محتويات الصفحة
Major Accountabilities:
- Key liaison between Events team and other internal departments; Finance, Procurement ext in terms of assuring group tasks delivery.
- Follow up of All AZ Events Workflow, early reservations/registration, agency fees, no show/cancellation policies, budgets, payments, etc.
- Proactively identify opportunities to improve and enhance systems and processes to increase the efficiency and effectiveness of the team
- Continuous Process Execution Analysis, Helping standardize & update operational processes
- Providing BUDs & Marketing / Medical Leads with Data in terms of Business Plan Execution eg Spot trends across businesses;
- Ensure Availability of detailed Events database and documentation of all accounts to support the businesses workflow and reporting.
- Maintain accurate traceability of Documents for records on internal systems : SAP, Veeva ,Concur ext
- Ensuring Execution Excellence of Events Coordinators in terms of PR/PO/Internal & External Communications , Meeting deadlines .
- Ensuring Events Coordinators implementation of Policies /SOPs & Workflows .
- Periodic Follow up of Team’s Workload & Deliverables .
- Periodic Assessing of Events team customers relationship & Customers Satisfaction also Relation with External Vendors.
- Close follow up on critical events.
- Ensure ownership for events.
- Executing International & Big Events “ PRS/ Following Approval/ SOPs Implementation / Revising - Documents / Internal & External Customers Communication/ Price Negotiation / Documents Archiving / Reports delivery / Payments Follow up / On Ground Support
- Big role in travel agencies contracts
- Managing relationships with external Agencies / Internal Customers , in terms of Daily Problems solving & Complains Resolution.
- Frequent Business Reviews with travel agencies Assessing Performance .
Essential Skills required:
- Support a high performance culture
- Engagement: maintain a sense of ownership AZ Events ; encourage others to perform at their best.
Judgement: make timely and sound decisions based on thorough consideration of relevant objective information
- Planning: determine the support and/or resources needed to complete assignments/ tasks
- Proactive: anticipate and ensure uninterrupted operations for the Business.
- Advanced Excel, PowerPoint, data analysis and presentation skills; experience in using, graphs, surveys and ability to write clear and concise reports
- Leadership : The ability to Lead team of 6 events coordinators to deliver their objectives with motivation & high performance
- Sense of Urgency : Assuring Events team meeting deadlines
- Communication : Managing a high level of communication with internal & External Stakeholders
- Analytical Skills : Reviewing documents / planning events Budgets
Essential Experience required :
- Minimum three years of experience in Events Management.
- Strong track record of Team Development
- High ability to work collaboratively and drive performance through others.
Job Details:
Job/ Career : Events Manager
Organization : AstraZeneca
Location : Cairo - Egypt
Schedule : Full-time
Posting date: 5-5-2020
Expiring date: 14-6-2020
Learn More about AstraZeneca :
شركة استرا زينيكا (تعرف بالإنجليزية : AstraZeneca) هي شركة أدوية سويدية بريطانية سويدية . في عام 2013 ، نقلت مقرها الرئيسي إلى كامبريدج ، المملكة المتحدة ، وركزت ...........( لمعرفة المزيد عن زورونا من خلال Meetup بالاسفل )
المقر الرئيسى : كامبريدج - المملكة المتحدة ( انجلترا)
العنوان فى مصر : اول القاهرة الجديدة، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : طريق الأمير محمد بن سلمان بن عبدالعزيز، الصحافة، الرياض
العنوان فى الإمارات : مدينة دبي الطبية - دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان فى مصر : اول القاهرة الجديدة، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : طريق الأمير محمد بن سلمان بن عبدالعزيز، الصحافة، الرياض
العنوان فى الإمارات : مدينة دبي الطبية - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
المختصر المفيد
الوظيفة ( مدير الأحداث والمناسبات فى استرا زينيكا ) ومهام الوظيفة كالتالى:
1) خبرة لا تقل عن ثلاث سنوات في إدارة الأحداث والمناسبات.
2) سجل حافل في تطوير الفريق
3) قدرة عالية على العمل بشكل تعاوني ورفع الأداء من خلال التعاون مع الآخرين
1) خبرة لا تقل عن ثلاث سنوات في إدارة الأحداث والمناسبات.
2) سجل حافل في تطوير الفريق
3) قدرة عالية على العمل بشكل تعاوني ورفع الأداء من خلال التعاون مع الآخرين
للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر Apply Here
لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر Apply Here
لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر Meetup
or visit company website on
To view application form , click on