
محتويات الصفحة
Job Descriptiton:
- To manage and develop the Managed Cloud Services (MCS) relationship with designated account(s) throughout the engagement against the contractual deliverables & commercials.
- To work at a senior level within the customer, become the trusted advisor for the customer, in order to help the customer to maximise their investment in Oracle and represent them across the wider Oracle organisation.
- To drive a high degree of satisfaction and referenceability, to protect and enhance Advances Customer Services (ACS) revenue streams
Responsibilities:
- Deliver high levels of customer satisfaction
- Establishing the account(s) as a referenceable customer
- Manage the customer is accordance with the contract
- Manage the delivery engagement as defined by MCS processes & tools, including creating and maintaining accurate service documentation
- Co-ordinate the resources required to deliver the service to the allocated customer(s)
- Assuring and improving a high quality of MCS service.
- Manage the contractual commercials, ensuring that the margin is maintained & developing plans to improve margin where appropriate
- Manage commercial aspects of the contract such as rebates, storage costs, work packages etc.
- Assisting in renewal of MCS contracts and contribute to pre-sales activities
- Develop strategic relationship with senior members i.e. CIO, CTO of the customer management team.
- Represent the customer within Oracle and act as their advocate
- Developing cross team or 3rd party relationships, and work with these teams in delivering a comprehensive service to the customer
- Developing and maintaining relationships with senior management across Oracle lines of business within the designated account(s)
- Advising the account on the most effective and efficient way to use Oracle services and products
- Establishing and communicating the Oracle service spectrum within the account(s) and identify potential sales opportunities
- Identifying additional opportunities for customers to engage with Oracle, such as Special Interest Group (SIG), Oracle Customer Advisory Board (OCAB) plus other technical and business events.
- Generate a Project Plan for each project which fully reflects MCS requirements
- Communicate the plan and gain customer and third party buy-in and agreement
- Drive the implementation of the Project Plan
- Monitor and report the progress against the Project Plan
Requirements:
- Proven and significant experience in the IT industry
- Preferable previous Outsourcing/MCS delivery or implementation experience
- Proven track record of building strategic relationships and delivering high levels of customer service
- Proven day-to-day service delivery experience, this should be in current role
- Previous experience of working in a virtual team, and taking the lead role for that team
- Proven Extensive program management experience
- Previous experience of commercial management
Job Details:
Job/ Career : Technical Account Representative
Location : Cairo, Egypt
Category: Support
Job Type: Regular Employee Hire
Company: Oracle
Travel: Yes, 25 % of the Time
Job posting date: not known
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (ممثل حساب فني فى شركة أوراكل ) ومسئوليات الوظيفة كالتالى:
- خبرة مثبتة وكبيرة في صناعة تكنولوجيا المعلومات
- تجربة تنفيذ سابقة مفضلة للاستعانة بمصادر خارجية / MCS أو تنفيذ
- سجل حافل لبناء علاقات استراتيجية وتقديم مستويات عالية من خدمة العملاء
- خبرة مثبتة في تقديم الخدمات اليومية ، يجب أن يكون هذا في الدور الحالي
- خبرة سابقة في العمل ضمن فريق افتراضي وتولي الدور القيادي لهذا الفريق
- خبرة مثبتة في إدارة البرنامج
- خبرة سابقة في الإدارة التجارية
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أوراكل :
إن شركة أوراكل (تعرف بالإنجليزية : Oracle Corporation) تُعد واحدة من أهم شركات تقنية المعلومات بشكل عام وقواعد البيانات بشكل خاص ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال Meetup بالاسفل )

المقر الرئيسي: كاليفورنيا - الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان فى مصر: القاهرة
العنوان فى الإمارات : دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :