محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Troubleshoot, identify and resolve IPT (Cisco) and backbone voice Incidents.
- Troubleshoot, identify and resolve call center and access number faults.
- Troubleshoot value added services (Voice Mail, Attendant console , etc...)
- Document all troubleshooting and provide regular updates for all actions executed to solve customer’s incidents via electronic case management system.
- Liaise with higher level support for incident escalation and resolution.
- To keep management informed of any major customer or network faults.
- Liaise with other internal teams to resolve faults affecting voice service.
- Activate escalation procedure with vendors when needed.
- Perform change management activities. (implement customer simple and complex changes ).
- Perform release management activities. (implement new release and upgrades)
- Act as escalation point for voice implement teams.
- To undertake any other reasonable task as assigned by the management team.
Requirements:
- Engineering degree in telecommunications.
- 2-4 years technical experience in Cisco IP telephony & Voice over IP.
- Experience in operation & crisis management.
- CCNP (Voice / Collaboration) certified.
- Strong voice experience (Cisco) product suites.
- Good knowledge in Voice protocols (SS7, H323, MGCP, SIP, H248, etc...).
- Good knowledge in network, LAN/WAN protocols.
- Cisco Contact Centre knowldge and experience is plus.
- Excellent problem solving skills.
- Ability to work under pressure.
- Ability to work in a multitask environment, dealing with multiple tasks.
Job Details:
Job/ Career : Senior IP Telephony Expert - Cisco
Contract: Regular
Category :Customer Services & Operations
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Company: Orange
Job Posting Date: 6 - 5 - 2021
Job closing Date: 4 - 8 - 2021
المختصر المفيد
الوظيفة (خبير اتصالات أول - عبر بروتوكول الإنترنت فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- شهادة في الهندسة في الاتصالات.
- ٢-٤ سنوات خبرة تقنية في الاتصالات الهاتفية عبر بروتوكول الإنترنت من Cisco ونقل الصوت عبر بروتوكول الإنترنت.
- خبرة في التشغيل وإدارة الأزمات.
- شهادة CCNP (صوت / تعاون).
- مجموعات منتجات ذات خبرة صوتية قوية (سيسكو).
- معرفة جيدة في بروتوكولات الصوت (SS7 ، H323 ، MGCP ، SIP ، H248 ، إلخ ...).
- معرفة جيدة في بروتوكولات الشبكة ، LAN / WAN.
- المعرفة والخبرة في مركز اتصالات سيسكو زائد.
- مهارات ممتازة في حل المشكلات.
- القدرة على العمل تحت الضغط.
- القدرة على العمل في بيئة متعددة المهام ، والتعامل مع مهام متعددة.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :