محتويات الصفحة
Role description:
- The post-holder will deliver effective, quality-driven first line service to customers, clients and stakeholders at the British Council Riyadh, ensuring the customers receive the information and services they need in a friendly, professional, efficient and responsive environment.
- They will understand the English Language needs of prospective Adult and Young Learner students and provide effective and persuasive guidance regarding their British Council study pathway, in order to support the achievement of Teaching Centre registration targets.
Responsibilities:
To ensure the smooth day-to-day running of practical aspects of the customer service by:
- Photocopying material
- To assist TC, exams and CS with display work
- To help when necessary to give publicity materials
- Keeping the waiting area tidy
- Checking the waiting area equipment
- Preparing the waiting area and placement tests area
To deliver high standards of customer care by:
- Welcoming the customers at the front office and help them to choose the correct option from the queuing system
- Calls the waiting list customers
- Monitore the waiting area
- Directing customers to the placment test classes
- Directing Customers enquiries to the right person
- Assisting with queries as required
- Phoning students to update them on information and services as well as running telephone surveys as requested.
To help with placement testing setup by:
- Preparing all rooms as required
- Preparing the number cards
- Storing tests in a tidy fashion
Respond to all F2F, phone and emails enquiries in a positive and professional manner in accordance with the British Council Customer Service Standards and Policies, as outlined in the Customer Management Framework.
Deliver Teaching Centre and Exams Department registration service enquiries and support in an efficient manner and in accordance with Teaching and Exams Quality Standards. These will help the English and Exams Team meet their ambitious targets.
By following enquiry guidelines, ensure that where appropriate enquiries and feedback are passed on to the relevant British Council person and department.
Refer to the Service Level Agreement to ensure they are clear on what is and what is not expected of them.
Promote and cross sell BC products and services in a professional manner.
Perform Call Centre and front office related administration and financial tasks in a timely manner to ensure smooth running of Call Centre operation.
Requirements:
- Threshold requirements: Assessment stage
- Passport requirements/ Right to work in country
Job Details:
Job/ Career : Customer Service Assistant
Location : Riyadh 11594, Middle East and North Africa, Saudi Arabia
Contract : 1 year (Hourly paid contract )
This role is open to candidates who have the right to work in KSA.
Company: British Council
Job Posting date: 28 - 6 - 2021
Job Closing date: 27 - 7 - 2021
تعليقات هامة
الوظيفة (مساعد خدمة عملاء فى المجلس الثقافي البريطاني ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- أقصى متطلبات : مرحلة التقييم
- جواز السفر / الحق في العمل في الدولة
والمهام الوظيفية:
ضمان التشغيل السلس اليومي للجوانب العملية لخدمة العملاء من خلال:
- مواد التصوير
- لمساعدة TC والامتحانات و CS في أعمال العرض
- المساعدة عند الضرورة في إعطاء مواد دعائية
- الحفاظ على منطقة الانتظار مرتبة
- فحص تجهيزات منطقة الانتظار
- تجهيز منطقة الانتظار ومنطقة اختبارات تحديد المستوى
تقديم معايير عالية لخدمة العملاء من خلال:
- الترحيب بالعملاء في المكتب الأمامي ومساعدتهم على اختيار الخيار الصحيح من نظام الطابور
- يدعو عملاء قائمة الانتظار
- مراقبة منطقة الانتظار
- توجيه العملاء إلى فصول اختبار تحديد المستوى
- توجيه استفسارات العملاء إلى الشخص المناسب
- المساعدة في الاستفسارات كما هو مطلوب
- الاتصال بالطلاب لإطلاعهم على المعلومات والخدمات وكذلك إجراء الاستبيانات الهاتفية حسب الطلب.
المساعدة في إعداد اختبار المواضع عن طريق:
- تجهيز جميع الغرف بالشكل المطلوب
- تجهيز بطاقات الأرقام
- تخزين الاختبارات بطريقة مرتبة
الرد على جميع استفسارات F2F والهاتف ورسائل البريد الإلكتروني بطريقة إيجابية ومهنية وفقًا لمعايير وسياسات خدمة العملاء التابعة للمجلس الثقافي البريطاني ، على النحو المبين في إطار عمل إدارة العملاء.
تقديم استفسارات خدمة التسجيل في مركز التدريس وقسم الامتحانات ودعمها بكفاءة ووفق معايير جودة التدريس والامتحانات. سيساعد ذلك فريق اللغة الإنجليزية والامتحانات على تحقيق أهدافهم الطموحة.
باتباع إرشادات الاستفسار ، التأكد من إرسال الاستفسارات والملاحظات المناسبة إلى الشخص والقسم المعني في المجلس الثقافي البريطاني.
الرجوع إلى اتفاقية مستوى الخدمة للتأكد من أنها واضحة بشأن ما هو متوقع منها وما هو غير متوقع منها.
الترويج لمنتجات وخدمات المجلس الثقافى وبيعها بطريقة احترافية.
أداء المهام الإدارية والمالية ذات الصلة بمركز الاتصال والمكتب الأمامي في الوقت المناسب لضمان التشغيل السلس لمركز الاتصال.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن المجلس الثقافي البريطاني :
المجلس الثقافي البريطاني هو المنظمة الدولية البريطانية للعلاقات الثقافية والفرص التعليمية, يخلق المجلس نخلق المعرفة والتفاهم الودي بين شعب المملكة المتحدة والبلدان الأخرى ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : لندن، المملكة المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للمجلس - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :