محتويات الصفحة
Responsibilities:
- To provide a professional first technical point of contact for the customer .
- Diagnose fault-related cases by effectively utilizing software diagnostics and other network/product utility programs.
- Provide updates as needed to the customer in order to meet performance objectives.
- To ensure cases are allocated to the most appropriate ‘next step’ as part of the case flow process.
- To perform technical escalations in line with company procedure.
- To monitor systems, customer network secusrity and products, and deal with alerts and events as appropriate.
- To liase and refer issues to correct/relevant entities e.g. other GCSC’s, PTT, IOC and other Vendors as appropriate.
- Document all troubleshooting and a case management actions via the electronic case management system.
- To conduct initial diagnostics and undertake basic fault diagnostics to resolve where possible, customer faults .
Requirements:
- English Fluent .
- Bachelor Degree in Communication/Networks Engineering .
- Able to work under stress .
- Customer Oriented.
- Good Communication Skills .
- Able to work on shift Basis .
Job Details:
Job/ Career : Technical Support Engineer
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Category : Human Resources and Corporate Support
Company: Orange
Job Posting Date: 23 - 8 - 2021
Job closing Date: 21 - 11 - 2021
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس دعم فني فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- إجادة اللغة الإنجليزية.
- بكالوريوس في هندسة الاتصالات / الشبكات.
- قادر على العمل تحت الضغط.
- تركز على خدمة العملاء.
- مهارات التواصل الجيد .
- قادرة على العمل على أساس التحول.
والمهام الوظيفية:
- توفير نقطة اتصال فنية أولية احترافية للعميل.
- تشخيص الحالات المتعلقة بالأعطال من خلال الاستخدام الفعال لتشخيص البرامج والبرامج المساعدة الأخرى للشبكة / المنتج.
- توفير التحديثات حسب الحاجة للعميل من أجل تحقيق أهداف الأداء.
- ضمان تخصيص الحالات "للخطوة التالية" الأكثر ملاءمة كجزء من عملية تدفق القضايا.
- لإجراء التصعيدات الفنية بما يتماشى مع إجراءات الشركة.
- مراقبة الأنظمة وأمن شبكة العملاء والمنتجات ، والتعامل مع التنبيهات والأحداث حسب الاقتضاء.
- فضح المشكلات وإحالتها إلى الكيانات الصحيحة / ذات الصلة ، على سبيل المثال GCSC و PTT و IOC والموردين الآخرين حسب الاقتضاء.
- توثيق جميع إجراءات استكشاف الأخطاء وإصلاحها وإدارة الحالة عبر نظام إدارة الحالة الإلكتروني.
- إجراء التشخيصات الأولية وإجراء تشخيصات الأخطاء الأساسية لحل أعطال العملاء حيثما أمكن ذلك.
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :