محتويات الصفحة
Job purpose:
- Support Engineers (SE) serve as frontline technical resources for Microsoft customers and partners via phone, email or web.
- They deliver unique value by collaboratively and reactively solving customer problems, providing proactive support advice, contributing to product quality and enhancements and creating self-help assets to broadly reach more customers.
- You will be part of a team responsible for providing an outstanding technical support experience to our business customers.
- From problem identification to full resolution, you will own and manage the customer experience over the phone and Web.
- When needed, you will collaborate with others to engage subject matter experts, Engineering (Product Groups) or Management.
- Your day to day job will be about providing both technical expertise (either on your own or by involving your colleagues) and about being an excellent communicator and a service oriented professional.
- You will be given the opportunity to become a subject matter expert in one or more areas and receive guidance and mentorship from your colleagues.
Responsibilities:
- Positively represent Microsoft and communicate with corporate customers via telephone, email, Skype in regard to finding solutions for technical problem identified in Microsoft products.
- As a member of a team, pursue technical problems, involving broad and in-depth product knowledge by using collaboration and receiving mentoring assistance as needed.
- Frequently, these problems are politically charged situations as well, requiring the highest level of customer service.
- Responsible for managing the relationship with these customers and thoroughly documenting their cases.
- Participate in case triage meetings to share knowledge with other engineers and develop efficient customer solutions.
- Consistently share best practices.
- Write technical articles and blogs for guiding other team members and customers.
Requirements:
- Good Communication Skills - spoken and written English (including technical writing). Additional languages are a plus.
- Excellent customer service skills and customer focused attitude.
- Three or more years’ in-depth systems deployment, admin or technical support, software support or IT Consulting
- Effective learning skills and the ability to learn on the go.
- Strong problem-solving skills, includes troubleshooting, problem analysis and resolution, good judgment/decision making ability.
- Genuine passion for technology and desire and aptitude to increase technical skill level required.
- Recent work experience in a customer facing support role
- Excellent written and oral communication skills
- Experience of building relationships with customers
- Ability to build the trust of a community
- Self-motivation and an ability to use initiative
- Flexibility and ability to adapt to ambiguous and changing situations
Job Details:
Job/ Career : Support Engineer for Power BI
Role type : Individual Contributor
Location: Cairo, Egypt
Employment type : Full-Time
Profession : Services
Travel : 0-25 %
Company: Microsoft
Date posted : 9 - 7 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس دعم Power BI فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- مهارات اتصال جيدة - اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة (بما في ذلك الكتابة الفنية). اللغات الإضافية هي ميزة إضافية.
- مهارات خدمة عملاء ممتازة وسلوك يركز على العملاء.
- ثلاث سنوات أو أكثر من النشر المتعمق للأنظمة أو الدعم الإداري أو الفني أو دعم البرامج أو استشارات تكنولوجيا المعلومات
- مهارات التعلم الفعال والقدرة على التعلم أثناء التنقل.
- مهارات قوية في حل المشكلات ، بما في ذلك استكشاف الأخطاء وإصلاحها ، وتحليل المشكلات وحلها ، والحكم الجيد / القدرة على اتخاذ القرار.
- شغف حقيقي بالتكنولوجيا والرغبة والاستعداد لزيادة مستوى المهارة الفنية المطلوبة.
- خبرة عمل حديثة في دور دعم مواجهة العملاء
- مهارات اتصال ممتازة الخطية والشفوية
- خبرة في بناء العلاقات مع العملاء
- القدرة على بناء ثقة المجتمع
- التحفيز الذاتي والقدرة على استخدام المبادرة
- المرونة والقدرة على التكيف مع المواقف الغامضة والمتغيرة
المهام الوظيفية:
- تمثيل Microsoft بشكل إيجابي والتواصل مع عملاء الشركات عبر الهاتف والبريد الإلكتروني و Skype فيما يتعلق بإيجاد حلول للمشكلة التقنية المحددة في منتجات Microsoft.
- بصفتك عضوًا في فريق ، تابع المشكلات الفنية ، التي تتضمن معرفة واسعة ومتعمقة بالمنتج باستخدام التعاون وتلقي المساعدة الإرشادية حسب الحاجة.
- في كثير من الأحيان ، تكون هذه المشكلات مواقف مشحونة سياسياً أيضًا ، وتتطلب أعلى مستوى من خدمة العملاء.
- مسؤول عن إدارة العلاقة مع هؤلاء العملاء وتوثيق حالاتهم بدقة.
- المشاركة في اجتماعات فرز الحالات لتبادل المعرفة مع المهندسين الآخرين وتطوير حلول فعالة للعملاء.
- مشاركة أفضل الممارسات باستمرار.
- كتابة مقالات ومدونات فنية لتوجيه أعضاء الفريق والعملاء الآخرين.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :