محتويات الصفحة
Responsibilities:
Incident handling and coordination for Equant and FT :
- Monitoring daily active Tickets ensuring issues are communicated clearly.
- Providing 2nd level to the IT Help desk in Network, AD, Security and remote access.
- Troubleshooting and managing complex incidents acting as 2nd level within the time frame agreed with the business.
- Providing an interface between Equant and FT subsidiaries.
- Managing access to French applications for Equant users.
- Performing and managing technical/1st level escalations in line with ITSM Fault Management.
- Assisting in the coordination of major outages and participating in crisis management and post mortems for outages.
- Being part of pilots projects, major projects and changes as a main contributor providing testing, analysis and feedback to the project owners.
- IT CSM for Sita
Provide Lotus Notes support including :
- Change Management – Validate and apply changes to server, application configuration or architecture, as requested by the customer or by Engineering teams
- Technical management – perform pro-active service maintenance actions to maintain service availability and reduce risk
- Migration – When required, coordinate and perform migrations/upgrades (eg. migration of users from previous to newer Notes version on hosted server)
Process controls:
- Contributing to the Incident backlog follow-up with 2nd – 3rd level teams to ensure targets are met.
- Analyzing trouble tickets to monitor service trends and determine chronic issues, with a specific focus on service and processes improvements.
- Assisting with improving and performing process audit activities.
- Ensuring support groups adherence to operational processes across all levels.
- Promoting and communicating incident management process rules and guidelines across support organizations.
- Involved in all new processed between FT France and subsidiaries .
Communications:
- Providing guidance and training for the IT Helpdesk level 1 agents.
- Providing updates to the customers per incident fault management guidelines.
- Being involved in processes documentation and improvement through performance analysis.
Requirements:
- University degree in IT/computer engineering.
- Fluent In English is a Must, French is preferable.
- 2-4 Years of IT Experience.
- Good Analysis Skills.
- Good communication and negotiation skills.
- Problem solving skills.
- Good Knowledge of network.
- Good Knowledge of security.
Job Details:
Job/ Career : IT Analyst
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Category : Orange Cloud for Business
Company: Orange
Job Posting Date: 14 - 1 - 2022
Job closing Date: 14 - 4 - 2022
تعليقات هامة
الوظيفة (محلل تكنولوجيا المعلومات فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- شهادة جامعية في تكنولوجيا المعلومات / هندسة الحاسب الآلى.
- إجادة اللغة الإنجليزية أمر لا بد منه ، ويفضل الفرنسية.
- ٢-٤ سنوات خبرة في مجال تكنولوجيا المعلومات.
- مهارات تحليل جيدة.
- مهارات الاتصال والتفاوض الجيد.
- مهارات حل المشاكل.
- معرفة جيدة بالشبكة.
- معرفة جيدة بالأمن.
والمهام الوظيفية:
التعامل مع الحوادث والتنسيق لـ Equant و FT:
- مراقبة التذاكر النشطة اليومية لضمان توصيل المشكلات بوضوح.
- توفير المستوى الثاني لمكتب مساعدة تكنولوجيا المعلومات في مجالات الشبكة والإعلان والأمن والوصول عن بعد.
- استكشاف الأخطاء وإصلاحها وإدارة الحوادث المعقدة التي تعمل كمستوى ثانٍ ضمن الإطار الزمني المتفق عليه مع الشركة.
- توفير واجهة بين الشركات التابعة لـ Equant و FT.
- إدارة الوصول إلى التطبيقات الفرنسية لمستخدمي Equant.
- أداء وإدارة تصعيد المستوى التقني / الأول بما يتماشى مع إدارة أعطال ITSM.
- المساعدة في تنسيق الانقطاعات الرئيسية والمشاركة في إدارة الأزمات وما بعد الوفاة للانقطاع.
- أن تكون جزءًا من المشاريع التجريبية والمشاريع الكبرى والتغييرات كمساهم رئيسي يوفر الاختبار والتحليل والتغذية المرتدة لأصحاب المشروع.
توفير دعم Lotus Notes بما في ذلك:
- إدارة التغيير - تحقق من صحة التغييرات وقم بتطبيقها على الخادم أو تكوين التطبيق أو البنية ، بناءً على طلب العميل أو فرق الهندسة
- الإدارة الفنية - تنفيذ إجراءات صيانة الخدمة الاستباقية للحفاظ على توافر الخدمة وتقليل المخاطر
- الترحيل - عند الحاجة ، قم بتنسيق وتنفيذ عمليات الترحيل / الترقيات (على سبيل المثال ، ترحيل المستخدمين من إصدار Notes السابق إلى إصدار أحدث على الخادم المستضاف)
ضوابط العملية:
- المساهمة في متابعة الحوادث المتراكمة مع فرق المستوى الثاني والثالث لضمان تحقيق الأهداف.
- تحليل بطاقات المشاكل لمراقبة اتجاهات الخدمة وتحديد المشكلات المزمنة ، مع التركيز بشكل خاص على تحسينات الخدمة والعمليات.
- المساعدة في تحسين وتنفيذ أنشطة تدقيق العمليات.
- ضمان التزام مجموعات الدعم بالعمليات التشغيلية على جميع المستويات.
- تعزيز وتوصيل قواعد عملية إدارة الحوادث والمبادئ التوجيهية عبر منظمات الدعم.
- تشارك في جميع العمليات الجديدة التي تمت معالجتها بين FT France والشركات التابعة لها.
مجال الاتصالات:
- توفير التوجيه والتدريب لوكلاء مكتب المساعدة من المستوى الأول لتكنولوجيا المعلومات.
- توفير تحديثات للعملاء وفقًا لإرشادات إدارة أخطاء الحوادث.
- المشاركة في توثيق العمليات والتحسين من خلال تحليل الأداء.
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :