محتويات الصفحة
Role description:
- You will act as an internal, active and influential business strategy consultant, whose role it is to ensure that consumer and shopper insights are the foundations of our business strategy and execution.
- Use internal and external data sources to build predictive and explanatory models that enable insights into how our consumers, markets, and retailers behave.
- Focus on building reproducible code, predictive models, analytics, storytelling, visualizations, and engaging presentations that facilitate a deep understanding of consumer and shopper behaviors.
- You will be part of a multi-functional business team, working closely with Brand Management, Finance, Sales, Research & Development and others, constantly exploring new opportunities for business growth.
- Your key to success will be your ability to build on and combine soft skills with analytical skills, and use integrative thinking to convey research findings to drive actions with your key business partners.
- We believe people are endlessly fascinating and there’s always something new to discover. One day you could be exploring human decision-making & how the brain works and another deep-diving into big data sets to spot patterns and create learnings to shape P&G business strategies.
- You will be growing your skills day-in, day-out, by connecting with internal & external experts to explore new ways to learn and by exchanging your findings with the CMK family.
Requirements:
- Bachelors/Master degree in Data Science, Statistics, Engineering, Computer Science, Physical Sciences, Quantitative Social Sciences or any other relevant major.
- 1-2 years of relevant experience
- Strong analytical skills using multiple data sources, and expertise in handling big data
- Ability to demonstrate, translate and communicate sophisticated data into simple conclusions and business actions
- Good data-led story telling skillset which allows you to influence the business
- Knowledge of data wrangling and basics of data coding programs (python, KNIME)
- Team orientation, strong collaboration skills, “can-do “attitude and ability to deliver breakthrough results
- Creativity, innovation, follow-through, communication, and priority-setting skills
- Have confirmed history from school or work experience that demonstrates an ability to lead a data science or analytics project through envisioning, direction setting and enrolling others
- English fluency, Arabic is a plus
Job Details:
Job/ Career : Analytics and Insights Manager
Location : Dubai, United Arab Emirates
Category: Consumer And Market Knowledge
Company: Procter & Gamble
Posting date: 7 - 9- 2021
Expire date : not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مدير التحليلات والأفكار فى شركة بروكتر وجامبل) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس / الماجستير في علوم البيانات أو الإحصاء أو الهندسة أو علوم الكمبيوتر أو العلوم الفيزيائية أو العلوم الاجتماعية الكمية أو أي تخصص آخر ذي صلة.
- ١-٢ سنوات من الخبرة ذات الصلة
- مهارات تحليلية قوية باستخدام مصادر بيانات متعددة ، وخبرة في التعامل مع البيانات الضخمة
- القدرة على إظهار وترجمة وإيصال البيانات المعقدة إلى استنتاجات بسيطة وإجراءات تجارية
- مجموعة مهارات جيدة في سرد القصص تعتمد على البيانات والتي تسمح لك بالتأثير على الأعمال التجارية
- المعرفة بجدل البيانات وأساسيات برامج تشفير البيانات (بيثون ، KNIME)
- توجيه الفريق ، ومهارات التعاون القوية ، وموقف "ما يمكن فعله" والقدرة على تحقيق نتائج مذهلة
- مهارات الإبداع والابتكار والمتابعة والتواصل وتحديد الأولويات
- خبرة العمل التي توضح القدرة على قيادة مشروع علم البيانات أو التحليلات من خلال التصور وتحديد الاتجاه وتسجيل الآخرين
- إتقان اللغة الإنجليزية ، اللغة العربية زائد
والمهام الوظيفية:
- ستعمل كمستشار داخلي ونشط ومؤثر في إستراتيجية الأعمال ، ويتمثل دوره في ضمان أن تكون رؤى المستهلك والمتسوق هي أسس إستراتيجية أعمالنا وتنفيذها.
- استخدام مصادر البيانات الداخلية والخارجية لبناء نماذج تنبؤية وتفسيرية تتيح رؤى حول كيفية تصرف المستهلكين والأسواق وتجار التجزئة لدينا.
- ركز على بناء كود قابل للتكرار ، ونماذج تنبؤية ، وتحليلات ، ورواية القصص ، وتصورات ، وعروض تقديمية جذابة تسهل الفهم العميق لسلوكيات المستهلك والمتسوق.
- ستكون جزءًا من فريق عمل متعدد الوظائف ، حيث تعمل بشكل وثيق مع إدارة العلامات التجارية ، والمالية ، والمبيعات ، والبحث والتطوير وغيرها ، وتستكشف باستمرار فرصًا جديدة لنمو الأعمال.
- سيكون مفتاحك للنجاح هو قدرتك على البناء على المهارات الشخصية والمهارات التحليلية والجمع بينها ، واستخدام التفكير التكاملي لنقل نتائج البحث لدفع الإجراءات مع شركائك التجاريين الرئيسيين.
- نؤمن بأن الأشخاص رائعين إلى ما لا نهاية وأن هناك دائمًا شيء جديد لاكتشافه. في يوم من الأيام ، قد تستكشف عملية صنع القرار البشري وكيف يعمل الدماغ ، وآخر الغوص العميق في مجموعات البيانات الضخمة لتحديد الأنماط وخلق التعلم لتشكيل استراتيجيات أعمال بروكتر آند جامبل.
- ستنمي مهاراتك يومًا بعد يوم ، يومًا بعد يوم ، من خلال التواصل مع خبراء داخليين وخارجيين لاستكشاف طرق جديدة للتعلم ومن خلال تبادل نتائجك مع عائلة CMK.
كارت ببعض المعلومات عن شركة بروكتر وجامبل :
بروكتر وجامبل (بالإنجليزية: Procter and Gamble)، شركة أمريكية تعد أكبر شركة لصناعة المواد الاستهلاكية في العالم. لمدة طويلة، ركزت الشركة على ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : سينسيناتي، أوهايو
العنوان الرئيسى فى مصر : أبراج نايل سيتي البرج الشمالي , كورنيش النيل , رملة بولاق ,11221 , القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :