محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Provide technical point of contact for customers’ incidents.
- Owns the resolution responsibility of the reported customer incidents either solely or with the help/intervention of other teams.
- Diagnose fault-related incidents by effectively utilizing software diagnostics and other network/product utility programs.
- Document all troubleshooting and incident management actions via the electronic incident management system in a timely manner.
- Obtain and document data integrity issues and ensure getting valid Reason for Outage (RFO) when applicable and to note it in detail and gain agreement to incident closure by customer or Service desk representative
- Perform technical escalations to different Problem Management teams in line with company procedure and case/incident excellence.
- Perform and own technical management escalations in line with company procedure and case excellence policy.
Requirements:
- Excellent customer service skills
- Interpersonal and communication skills.
- Time management.
- Ability to work under pressure and deal with multiple tasks.
- Problem solving skills.
- Language skills
- Bachelor of Science in Communications/Computer Engineering
- Cisco certificate (CCNA). (+)
Job Details:
Job/ Career : Technical Support Engineer
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Category : Customer Services & Operations
Company: Orange
Job Posting Date: 21 - 12 - 2021
Job closing Date: 21 - 3 - 2022
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس دعم فني فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- مهارات خدمة العملاء الممتازة
- مهارات العلاقات الشخصية والتواصل.
- إدارة الوقت.
- القدرة على العمل تحت الضغط والتعامل مع مهام متعددة.
- مهارات حل المشاكل.
- مهارات اللغة
- بكالوريوس علوم الاتصالات / هندسة حاسبات
- شهادة Cisco (CCNA). (+)
والمهام الوظيفية:
- توفير نقطة اتصال فنية لحوادث العملاء.
- يتحمل مسؤولية حل حوادث العملاء المبلغ عنها إما بشكل منفرد أو بمساعدة / تدخل فرق أخرى.
- تشخيص الحوادث المتعلقة بالأعطال من خلال الاستخدام الفعال لتشخيصات البرامج وبرامج أدوات الشبكة / المنتج الأخرى.
- توثيق جميع إجراءات استكشاف الأخطاء وإصلاحها وإدارة الحوادث عبر نظام إدارة الحوادث الإلكتروني في الوقت المناسب
- الحصول على قضايا سلامة البيانات وتوثيقها والتأكد من الحصول على سبب صحيح للانقطاع (RFO) عند الاقتضاء وتدوينه بالتفصيل والحصول على الموافقة على نظام إغلاق الحوادث من قبل العميل أو ممثل مكتب الخدمة.
-إجراء التصعيد التقني لفرق إدارة المشاكل المختلفة بما يتماشى مع إجراءات الشركة وتميز الحالة / الحادث.
-إجراء وامتلاك تصعيد الإدارة الفنية بما يتماشى مع إجراءات الشركة وسياسة التميز في الحالة. الإغلاق من قبل العميل أو ممثل مكتب الخدمة
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :