محتويات الصفحة
Responsibilities:
Impact on the Business/Function
- Pro-actively gather intelligence from media reports and appropriate websites to identify customers of HSBC, affiliates of HSBC, and customer’s customers involved in crime/ML/terrorism etc. Build on their knowledge of latest Anti Money laundering trends
- Ensure that the process requirements are met, adhered to, completed in accordance with established procedures and standards set.
- Work well independently; complete assigned tasks in the established timeframe as per the process benchmarks.
- Persistently seeks out and interprets information, evidence and gaps and uses their business and specialist knowledge to identify and highlight root causes
- Uses appropriate processes and analytical methods to scrutinize and objectively evaluate data and information in order to investigate and eliminate actual or potential risks or compliance breaches
- Develops knowledge of business activities so as to better understand and clearly articulate the nature of compliance issues and the actual and potential risks associated with them in terms that are meaningful for the business
- Acts as the first line of defense, identify underlying themes, possible systemic risks and potential links beyond their immediate area of focus and emerging risks.
- Leads the development of a compliance monitoring framework to ensure that it can anticipate and quickly respond to the changing regulatory environment while remaining cost effective and proportionate to the level of risk and considering the need for continuing commercial business operation
- Drives the implementation, operation and delivery of Compliance assurance activities that provide proactive, timely monitoring on the current and emerging risk environment to enable HSBC to continues to operate in a compliant manner
- Actively seeks out, shares and encourages the adoption of best practice in Compliance monitoring on a global level
- Champions the development of new tools, techniques and approaches to facilitate improved compliance governance, management and reporting.
- Ensure that the productivity and quality levels are achieved as per the standards sent for the process
- All data requirements (timesheets and ad hoc process information) are accurately updated in a timely manner
Customers / Stakeholders
- Demonstrate comprehensive knowledge on conducting in depth investigations
- Issues / problems are effectively investigated and resolved or are appropriately referred with recommendations
- Demonstrate ways to improve investigations and increase productivity
- Timely referral to the respective Relationship Manager’s / Business
- Partners for queries is made appropriately
- Provide accurate and valid referrals to the respective Business Partners / L3
Requirements:
- Able to assimilate a large amount of information and make effective
- Flexibility in adopting changes in corporate and departmental objectives.
- Exhibits a willingness to provide input to achieve organizational objectives
- Ability to speak and understand English fluently (High Voice) /where applicable country specific language fluency required in - French / Chinese
- Ability to write business letters and reports (High Written)
- Strong decision making and analytical skills
- Ability to understand and interpret numeric data.
- Flexibility to work shifts.
- Ability to multi Task
- Recognizes the need to escalate to management.
- Promotes Good Practises
- Knows how and when to report suspicious activity on an end to end basis
- Collaborated with others to identify and act on simple process improvements
- Understands the need for Customer Due Diligence differentiation of higher risk customers, i.e. PEP If working in a KYC/processing role understands how to use the internet to optimize investigations
- Is able to make judgment calls on risk rating, is able to interpret and apply policy Recognizes the criticality of their contribution to the holistic process and able to skilfully relate to those requirements and simply explain
Job Details:
Job/ Career : Transaction Monitoring Analyst, GSC Cairo
Location : Cairo, Egypt
Category: Operations
Schedule : Permanent - Full Time
Company: HSBC bank
Job Posting date: 6 - 12 - 2021
Job Closing date: 5 - 1 - 2022
تعليقات هامة
الوظيفة (محلل مراقبة المعاملات فى بنك إتش إس بي سي ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- المرونة في تبني التغييرات في أهداف الشركة والإدارات.
- إبداء الرغبة في تقديم المدخلات لتحقيق الأهداف التنظيمية
- القدرة على التحدث وفهم اللغة الإنجليزية بطلاقة ، إتقان اللغة الخاصة بالبلد المطلوب - الفرنسية / الصينية
- القدرة على كتابة الرسائل والتقارير التجارية (كتابة عالية)
- قوة اتخاذ القرار والمهارات التحليلية
- القدرة على فهم وتفسير البيانات الرقمية.
- المرونة في العمل بنظام الورديات.
- القدرة على تعدد المهام
- الاقرار بضرورة التصعيد للإدارة.
- تعزيز الممارسات الجيدة
- يعرف كيف ومتى يتم الإبلاغ عن نشاط مشبوه من البداية إلى النهاية
- تعاونت مع آخرين لتحديد تحسينات عملية بسيطة والعمل عليها
- إدراك الحاجة إلى التمييز في العناية الواجبة تجاه العملاء للعملاء ذوي المخاطر العالية ، أي PEP إذا كان العمل في دور KYC / المعالجة يفهم كيفية استخدام الإنترنت لتحسين التحقيقات
- القدرة على إصدار أحكام بشأن تصنيف المخاطر ، والقدرة على تفسير وتطبيق السياسة. إدراك مدى أهمية مساهمته في العملية الشاملة والقدرة على الارتباط بهذه المتطلبات بمهارة والشرح ببساطة
المهام الوظيفية:
التأثير على العمل / الوظيفة
- جمع المعلومات بشكل استباقي من التقارير الإعلامية والمواقع الإلكترونية المناسبة لتحديد عملاء HSBC والشركات التابعة لـ HSBC وعملاء العملاء المتورطين في الجريمة / ML / الإرهاب وما إلى ذلك ، بناء على معرفتهم بأحدث اتجاهات مكافحة غسيل الأموال
- التأكد من استيفاء متطلبات العملية والالتزام بها وإكمالها وفقًا للإجراءات والمعايير الموضوعة.
- العمل بشكل جيد بشكل مستقل. إكمال المهام المعينة في الإطار الزمني المحدد وفقًا لمعايير العملية.
- البحث باستمرار عن المعلومات والأدلة والفجوات ويفسرها ويستخدم معارفهم التجارية والمتخصصة لتحديد الأسباب الجذرية وإبرازها
- استخدام العمليات والأساليب التحليلية المناسبة لفحص البيانات والمعلومات وتقييمها بشكل موضوعي من أجل التحقيق في المخاطر الفعلية أو المحتملة أو انتهاكات الامتثال والقضاء عليها
- تطوير المعرفة بالأنشطة التجارية من أجل فهم أفضل والتوضيح الواضح لطبيعة قضايا الامتثال والمخاطر الفعلية والمحتملة المرتبطة بها من حيث المصطلحات ذات المغزى بالنسبة للأعمال
- بمثابة خط الدفاع الأول ، وتحديد الموضوعات الأساسية ، والمخاطر النظامية المحتملة والروابط المحتملة خارج مجال تركيزهم المباشر والمخاطر الناشئة.
- قيادة عملية تطوير إطار مراقبة الامتثال لضمان قدرته على توقع البيئة التنظيمية المتغيرة والاستجابة لها بسرعة مع الحفاظ على فعاليته من حيث التكلفة ومتناسبة مع مستوى المخاطر والنظر في الحاجة إلى استمرار العمليات التجارية التجارية
- ثيادة تنفيذ وتشغيل وتسليم أنشطة ضمان الامتثال التي توفر مراقبة استباقية وفي الوقت المناسب لبيئة المخاطر الحالية والناشئة لتمكين HSBC من الاستمرار في العمل بطريقة متوافقة
- السعى بنشاط إلى المشاركة والتشجيع على تبني أفضل الممارسات في مراقبة الامتثال على المستوى العالمي
- دعم تطوير أدوات وتقنيات ومقاربات جديدة لتسهيل إدارة الامتثال المحسن وإعداد التقارير.
- التأكد من تحقيق مستويات الإنتاجية والجودة حسب المعايير المرسلة للعملية
- يتم تحديث جميع متطلبات البيانات (الجداول الزمنية ومعلومات العملية المخصصة) بدقة في الوقت المناسب
العملاء / أصحاب المصلحة
- إظهار المعرفة الشاملة بشأن إجراء تحقيقات متعمقة
- يتم التحقيق في المشكلات / المشكلات وحلها بشكل فعال أو إحالتها بشكل مناسب مع التوصيات
- شرح طرق تحسين التحقيقات وزيادة الإنتاجية
- الإحالة في الوقت المناسب إلى مدير العلاقات / الأعمال المعني
- يتم إجراء شركاء الاستفسارات بشكل مناسب
- تقديم إحالات دقيقة وصالحة لشركاء الأعمال المعنيين / L3
كارت ببعض المعلومات عن بنك إتش إس بي سي :
بنك إتش إس بي سي HSBC Bank هو مؤسسة بريطانية للخدمات المصرفية والمالية متعددة الجنسيات. تضم شبكة HSBC الدولية العديد من المكاتب في ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى: لندن - المملكة المتحدة (إنجلترا)
العنوان فى مصر: القاهرة - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: دبى - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للبنك - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :