محتويات الصفحة
Job description:
- To Fulfil the customer requirements over the cash counter by; Receiving cash, cheques, Transfer between customer’s accounts, In-house clearing, outward clearing, Issuing manager cheques, collecting charges for retail customers.
- Process all counter transactions accurately / swiftly and insuring that all activities is being done during working hours adhered to the bank’s policy and standard operation procedures.
- Cross Sell & Refer the high profiled & wealth customers to the CRO for further cross selling of bank products.
Responsibilities:
Key Accountabilities
- To carry out a range of counter banking transactions ensuring 100% accuracy in receipts and payments.
- At the end of each day’s transactions all tills must be accurately balanced and any discrepancies highlighted to the Teller Supervisor and investigated that same day.
- To ensure full knowledge and compliance with the Central Bank’s AML Regulations and with immediate reporting to the Teller Supervisor of any grounds for suspicion, including suspected frauds and counterfeits.
- Respond to internal and external customers promptly and courteously always providing adequate clarification on the information being given.
- Provide continuous feedback and seek guidance and assistance and approval from direct supervisor on any irregular / or suspicious transaction.
Other Accountabilities
- Upon request provide on-the-job training to colleagues.
- Undertake other duties at similar level when required.
- Immediate escalation to the branch Supervisor or the Manager Customer Relationship (MCR) of any breach, risk or loss event suspected.
- To keep abreast with Central Bank Regulations with regard to counter transactions.
- Cross sells the customers / introduces the bank products and services while performing the transactions as well as handing over the brochures and refer the customers to the OCR for further cross selling.
Requirements:
Education
- Minimum High School
Skills
- Counter related functions
- Knowledge and skill to identify forged currency notes
- Cash management
- Good interpersonal skills
- Clearing & Collection
- Good communication skills
- Basic computer skills
Work Experience
- A minimum of 2 years experience in a teller cash transaction role.
Competencies:
Behavioural Competencies
- Change and Innovation - Basic
- Communication - Basic
- Evaluating and Solving Challenges - Basic
- Results Orientation - Basic
- Working and collaborating with others - Basic
Technical Competencies
- Compliance- Retail Banking- Basic
- Customer Service - Retail Banking- Basic
- Sales- Retail Banking- Basic
- Product Knowledge- Retail Banking- Basic
- Core and Regulatory Banking Systems-Retail Banking- Basic
- Process improvement- Retail Banking- Basic
Job Details:
Job/ Career : Teller Job
Category: Retail Banking
Location: Qidfa- United Arab Emirates
Organization: National Bank of Fujairah
Posting date: 28 - 8 - 2021
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (صراف / تيلر فى بنك الفجيرة الوطني) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
التعليم
- الحد الأدنى أن يكون المُتقدم حاصل على المدرسة الثانوية
المهارات
- الوظائف المتعلقة بالعداد
- المعرفة والمهارة للتعرف على الأوراق النقدية المزورة
- إدارة النقود
- مهارات جيدة في التعامل مع الآخرين
- المقاصة والتحصيل
- مهارات التواصل الجيد
- المهارات الأساسية لاستخدام الحاسوب
خبرة في العمل
- خبرة لا تقل عن سنتين في دور المعاملات النقدية للصراف.
الكفاءات:
الكفاءات السلوكية
- التغيير والابتكار - أساسي
- اتصالات - أساسي
- تقييم وحل التحديات - أساسي
- توجيه النتائج - أساسي
- العمل والتعاون مع الآخرين - أساسي
الكفاءات التقنية
- الامتثال - التجزئة المصرفية - أساسي
- خدمة العملاء - التجزئة المصرفية - أساسي
- المبيعات - التجزئة المصرفية - أساسي
- معرفة المنتج - الخدمات المصرفية للأفراد - أساسي
- الأنظمة المصرفية الأساسية والتنظيمية - الخدمات المصرفية للأفراد - أساسي
- تحسين العمليات - الخدمات المصرفية للأفراد - أساسي
والمهام الوظيفية:
الرئيسية
- تنفيذ مجموعة من المعاملات المصرفية المضادة لضمان دقة 100٪ في الإيصالات والمدفوعات.
- في نهاية معاملات كل يوم ، يجب أن تكون جميع المعاملات متوازنة بدقة وأن يتم إبراز أي تناقضات لمشرف الصراف والتحقيق فيها في نفس اليوم.
- ضمان المعرفة الكاملة والامتثال للوائح مكافحة غسيل الأموال الخاصة بالبنك المركزي وتقديم التقارير الفورية إلى مشرف الصراف عن أي أسباب للاشتباه ، بما في ذلك عمليات الاحتيال والتزوير المشتبه بها.
- الرد على العملاء الداخليين والخارجيين على الفور وبشكل مهذب مع تقديم توضيح كافٍ دائمًا بشأن المعلومات المقدمة.
- تقديم ملاحظات مستمرة وطلب التوجيه والمساعدة والموافقة من المشرف المباشر على أي معاملة غير منتظمة / أو مشبوهة.
المسؤوليات الأخرى
- عند الطلب توفير تدريب أثناء العمل للزملاء.
- القيام بواجبات أخرى على مستوى مماثل عند الحاجة.
- تصعيد فوري إلى مشرف الفرع أو مدير علاقات العملاء (MCR) في حالة الاشتباه في حدوث خرق أو خطر أو خسارة.
- مواكبة أنظمة البنك المركزي فيما يتعلق بالمعاملات المقابلة.
- بيع / تقديم منتجات وخدمات البنك أثناء إجراء المعاملات بالإضافة إلى تسليم الكتيبات وإحالة العملاء إلى OCR لمزيد من البيع المتقاطع.
كارت ببعض المعلومات عن بنك الفجيرة الوطني :
بنك الفجيرة الوطني ( الاسم بالإنجليزية :National Bank of Fujairah ويُختصر ب nbf ) وهو بنك متكامل الخدمات يُقدم الخدمات المصرفية للشركات والخدمات المالية والتمويلية للتجارة بالإضافة إلى العديد من الخيارات المصرفية الشخصية والخدمات المتوافقة مع الشريعة الإسلامية ...........( لمعرفة المزيد عن البنك زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :