محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Co-ordinates all meeting invites
- Accepts or decline invites as per client requests
- Provides availability to relevant requests
- Set up meetings across multiple time zones
- Reservation of meeting rooms, technical equipment and catering service
- Arrangement of national and international conference calls
- Preparation and creation of meeting, event, workshop agendas
- Event- and workshop-management
- E-Mailbox handling for supported management
- Stationery
- Distribution list
- Editing and preparation of presentations
- Summarization of reports for BU
- Collect input and summaries from BU members
- Request and tracking of data sheets
- Stand in for colleagues in case of vacation and sickness
Requirements:
- Priority is put on experience: at least 3 years of practice as an assistant, preferably in an international company, very good organization and communication skills
- Fluent in English and Arabic (spoken and written) – communication on daily basis
Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), experience with mail applications (Lotus Notes preferred), experience as an Internet user
- Flexibility in an environment of often-changing situations
- Strong team orientation – As part of greater MEA team you will be coordinating with other colleagues and IBmers.
- Efficient communication
- Passion for the business and dynamic attitude
- Proactive work habits – to be able to handle many items in the run-up
- Acceptance of working within defined processes
- Self dependency – to handle stand in situations and provide smooth support
- Stress resistant
- Organizational talent and talent for clear prioritization
- Interest to work in an innovative and permanently changing environment
- Timeliness and punctuality
Job Details:
Job/ Career : Executive Administrative Assistant
Category : Human Resources
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Entry Level
Employment Type: Full-Time
Job Posting date: 18 - 1 - 2022
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مساعد إداري فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- يتم إعطاء الأولوية للخبرة: ٣ سنوات على الأقل من الممارسة كمساعد ، ويفضل أن يكون ذلك في شركة دولية ، ومهارات تنظيم ومهارات اتصال جيدة جدًا
- إجادة اللغتين الإنجليزية والعربية (تحدثا وكتابة) - التواصل بشكل يومي
Microsoft Office (Word و Excel و PowerPoint) ، تجربة مع تطبيقات البريد (يفضل Lotus Notes) ، تجربة كمستخدم للإنترنت
- المرونة في بيئة من المواقف المتغيرة في كثير من الأحيان
- توجيه قوي للفريق - كجزء من فريق أكبر في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا ، ستقوم بالتنسيق مع الزملاء الآخرين و IBmers.
- التواصل الفعال
- الشغف بالعمل والموقف الديناميكي
- عادات العمل الاستباقية - لتكون قادرًا على التعامل مع العديد من العناصر في الفترة السابقة
- قبول العمل ضمن عمليات محددة
- الاعتماد على الذات - للتعامل مع الموقف في المواقف وتقديم الدعم السلس
- مقاوم للضغط
- المواهب والموهبة التنظيمية لتحديد الأولويات بشكل واضح
- الاهتمام بالعمل في بيئة مبتكرة ومتغيرة بشكل دائم
- دقة المواعيد والالتزام بالمواعيد
والمهام الوظيفية:
- تنسيق جميع دعوات الاجتماع
- قبول الدعوات أو رفضها حسب طلبات العميل
- توفير توافر للطلبات ذات الصلة
- إعداد اجتماعات عبر مناطق زمنية متعددة
- حجز غرف الاجتماعات والتجهيزات الفنية وخدمة التموين
- ترتيب المكالمات الجماعية الوطنية والدولية
- إعداد وإنشاء جداول أعمال الاجتماعات والحدث وورش العمل
- إدارة الفعاليات وورش العمل
- التعامل مع صندوق البريد الإلكتروني للإدارة المدعومة
- ادوات مكتبيه
- قائمة التوزيع
- تحرير وإعداد العروض
- تلخيص تقارير BU
- جمع المدخلات والملخصات من أعضاء BU
- طلب وتتبع أوراق البيانات
- الوقوف للزملاء في حالة الإجازة والمرض
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :