محتويات الصفحة
Responsiblities:
- Answer customer’s calls raised to Hikma’s call center & Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone, email, or onsite visits
- Register incidents and service requests, track updates and follow up until completion
- Perform onsite/remote troubleshooting through diagnostic techniques
- Record, track, and document the help desk request problem-solving process, including all successful and unsuccessful decisions made, and actions are taken through to the final resolution
- Setup Cisco desk phones, audio conference phones and video endpoint devices. Troubleshoot connectivity problems
- Setting up profiles, emails, and assigning access to Hikma’s systems for new employees and assisting in all password-related issues
- Work closely with any new projects if instructed
- Support audiovisual systems in conference and multi-purpose rooms for scheduled meetings and events
- Inform management of recurring incidents and problems to identify permanent fixes
- Pass on any feedback or suggestions by customers to the helpdesk team lead
- Identify and suggest possible improvements in procedures, resources and technologies
- Setup and configure workstations
- Ensure effective customer communication, and service delivery
- Escalate problems to the 2nd tier or respective functions of Technical Operations function or vendors, while maintaining the role of customer liaison (first point of contact) and service fulfillment management
- Creation of activity reports on weekly basis
- Maintain equipment and software to determine the efficiency and detect defects or other damage, Contact third party support to assist in resolving the problem
- Take part in evaluating Hardware procurement offers and perform asset management on workstations levels
- Maintain technical knowledge up-to-date
- Commit to Hikma’s core hours. Provide after working hours support based on the business need
- And any other task which gets assigned by the Operations Team leed
Requirements:
Skills
- Familiar with the remote support tools (Remote Desktop, TeamViewer, Dameware,etc…)
- Strong Computer Skills and the Ability to Troubleshoot and Diagnose Problems
- Familiarity with both PC and Mac Hardware and Software
- Experience with Network Repairs and Analysis
- Experience with windows 10 -Good Customer Service Skills
- Ability to Communicate Effectively to help customers fix their issues and feel satisfied with the experience
- Writing and Editing Skills to aid in writing and updating checklists & KPI’s -Education in Computer Repairs and how to Troubleshoot Problems
- Demonstrate strong customer service skills and a delivery focus (customer service orientation)
Education
- Computer Science or Related IT
Job Details:
Job/ Career : Sr. Helpdesk Officer
Location : Amman, Jordan
Organization : Hikma
Employment Status: Full time
Posting date: 8 - 9 - 2021
Expire date: 23 - 9 - 2021
تعليقات هامة
الوظيفة (ضابط مكتب المساعدة فى شركة حكمة) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
التعليم :
- التخصص المطلوب هو : - علوم الكمبيوتر أو تكنولوجيا المعلومات ذات الصلة
المهارات :
- دراية بأدوات الدعم عن بعد (سطح المكتب البعيد ، برنامج TeamViewer ، Dameware ، إلخ ...)
- مهارات حاسوبية قوية والقدرة على استكشاف المشاكل وحلها
- الإلمام بكل من أجهزة وبرامج الكمبيوتر الشخصي وأجهزة Mac
- خبرة في إصلاح وتحليل الشبكة
- تجربة مع Windows 10 - مهارات خدمة العملاء الجيدة
- القدرة على التواصل الفعال لمساعدة العملاء على حل مشكلاتهم والشعور بالرضا عن التجربة
- مهارات الكتابة والتحرير للمساعدة في كتابة وتحديث قوائم المراجعة ومؤشرات الأداء الرئيسية - التعليم في إصلاحات الكمبيوتر وكيفية استكشاف المشكلات وإصلاحها
- إظهار مهارات خدمة العملاء القوية والتركيز على التسليم (توجيه خدمة العملاء)
المهام الوظيفية:
- الرد على مكالمات العملاء المرفوعة إلى مركز اتصال الحكمة والعمل كنقطة اتصال أولى للعملاء الذين يسعون للحصول على المساعدة الفنية عبر الهاتف أو البريد الإلكتروني أو الزيارات الميدانية
- تسجيل الحوادث وطلبات الخدمة ومتابعة التحديثات ومتابعتها حتى الانتهاء
- إجراء استكشاف الأخطاء وإصلاحها في الموقع / عن بعد من خلال تقنيات التشخيص
- قم بتسجيل وتتبع وتوثيق عملية حل مشكلة طلب مكتب المساعدة ، بما في ذلك جميع القرارات الناجحة وغير الناجحة التي تم اتخاذها ، ويتم اتخاذ الإجراءات حتى الحل النهائي
- إعداد الهواتف المكتبية Cisco وهواتف المؤتمرات الصوتية وأجهزة نقطة نهاية الفيديو. استكشاف مشاكل الاتصال وإصلاحها
- إعداد الملفات الشخصية ورسائل البريد الإلكتروني وتخصيص الوصول إلى أنظمة الحكمة للموظفين الجدد والمساعدة في جميع المشكلات المتعلقة بكلمة المرور
- العمل بشكل وثيق مع أي مشاريع جديدة إذا طلب منك ذلك
- دعم الأنظمة السمعية والبصرية في المؤتمرات وقاعات متعددة الأغراض للاجتماعات والمناسبات المجدولة
- إبلاغ الإدارة بالحوادث والمشكلات المتكررة لتحديد الحلول الدائمة
- نقل أي ملاحظات أو اقتراحات من قبل العملاء إلى رئيس فريق المساعدة
- تحديد واقتراح التحسينات الممكنة في الإجراءات والموارد والتقنيات
- إعداد وتكوين محطات العمل
- ضمان التواصل الفعال مع العملاء وتقديم الخدمة
- تصعيد المشكلات إلى المستوى الثاني أو الوظائف ذات الصلة لوظيفة العمليات الفنية أو البائعين ، مع الحفاظ على دور الاتصال بالعملاء (نقطة الاتصال الأولى) وإدارة استيفاء الخدمة
- إنشاء تقارير النشاط على أساس أسبوعي
- صيانة المعدات والبرامج لتحديد الكفاءة واكتشاف العيوب أو الأضرار الأخرى ، اتصل بدعم الطرف الثالث للمساعدة في حل المشكلة
- المشاركة في تقييم عروض شراء الأجهزة وتنفيذ إدارة الأصول على مستويات محطات العمل
- الحفاظ على المعرفة التقنية محدثة
- الالتزام بساعات الحكمة الأساسية. تقديم الدعم بعد ساعات العمل بناءً على حاجة العمل
- وأي مهمة أخرى يكلف بها فريق العمليات
كارت ببعض المعلومات عن شركة حكمة :
شركة أدوية الحكمة (تعرف بالإنجليزية :Hikma Pharmaceuticals) هي شركة أدوية متعددة الجنسيات مقرها في لندن ، المملكة المتحدة تقوم بتصنيع منتجات ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : لندن - المملكة المتحدة ( إنجلترا)
العنوان فى مصر : ميت عقبة - المهندسين - محافظة الجيزة
العنوان فى السعودية : الجزيرة للصناعات الدوائية المحدودة - الرياض
العنوان فى الإمارات : مدينة دبي الطبية - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :