محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Verify and process Vendor Invoices
- Process Vendor Payments
- Review and process invoices along with providing the resolutions for the invoices and releasing the invoices for Payment
- Resolve all vendor queries and requests coming via e-mails / Tickets within the agreed SLA
- Maintain a tracker of the exceptions and ensure Invoices and queries are balanced taking based on the exception tracker
- Maintain exception logs for process related exception as and when they occur for knowledge retention.
- Follow up with requisitions (via calls/ mails or tickets) to tackle hold invoice as per the AP guideline
- Ensure timely issue of debit notes posted in vendor account and delivered with required supporting
- Ensuring complete reconciliation of rebates agreed and posted in system and recovered from vendors Receivable
- Handle all process related queries and escalations from Business Units and controllers
- Prepare weekly, monthly and quarterly reporting, as requirement
- Complete ownership of accounting and reconciliations; ensures accuracy and timeliness
- Process all rebates, recharges, promotions, allowances as per term of Trade and Supplier Agreements as per agreed TAT
- Participating in monthly closing of financial records and processing month end information; ensures accuracy of financial statements
- Maintain complete documentation accurately, in accordance with company policy and accepted accounting practices
Requirements:
- Graduate in Commerce (B.Com)
- Commerce Graduate – Accounting &/or Finance
- Any Accounting certificate is a plus
- SAP Knowledge/experience
- Min 1-5 years of experience in Accounts Receivable vertical.
- Strong English & Arabic language skills (verbal and written)
- Proficient in MS Office applications, especially in MS excel
- Excellent Communication skills, experience in handling vendor/client calls
- Working knowledge on applicable ERP application
- Hands on Experience in Invoice processing – Material, freight, service, PO, Non-PO & Exception Processing
- Hands on Experience in Payments processing, manual, vendor finance, direct debits
- Should have adequate knowledge of end-to-end process exceptions to provide resolution on escalated cases
- Understanding of Invoice processing, Payments, Helpdesk SLA’s, Generating required reports, and review with stake holders
- Knowledge on various workflow applications & tools for Invoice Processing, Payments & Helpdesk process available in market that can improve efficiency
Job Details:
Job/ Career :Procure To Pay Associate/ Senior Accountants
Category : Finance
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Entry Level
Employment Type: Full-Time
Job Posting date: 30 - 12 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (محاسب أول فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- خريج تجارة - تخصص محاسبة و / أو مالية
- أي شهادة فى المحاسبة ميزة إضافية
- معرفة / خبرة ساب
- خبرة ١-٥ سنوات كحد أدنى في قطاع "حسابات القبض".
- مهارات قوية في اللغة الإنجليزية والعربية (شفهيًا وكتابيًا)
- البراعة في تطبيقات MS Office ، وخاصة في MS excel
- مهارات اتصال ممتازة وخبرة في التعامل مع مكالمات البائع / العميل
- معرفة العمل على تطبيق ERP المطبق
- خبرة عملية في معالجة الفواتير - المواد ، والشحن ، والخدمة ، وأوراق الشراء ، وغير أوامر الشراء ، ومعالجة الاستثناءات
- خبرة عملية في معالجة المدفوعات ، الدليل ، تمويل البائعين ، الخصم المباشر
- امتلاك معرفة كافية بالاستثناءات العملية من طرف إلى طرف لتقديم حل بشأن الحالات التي تم تصعيدها
- فهم معالجة الفواتير ، والمدفوعات ، ومكتب المساعدة SLA ، وإنشاء التقارير المطلوبة ، والمراجعة مع أصحاب المصلحة
- المعرفة حول تطبيقات وأدوات سير العمل المختلفة لمعالجة الفواتير والمدفوعات وعملية مكتب المساعدة المتاحة في السوق والتي يمكن أن تحسن الكفاءة
الخبرة الفنية والمهنية المفضلة
- التحقق من فواتير البائع ومعالجتها
- معالجة مدفوعات البائعين
- مراجعة الفواتير ومعالجتها مع توفير قرارات الفواتير وتحرير الفواتير للدفع
- حل جميع استفسارات البائع والطلبات الواردة عبر رسائل البريد الإلكتروني / التذاكر ضمن اتفاقية مستوى الخدمة المتفق عليها
- الحفاظ على متتبع للاستثناءات وتأكد من أن الفواتير والاستفسارات متوازنة بناءً على متتبع الاستثناءات
- الاحتفاظ بسجلات الاستثناء للاستثناءات المتعلقة بالعملية عند حدوثها للاحتفاظ بالمعرفة.
- متابعة الطلبات (عبر المكالمات / البريد أو التذاكر) لمعالجة فاتورة الحجز وفقًا لإرشادات AP
- ضمان إصدار ملاحظات الخصم في الوقت المناسب في حساب البائع وتسليمها بالدعم المطلوب
- ضمان التسوية الكاملة للخصومات المتفق عليها وترحيلها في النظام واستردادها من البائعين المقبوض عليهم
- التعامل مع جميع الاستعلامات والتصعيد المتعلقة بالعملية من وحدات العمل ووحدات التحكم
- إعداد التقارير الأسبوعية والشهرية والفصلية ، حسب الحاجة
- ملكية كاملة للمحاسبة والتسويات. يضمن الدقة وحسن التوقيت
- معالجة جميع الحسومات وعمليات إعادة الشحن والعروض الترويجية والبدلات وفقًا لشروط اتفاقيات التجارة والموردين وفقًا لـ TAT المتفق عليها
- المشاركة في الإغلاق الشهري للسجلات المالية ومعالجة معلومات نهاية الشهر. يضمن دقة البيانات المالية
- الاحتفاظ بوثائق كاملة بدقة ، وفقًا لسياسة الشركة والممارسات المحاسبية المقبولة
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :