محتويات الصفحة
Role description:
- The Services Coverage Representative (SCR) is responsible for developing solutions that address their client’s business needs and delivering client value while supporting IBM business strategies.
- The SCR is responsible for driving GTS Infrastructure Services signings and “as a Service” revenue across the assigned territory.
Responsibilities:
- IS Solution Sales: The Service Line Representative will manage infrastructure solution sales and work with a team of sales representatives to meet/exceed key business measurements and reporting requirements.
- Quota: Is assigned and responsible for meeting and/or exceeding a discrete revenue, signings and profit sales target assigned by management.
- Customer Strategies: Understands the client’s strategic business objectives and business processes/metrics, including their organization, financial decision-making process and business challenges.
- Opportunity Progression: Responsible for opportunity progression for a specific portfolio of offerings
- Client Relationship: Responsible for client relationship in the selected accounts
- Purchasing Process: Understanding of customer purchasing processes in the territory they are covering
- Account Planning and Coordination: Regularly attends and contributes during team meetings on topics such as planning, execution, etc
- Internal Coordination: Experience in navigating internal processes to secure appropriate approvals on customer engagements
- Opportunity Ownership: Personally responsible for progressing opportunities and/or discrete elements of a specific customer opportunity and recording relevant activity in the sales management systems.
- Technical Solutioning: Proactively engage technical solutioning team to develop commercially attractive and technically robust solutions for customer engagements
- Business Partners and OEM Manufacturers: Proactively engage business partners and OEM manufacturers to provide integrated, complete, and commercially competitive solutions to clients
- Work with Account Representatives: Work closely with account (non-brand) sales representatives and services sales representatives to assess the validity of an opportunity and evaluate IBMs ability to deliver a competitive commercial solution that is aligned with both IBMs and the customer’s strategic objectives.
- Coordinating Team Resources: Should understand and navigate IBM to identify, acquire and coordinate the team of resources required to address client needs
- Non Technical Acumen: Thorough, non-technical understanding of the solutions within the seller’s service line portfolio; thorough business acumen and nuanced understanding of how the solutions can be applied to contribute to client success
- Technical Acumen: Engage in regular calls with Service Line leaders to discuss sales opportunities, understand market responsiveness to IBMs technical solutions, and learn about IBM solutions.
Requirements:
- Bachelor’s Degree
- Advantage : Masters or University Degree in any technology or business field such as Engineering, Computer Science, Business Management, or other similar field
Mandatory Requirements:
- Minimum of 3 years experience in Professional IT services on a client management capacity
- Demonstrated achievement in sales roles
- Superior client communications (written/oral/presentations) and customer relationship management
- Demonstrated achievement in selling (Hybrid Cloud) technical solutions
- Multinational corporate experience
- Navigating business partner relationships
- Engaging OEM manufacturing vendors
- Egypt market experience
Job Details:
Job/ Career :Services Coverage representative
Category : Sales
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Professional
Employment Type: Full-Time
Contract Type: Fixed Term – Long Term
Job Posting date: 3 - 8 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (ممثل خدمات التغطية فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس
- ميزة إضافية : ماجستير أو درجة جامعية في أي مجال تكنولوجي أو أعمال مثل الهندسة أو علوم الكمبيوتر أو إدارة الأعمال أو أي مجال آخر مشابه
متطلبات الزامية:
- خبرة لا تقل عن ٣ سنوات في خدمات تكنولوجيا المعلومات الاحترافية على قدرة إدارة العميل
- إثبات الإنجاز في أدوار المبيعات
- اتصالات عملاء متفوقة (مكتوبة / شفهية / عروض تقديمية) وإدارة علاقات العملاء
- إثبات الإنجاز في بيع الحلول التقنية (Hybrid Cloud)
- خبرة الشركات متعددة الجنسيات
- الإبحار في علاقات شركاء الأعمال
- إشراك بائعي تصنيع المعدات الأصلية
- تجربة سوق مصر
والمهام الوظيفية:
- ممثل تغطية الخدمات (SCR) هو المسؤول عن تطوير الحلول التي تلبي احتياجات عمل العملاء وتقديم قيمة للعميل مع دعم استراتيجيات أعمال IBM.
- يعد SCR مسؤولاً عن دفع عمليات التوقيع على خدمات البنية التحتية لـ GTS وإيرادات "كخدمة" عبر الإقليم المعين.
- مبيعات حلول IS: سيقوم ممثل خط الخدمة بإدارة مبيعات حلول البنية التحتية والعمل مع فريق من مندوبي المبيعات لتلبية / تجاوز قياسات الأعمال الرئيسية ومتطلبات إعداد التقارير.
- الحصة: مسؤول عن تلبية و / أو تجاوز الإيرادات المنفصلة والتوقيعات وهدف مبيعات الربح الذي تحدده الإدارة.
- استراتيجيات العملاء: فهم أهداف العمل الإستراتيجية للعميل وعمليات / مقاييس الأعمال ، بما في ذلك تنظيمهم وعملية صنع القرار المالي وتحديات الأعمال.
- تقديم الفرصة: مسؤول عن تقدم الفرصة لمجموعة محددة من العروض
- علاقة العميل: مسؤول عن علاقة العميل في الحسابات المختارة
- عملية الشراء: فهم عمليات شراء العملاء في المنطقة التي يغطونها
- تخطيط الحساب والتنسيق: الحضور بانتظام ويساهم خلال اجتماعات الفريق حول مواضيع مثل التخطيط والتنفيذ وما إلى ذلك
- التنسيق الداخلي: خبرة في التنقل في العمليات الداخلية لتأمين الموافقات المناسبة على مشاركات العملاء
- ملكية الفرصة: مسؤول شخصيًا عن تقدم الفرص و / أو العناصر المنفصلة لفرصة عميل محددة وتسجيل النشاط ذي الصلة في أنظمة إدارة المبيعات.
- الحلول التقنية: مشاركة فريق الحلول التقنية بشكل استباقي لتطوير حلول جذابة من الناحية التجارية وقوية من الناحية الفنية لمشاركة العملاء
- شركاء الأعمال والشركات المصنعة للمعدات الأصلية: مشاركة شركاء الأعمال ومصنعي OEM بشكل استباقي لتوفير حلول متكاملة وكاملة وتنافسية تجاريًا للعملاء
- العمل مع ممثلي الحساب: العمل عن كثب مع ممثلي مبيعات الحسابات (غير التابعين للعلامة التجارية) وممثلي مبيعات الخدمات لتقييم صلاحية الفرصة وتقييم قدرة IBMs على تقديم حل تجاري تنافسي يتماشى مع كل من IBMs والأهداف الإستراتيجية للعميل.
- تنسيق موارد الفريق: يجب أن يفهم ويتنقل في IBM لتحديد واكتساب وتنسيق فريق الموارد المطلوبة لتلبية احتياجات العميل
- الفطنة غير الفنية: الفهم الشامل وغير التقني للحلول ضمن مجموعة خطوط خدمة البائع ؛ فطنة تجارية شاملة وفهم دقيق لكيفية تطبيق الحلول للمساهمة في نجاح العميل
- الفطنة الفنية: الانخراط في مكالمات منتظمة مع قادة خط الخدمة لمناقشة فرص المبيعات ، وفهم استجابة السوق للحلول التقنية لشركة IBM ، والتعرف على حلول IBM.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :