محتويات الصفحة
Role Description:
- To develop and manage relationships with E-commerce merchants and attract NTB clients in order to maximize the E-commerce portfolio while maintaining excellent service quality standards.
Responsibilities:
Business Development
- Attract New to bank E-commerce merchants to increase revenues & market share
- Manage the relationship with E-commerce clients , maximize customer penetration while providing high level of services that meet the customers’ needs in order to ensure business growth , customer satisfaction while achieving the team set targets
- Cross-sell the banks’ products to increase penetration ratio per customer to maximize bottom line profitability & increase share of wallet
- Sell all E-Commerce features that suit the customers’ needs. Sell benefits and overcome objections by describing features and advantages of payment acceptance model, ensure that the model comply with merchant’s business model, and close the deal with an appropriate pricing model. And train the customers on using these features when applicable
- Present E-commerce features to clients using the authorized techniques in order to meet customer’s needs and preserve CIB’s market share report any changes in merchants’ business models to the Supervisor and the Team Head in order to amend the service provided accordingly while ensuring closing deals with optimum pricing model
- Handle merchant’s complaints to ensure effective closure of complaints within the set TAT to maintain customer satisfaction and ensure high standard service provision
Policies, Processes and Procedures
- Follow all relevant department policies, processes, and standards operating procedures and instructions so that work is carried out in a controlled and consistent manner
Day-to-day management
- Follow up the day to day operations related to own jobs in the business banking department to ensure continuity of work
Compliance
- Comply with all relevant CBE regulations, banking laws, AML regulations and internal CIB policies and code of conduct in order to maintain CIB's sound legal position and mitigate any potential"
Requirements:
Qualifications & Experience
- Bachelor’s degree of Commerce, Business Administration, Economics or of related field
- Technical knowledge in the following fields: E-Commerce platforms, online payments, web-design
- Minimum of 0-2 years of experience in same / similar position
Skills
- Good Command of English & Arabic Languages
- Excellent Computer skills
- Excellent Communication skills
- Service Oriented
- Selling skills
- Negotiation skills"
Job Details:
Job/ Career : E-Commerce Sales Representative
Location : Cairo - Egypt
Shift: Day Job
Category: Front Liner
Job Type: Full-time
Company: CIB bank
Posting date: not known
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مندوب مبيعات التجارة الإلكترونية فى البنك التجارى الدولى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المؤهلات والخبرة :
- درجة البكالوريوس في التجارة أو إدارة الأعمال أو الاقتصاد أو في مجال ذي صلة
- المعرفة التقنية في المجالات التالية: منصات التجارة الإلكترونية ، والمدفوعات عبر الإنترنت ، وتصميم المواقع الإلكترونية
- خبرة لا تقل عن ٠-٢ سنوات في نفس / منصب مشابه
المهارات
- إجادة اللغتين الإنجليزية والعربية
- مهارات حاسوبية ممتازة
- مهارات اتصال ممتازة
- خدمة المنحى
- مهارات البيع
- مهارات التفاوض
والمهام الوظيفية:
تطوير الاعمال
- جذب تجار التجارة الإلكترونية للبنوك الجدد لزيادة الإيرادات وحصة السوق
- إدارة العلاقة مع عملاء التجارة الإلكترونية ، وزيادة تغلغل العملاء إلى أقصى حد مع توفير مستوى عالٍ من الخدمات التي تلبي احتياجات العملاء من أجل ضمان نمو الأعمال ورضا العملاء مع تحقيق الأهداف التي حددها الفريق
- البيع المتقاطع لمنتجات البنوك لزيادة نسبة الاختراق لكل عميل لزيادة الربحية إلى أقصى حد وزيادة حصة المحفظة
- بيع جميع ميزات التجارة الإلكترونية التي تناسب احتياجات العملاء. بيع الفوائد وتغلب على الاعتراضات من خلال وصف ميزات ومزايا نموذج قبول الدفع ، والتأكد من امتثال النموذج لنموذج أعمال التاجر ، وإغلاق الصفقة بنموذج تسعير مناسب. وتدريب العملاء على استخدام هذه الميزات عند الاقتضاء
- تقديم ميزات التجارة الإلكترونية للعملاء باستخدام التقنيات المعتمدة من أجل تلبية احتياجات العملاء والحفاظ على تقرير الحصة السوقية للبنك التجاري الدولي عن أي تغييرات في نماذج أعمال التجار إلى المشرف ورئيس الفريق من أجل تعديل الخدمة المقدمة وفقًا لذلك مع ضمان إغلاق الصفقات. مع نموذج التسعير الأمثل
- التعامل مع شكاوى التجار لضمان الإغلاق الفعال للشكاوى ضمن مجموعة TAT للحفاظ على رضا العملاء وضمان تقديم خدمة عالية المستوى
السياسات والعمليات والإجراءات
- اتبع جميع سياسات الإدارة ذات الصلة والعمليات والمعايير وإجراءات التشغيل والتعليمات بحيث يتم تنفيذ العمل بطريقة مضبوطة ومتسقة
الإدارة اليومية
- متابعة العمليات اليومية المتعلقة بالتملك في إدارة الأعمال المصرفية لضمان استمرارية العمل
الامتثال
- الامتثال لجميع لوائح البنك المركزي المصري والقوانين المصرفية ولوائح مكافحة غسل الأموال والسياسات الداخلية وقواعد السلوك الخاصة بالبنك التجاري الدولي من أجل الحفاظ على الوضع القانوني السليم للبنك التجاري الدولي وتخفيف أي احتمال "
كارت ببعض المعلومات عن البنك التجارى الدولى :
البنك التجاري الدولي ( يُعرف بالإنجليزية : Commercial International Bank ) واختصاراً ( سى آى بى CIB) هو بنك مصرى خاص . يخدم البنك أكثر من 500000 عميل ولديه أكثر من 6000 موظف ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : القاهرة - مصر
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :