محتويات الصفحة
Job Description:
- In this role, you will be the main contact for MEA Export customers when it comes to the placement of orders, working closely with the Divisions to ensure orders are placed and executed on time.
- The role will also be partnering with the US and Europe export logistics teams to ensure order execution.
Responsibilities:
- Manage and support the Export orders from order processing to the time of delivery, including preparing Proforma invoices, invoices and providing proper documentation to carriers, affiliates and customers.
- Co-ordinate with the customer to ensure orders are compatible according to Hazmat regulations and guarantee full shipping containers utilization.
- Work with customers to insure meeting different products MOQ as per the exporting entities’ regulations.
- Ensure accurate input of all orders into the Order Entry system
- Follow up on all orders and ensure information is fed back to the Divisions and the customers communicating any delays
- Provide updated revenue recognition numbers to the divisions and Finance on agreed on intervals
- Work closely with the customer on ensuring they have the right import permits and all the import documentation required to receive the products in their markets.
- Resolves product or customer service problems directly with the customer. Work as the link between the customers and the exporting entities in solving such problems.
- Update Customer profiles making sure they are updated with documentation requirements
- Work closely with Divisions and Export teams to ensure Customers and SKUs are the same across all systems
Requirements:
Minimum Qualifications:
- Bachelor’s degree required
- 4 to 5 + years’ experience in Customer Service
- Experience in handling exports – skills and knowledge in international trade is preferable
- Fluent in English and French, both writing and speaking
- Good analytical skills
- Effective written and verbal communication skills
- Ability to work independently and interact within a team atmosphere.
- Basic proficiency in MS Office Suite
- Ability to adapt to working in an international environment
- Experience in using SAP
Preferred Qualifications:
- Region scope covers multiple divisions and countries. This means that there needs to be an understanding and flexibility to work in an environment that is culturally diverse as well being able to deal with the multiple intricacies of specific markets.
Job Details:
Job/ Career : Customer Service Representative – MEA Exports
Location: Cairo, Egypt
Category: Customer Service
Company: Ecolab
Posting date: 1 - 8 - 2021
Closing-date: Not Known
تعليقات هامة
الوظيفة (ممثل خدمة العملاء فى شركة إيكو لاب) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس
- خبرة من ٤ إلى ٥ سنوات فأكثر في خدمة العملاء
- خبرة في التعامل مع الصادرات - يفضل المهارات والمعرفة في التجارة الدولية
- يجيد اللغتين الإنجليزية والفرنسية ، كتابةً وتحدثًا
- مهارات تحليلية جيدة
- مهارات الاتصال الفعال الكتابية والشفوية
- القدرة على العمل بشكل مستقل والتفاعل ضمن جو الفريق.
- إجادة أساسية في MS Office Suite
- القدرة على التكيف مع العمل في بيئة دولية
- خبرة في استخدام SAP
ويُفضل :
بما أن نطاق المنطقة يشمل العديد من الأقسام والبلدان ( الشرق الأوسط وأفريقيا) . هذا يعني أنه يجب أن يكون هناك فهم ومرونة للعمل في بيئة متنوعة ثقافيًا بالإضافة إلى القدرة على التعامل مع التعقيدات المتعددة لأسواق معينة.
والمهام الوظيفية:
- إدارة ودعم أوامر التصدير من معالجة الطلبات إلى وقت التسليم ، بما في ذلك إعداد الفواتير الأولية والفواتير وتوفير الوثائق المناسبة لشركات النقل والشركات التابعة والعملاء.
- التنسيق مع العميل لضمان توافق الطلبات وفقًا للوائح Hazmat وضمان الاستفادة الكاملة من حاويات الشحن.
- العمل مع العملاء لضمان تلبية مختلف المنتجات موك وفقًا للوائح الجهات المصدرة.
- ضمان الإدخال الدقيق لجميع الطلبات في نظام إدخال الأمر
- متابعة جميع الطلبات والتأكد من إرسال المعلومات إلى الأقسام وإبلاغ العملاء بأي تأخير
- توفير أرقام إثبات الإيرادات المحدثة للأقسام والشؤون المالية على فترات متفق عليها
- العمل عن كثب مع العملاء للتأكد من حصولهم على تصاريح الاستيراد الصحيحة وجميع مستندات الاستيراد المطلوبة لاستلام المنتجات في أسواقهم.
- حل مشاكل المنتج أو خدمة العملاء مباشرة مع العميل. العمل كحلقة وصل بين العملاء والجهات المصدرة في حل مثل هذه المشاكل.
- تحديث ملفات تعريف العملاء مع التأكد من تحديثها بمتطلبات التوثيق
- العمل عن كثب مع الأقسام وفرق التصدير للتأكد من أن العملاء ووحدات SKU متماثلة في جميع الأنظمة
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة إيكو لاب :
إيكو لاب وتعرف بالإنجليزية Ecolab هي مزود عالمي أمريكي لتقنيات وخدمات المياه والنظافة والطاقة ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : سانت بول - مينيسوتا - الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة الجديدة - التجمع الخامس - شارع التسعين الجنوبي - مبنى رقم 67 - الطابق الأول
العنوان فى السعودية : شارع 11- المدينة الصناعية الأولى - الدمام
العنوان الرئيسى فى الإمارات : منطقة جبل علي الحرة - دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة الجديدة - التجمع الخامس - شارع التسعين الجنوبي - مبنى رقم 67 - الطابق الأول
العنوان فى السعودية : شارع 11- المدينة الصناعية الأولى - الدمام
العنوان الرئيسى فى الإمارات : منطقة جبل علي الحرة - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :