محتويات الصفحة
Role description:
- To manage and coordinate last-mile supply chain activities and customer service performance and tasks within the OPU. Building strong collaborative relationships with internal/external customers and service providers while focusing on providing adequate services and cost efficiency.
- Review on a continuous basis the degree to which supply chain and customer service activities are completed and analyze continuous improvement of processes from outbound logistics to customers.
Responsibilities:
- Execute all day-to-day activities regarding customer order management (order taking, processing, billing, returns)
- Handle and process complaints (technical product and logistical complaints)
Coordinate NRS
- Ensure supply chain and customer service activities are in line with regulations and in compliance with Corporate and regional guidelines
- Ensure standard process executions in supply chain and customer service
- Creation/establishment/optimization of local SCM, S&OP and Customer Service processes
- Identify/realize efficiency gains and develop best practices
- Manage and optimize all processes from outbound logistics to customers
- Review and input to customer terms & conditions
- Manage and coordinate delivery of products to customers in line with best practices and regulatory requirements
- Optimize operational effort and associated costs of supply chain and customer service activities in coordination with cost and efficiency targets of CSCM functions
- supply chain efficiency gains/throughput times optimization
- work in line with Corporate and regional regulations
- prepare, lead/execute and document the integrated S&OP meeting for HP or AH business segments according to Corporate Blue-print
- Coordinate demand consensus via S&OP meeting
- KPI preparation, monitoring
- Reporting to META (S&OP outcome and KPI performance)
- Conduct annual S&OP target setting process with business
- Business partner for internal and external stakeholders
- Day-to-Day management and coordination of local 3PL/4PL/freight forwarders/customs brokers & cost management
- Manage and coordinate all activities regarding customs and import, warehousing, transportation, local logistics/export
- Conduct inventory management, incl. coordination of re-packaging, planning of locally sourced finished product SKUs (if applicable), regular review of short-dated inventory, version changes
Requirements:
- Bachelor degree or equivalent of advantage to the role: business administration or economics - specialization in logistics/supply chain management
- 1-2 years relevant expierance in Supply Chain Management/Demand planning
- Strong background in customer service and commercial SCM processes (pharmaceutical industry, fast moving consumer goods industry)
- Strong knowledge of commercial activities, markets, customers and processes, including Rx goods/fast moving consumer goods (FMCG)
- Broad understanding of the end-to-end supply chain
- Strong internal and external customer focus
- Ability to lead cross-functional S&OP meetings, to challenge business partners
- Strong negotiation skills with internal/external customers and external service providers
- Excellent communication(oral and written)and presentation skills
- Strong focus on continuous process improvement
- Basic understanding of financial aspects
- High focus and proven track record in cost optimization
- Excellent analytical capabilities
- Structured working style with attention to detail and high level of accuracy
- Decsion making and problem solving
Job Details:
Job/ Career : S&OP and Customer Service Specialist
Location : Riyadh, Suadi Arabia
Category: Purchasing/Sourcing/Supply Chain
Organization : Boehringer Ingelheim
Schedule : Full-time
Job Posting date: 7 - 9 - 2021
Job Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (أخصائي خدمة العملاء فى شركة بورنجير إنجلهايم ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس أو ما يعادلها من ميزة للدور: إدارة الأعمال أو الاقتصاد - تخصص في اللوجستيات / إدارة سلسلة التوريد
- ١-٢ سنوات خبرة ذات صلة في إدارة سلسلة التوريد / تخطيط الطلب
- خلفية قوية في خدمة العملاء وعمليات SCM التجارية (صناعة الأدوية ، صناعة السلع الاستهلاكية سريعة الحركة)
- معرفة قوية بالأنشطة التجارية والأسواق والعملاء والعمليات ، بما في ذلك سلع Rx / السلع الاستهلاكية سريعة الحركة (FMCG)
- فهم واسع لسلسلة التوريد من طرف إلى طرف
- تركيز قوي على العملاء الداخليين والخارجيين
- القدرة على قيادة اجتماعات S&OP متعددة الوظائف ، لتحدي شركاء الأعمال
- مهارات تفاوض قوية مع العملاء الداخليين / الخارجيين ومقدمي الخدمات الخارجيين
- مهارات اتصال ممتازة (شفهيًا وكتابيًا) ومهارات العرض
- تركيز قوي على التحسين المستمر للعملية
- الفهم الأساسي للجوانب المالية
- تركيز عالٍ وسجل حافل في تحسين التكلفة
- قدرات تحليلية ممتازة
- أسلوب عمل منظم مع الاهتمام بالتفاصيل ومستوى عالٍ من الدقة
- صنع القرار وحل المشكلات
والمهام الوظيفية:
- تنفيذ جميع الأنشطة اليومية المتعلقة بإدارة طلبات العملاء (أخذ الأوامر ، والمعالجة ، والفواتير ، والمرتجعات)
- التعامل مع الشكاوى ومعالجتها (الشكاوى الفنية المتعلقة بالمنتجات واللوجستيات)
تنسيق NRS
- التأكد من أن أنشطة سلسلة التوريد وخدمة العملاء تتماشى مع اللوائح وبما يتوافق مع المبادئ التوجيهية للشركة والإقليمية
- ضمان تنفيذ العمليات القياسية في سلسلة التوريد وخدمة العملاء
- إنشاء / إنشاء / تحسين عمليات SCM و S&OP وخدمة العملاء المحلية
- تحديد / تحقيق مكاسب الكفاءة وتطوير أفضل الممارسات
- إدارة وتحسين جميع العمليات من الخدمات اللوجستية الصادرة للعملاء
- مراجعة وإدخال شروط وأحكام العميل
-إدارة وتنسيق تسليم المنتجات للعملاء تمشيا مع أفضل الممارسات والمتطلبات التنظيمية
- تحسين الجهد التشغيلي والتكاليف المرتبطة به لسلسلة التوريد وأنشطة خدمة العملاء بالتنسيق مع أهداف التكلفة والكفاءة لوظائف CSCM
- تحسين كفاءة سلسلة التوريد / تحسين أوقات الإنتاجية
- العمل بما يتماشى مع لوائح الشركة والإقليمية
- إعداد وقيادة / تنفيذ وتوثيق اجتماع S&OP المتكامل لقطاعات أعمال HP أو AH وفقًا للطباعة الزرقاء للشركة
- تنسيق إجماع الطلب عبر اجتماع S&OP
- إعداد ومراقبة مؤشرات الأداء الرئيسية
- تقديم التقارير إلى META (نتائج S&OP وأداء KPI)
- إجراء عملية تحديد هدف S&OP السنوية مع الأعمال
- شريك تجاري لأصحاب المصلحة الداخليين والخارجيين
- الإدارة اليومية والتنسيق بين 3PL / 4PL / وكلاء الشحن / وسطاء الجمارك وإدارة التكاليف
- إدارة وتنسيق جميع الأنشطة المتعلقة بالجمارك والاستيراد والتخزين والنقل والخدمات اللوجستية المحلية / التصدير
- إجراء إدارة المخزون ، بما في ذلك. تنسيق إعادة التعبئة ، التخطيط لوحدات SKU للمنتج النهائي من مصادر محلية (إن وجدت) ، والمراجعة المنتظمة للمخزون قصير الأجل ، وتغييرات الإصدار
كارت ببعض المعلومات عن شركة بورنجير إنجلهايم :
C.H. Boehringer Sohn AG & Ko. K هى الشركة الأم لمجموعة بورنجير إنجلهايم والتي تأسست في عام 1885 من قبل ألبرت بورنجير ...........( لمعرفة المزيد عن زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : إنغلهايم ، ألمانيا
العنوان فى مصر : شارع الملتقى العربى، قسم النزهة، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : طريق الإمام سعود بن عبدالعزيز بن محمد، الملك فهد، الرياض ، السعودية
العنوان فى الإمارات: ذا إندكس ، الطابق ال 13 و ال 15 ، مركز دبي المالي العالمي ، دبي ، الإمارات
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :