملاء في مجال الرياضة / الموضة وتجارة التجزئة
- مهارات الحساب الأساسية ومحو الأمية والتواصل اللفظي
المهام الوظيفية:
- الاتصال والتفاعل بنشاط مع المستهلكين الذين يدخلون المتجر
- على دراية بمؤشرات الأداء الرئيسية الخاصة بالمتجر (مؤشرات الأداء الرئيسية) وساهم في مبيعات المتجر
- مسؤول عن تحسين تجربة المستهلك من خلال تنفيذ معايير خدمة CONNECT-ENGAGE-INSPIRE
- استخدم المنتج الموسمي والمعرفة بالعلامة التجارية بشكل فعال أثناء تفاعلات المستهلك
- توصيل ميزات المنتج وفوائده ونقاط البيع الفريدة بوضوح لتلبية احتياجات المستهلك
- توصيل عملائنا بالأدوات الرقمية والقنوات المتعددة ذات الصلة لتوفير تجربة تسوق سلسة
- على علم بجميع أدوات المبيعات ذات الصلة متعددة القنوات
- إرشاد عملائنا من خلال نقاط الاتصال الرقمية في المتجر
- معالجة عمليات تسليم البضائع بسرعة وفعالية ، وتجديد تركيبات البضائع باستمرار لضمان تمثيل عرض المنتج بالكامل في المتجر في طابق المبيعات
- إتمام معاملات البيع بسرعة ودقة مع الالتزام بإجراءات الحماية النقدية
- استخدام خبرات البيع لزيادة الفرص إلى أقصى حد في مكتب النقد لإنشاء مبيعات إضافية وبناء ولاء العملاء
- تقليل الخسارة في المخزن وأرضية البيع
- إجراء جميع عمليات المتجر بطريقة آمنة وفعالة وفعالة
- الامتثال لجميع السياسات والإجراءات التشغيلية
- الحفاظ على بيئة تسوق جذابة وسهلة للمستهلكين من خلال تنفيذ معايير الترويج المرئي وتدبير المنزل
- معرفة KPIs الخاصة بالمتجر وكيفية المساهمة فيها شخصيًا
- لعب دورًا في تعظيم المبيعات وتقليل الخسارة
- على وعي محدث بمنافسينا
- تقديم اقتراحات وأفكار حول كيفية تحسين العمليات والعمليات
- التعاون بشكل منتج واحترام مع أعضاء الفريق
- نقل الرغبة في التعلم المستمر ، ويرحب بجميع الفرص المتاحة لزيادة الأداء الخاص والتخزين
- البحث عن فرص التدريب والتعلم لتحسين الأداء باستمرار
- إكمال جميع البرامج التدريبية المطبقة وتطبيق التعلم على الوظيفة بشكل فعال
- البحث عن فرص التدريب والتعلم لتحسين الأداء باستمرار
- العمل دائمًا مع عقلية الفريق أولاً ، مع الاحترام الكامل لجميع الزملاء والمساهمة بنشاط في جعل adidas بيئة شاملة ومرحبة للجميع
كارت ببعض المعلومات عن شركة أديداس :
أديداس (بالألمانية: adidas) شركة ملابس رياضية مقرها ألمانيا، وهي علامة تجارية تتألف من عدة شركات ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسي: هرتسوغن آوراخ، ألمانيا
العنوان فى الإمارات: دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :