محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Ensuring compliance with group health, safety and environmental directives and that regulations are implemented, assessing risks and safety hazards, implementing plans to ensure people and equipment safety
- Showing personal commitment to HSE by conducting sustainability observation tours consistently, investigating customer needs through professional consulting, providing technical consulting on service solutions to management and customers
- Providing technical support, solving problems in any service category (installation and commissioning, maintenance, repairs, engineering and consulting, advanced services, extensions, upgrades and retrofits, end of life services, replacements, etc.)
- Determining effective service applications, equipment and methods to develop, marketing or manufacturing new service offerings to respond to customer requirements cost effectively, managing customer relationships, maintaining regular contacts with key customers
- Identifying new sales opportunities, proactively communicating, conducting specialist support and advisory service for sales team, coordinating and performing specialist service projects in relevant areas internally and externally, including all commercials
- Preparing all documents, reporting to be signed by the customer representative and following up, proactively identifying suggestions for product and quality improvement, communicating them further in the ABB organization and providing recommendations
- Providing technical specialist leadership and coordinating for the service team, planning activities in a timely and cost-effective way, coordinating the work of internal and external technicians, assigning them specific tasks related to service needs and monitoring performance
- Working with account teams for identifying opportunities in the installed base, working to reduce the cost and improving the quality of delivery of service and projects
Requirements:
- Bachelor’s Degree in Electrical Engineering
- Minimum 5 years of experience in similar role
- Fluency in spoken and written English and Arabic language, French will be an advantage
- strong technical knowledge in ABB Electrification products, good awareness with sub-suppliers components specification
- Knowledge of electrical networks and if possible, a background about salesforce.
- Capability to learn to bid in different products (ELSE have a huge product portfolio) with complete responsibilities for risks considerations during evaluation or during order execution.
Job Details:
Job/ Career : Service Engineering
Location : 10th of Ramadan City, Egypt
Job type: Full-Time
Contract: Regular/Permanent
Company: ABB
Job Posting Date: 16 - 12 - 2022
Job Closing Date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (هندسة الخدمة فى شركة ايه بى بى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس في الهندسة الكهربائية
- خبرة لا تقل عن ٥ سنوات في دور مماثل
- إتقان اللغتين الإنجليزية والعربية تحدثا وكتابة ، وستكون الفرنسية ميزة
- معرفة فنية قوية بمنتجات ABB Electrification ، ووعي جيد بمواصفات مكونات الموردين الفرعيين
- معرفة بالشبكات الكهربائية ، وإذا أمكن ، خلفية عن فريق المبيعات.
- القدرة على تعلم تقديم عطاءات في منتجات مختلفة (ELSE لديها مجموعة منتجات ضخمة) مع مسؤوليات كاملة لاعتبارات المخاطر أثناء التقييم أو أثناء تنفيذ الطلب.
والمهام الوظيفية:
- ضمان الامتثال لتوجيهات الصحة والسلامة والبيئة الجماعية وتنفيذ اللوائح وتقييم المخاطر ومخاطر السلامة وتنفيذ الخطط لضمان سلامة الأشخاص والمعدات
- إظهار الالتزام الشخصي بالصحة والسلامة والبيئة من خلال إجراء جولات مراقبة الاستدامة باستمرار ، والتحقيق في احتياجات العملاء من خلال الاستشارات المهنية ، وتقديم الاستشارات الفنية حول حلول الخدمة للإدارة والعملاء
- تقديم الدعم الفني وحل المشكلات في أي فئة خدمة (التركيب والتشغيل ، الصيانة ، الإصلاح ، الهندسة والاستشارات ، الخدمات المتقدمة ، التمديدات ، الترقيات والتعديلات التحديثية ، خدمات نهاية العمر ، الاستبدال ، إلخ.)
- تحديد تطبيقات ومعدات وأساليب الخدمة الفعالة لتطوير أو تسويق أو تصنيع عروض خدمات جديدة للاستجابة لمتطلبات العملاء بفعالية من حيث التكلفة ، وإدارة علاقات العملاء ، والحفاظ على اتصالات منتظمة مع العملاء الرئيسيين
- تحديد فرص المبيعات الجديدة ، والتواصل بشكل استباقي ، وإجراء الدعم المتخصص والخدمات الاستشارية لفريق المبيعات ، وتنسيق وتنفيذ مشاريع الخدمة المتخصصة في المجالات ذات الصلة داخليًا وخارجيًا ، بما في ذلك جميع الإعلانات التجارية
- إعداد جميع المستندات ، وتقديم التقارير ليتم التوقيع عليها من قبل ممثل العميل والمتابعة ، وتحديد الاقتراحات بشكل استباقي لتحسين المنتج والجودة ، وإبلاغها بشكل أكبر في مؤسسة ABB وتقديم التوصيات
- توفير القيادة الفنية المتخصصة والتنسيق لفريق الخدمة ، وتخطيط الأنشطة في الوقت المناسب وبطريقة فعالة من حيث التكلفة ، وتنسيق عمل الفنيين الداخليين والخارجيين ، وتكليفهم بمهام محددة تتعلق باحتياجات الخدمة ومراقبة الأداء
- العمل مع فرق الحساب لتحديد الفرص في القاعدة المثبتة والعمل على تقليل التكلفة وتحسين جودة تقديم الخدمات والمشاريع
كارت ببعض المعلومات عن شركة ايه بى بى :
مجموعة ايه بي بي (تعرف بالانجليزية : ABB ) ، مجموعة شركات سويسرية سويدية متعددة الجنسيات تعمل بشكل رئيسي في مجال الروبوتات , الطاقة , المعدات الكهربائية الثقيلة وتكنولوجيا التشغيل الآلي. تحتل المجموعة المرتبة 341 في قائمة فورتشن جلوبال 500 لعام 2018 ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : زيورخ، سويسرا
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :