محتويات الصفحة
Job purpose:
- Customer Engineers (CEs) are technical advisors supporting Enterprise customers to deliver unique value by removing blockers to consumption within their given Solution Area.
- CEs provide technical support including risk assessments and tuning to operate and optimize a customer’s cloud environments.
- The Customer Engineer provides support delivery services as well as technical readiness through a Customer’s Support contract via dispatch by the account team.
Responsibilities:
Support Management
- Participate in proactive account management, spot performance issues, analyze problems, develop solutions to meet customer needs, represent them.
- Create deliverables to address common customer needs & support mobile-first, cloud-first strategy, share intellectual property with others.
- Develops and communicates realistic performance goals and standards.
- Builds plans that consider potential obstacles and immediate and long-term consequences.
Support Execution - Deliver Results through Teamwork & Optimizing Business Results
- Seeks opportunities to drive Customer Success business results by collaborating with multiple team members.
- Provides and drives actionable feedback across groups about the customer/partner experience and competitor threats.
- Modifies existing intellectual property (IP) or, where applicable, creates new content.
- Seeks opportunities to drive Customer Success business results by collaborating with multiple team members.
Leadership and Growing the Business
- Understands customer/partner requirements and can map the adoption and optimization of Microsoft technology solutions accordingly.
- Drives and Supports innovation focusing on industry solutions and customer business outcomes on the - Microsoft platform.
- Demonstrated Self Learner and share knowledge thru communities, adapt for customers.
- Cultivates relationships, credibility, and loyalty with customers and partners intentionally by sharing relevant business expertise.
Requirements:
Technical
Proven subject matter expertise in at least two of the following:
- Large scale Exchange Online and Hybrid deployments
- Microsoft Teams, Skype For Business Online/OnPrem, Enterprise Voice/Unified Communication (SBC, VoIP, PBX)
- Large scale Office 365, SharePoint Online (or SPF and Typescript)
- Microsoft Power Platform | Business Process Automation
- Knowledge of Microsoft Azure PAAS (Dev Ops, Azure Web Apps, Application Insights, cloud services, Azure functions, containers, microprocessors)
- Subject matter expertise with third party products such as WebEx, Zoom, Google Meet, Workplace by FB, Slack, Chime would be advantageous.
Education
- Bachelor's degree in Computer Science or equivalent.
- At least one of the following Microsoft Certifications would be preferred:
- Certification MS700
- Certification MS500
Professional
- Proven track record in successfully planning, deploying, operating, and optimizing Modern Work solutions.
- Proven track record of building relationships with senior IT and business decision makers.
- Exceptional verbal and written communication skills.
- Ability to explain complex topics in ways that can be understood by technical and business decision makers.
- Fluency in English is essential. International experience and being able to communicate in multiple languages are an advantage.
- Security clearance is also an advantage for candidates.
Job Details:
Job/ Career : Customer Engineer | Modern Work
Role type : Individual Contributor
Location: Cairo, Egypt
Employment type : Full-Time
Profession : Customer Success
Travel : 50-75 %
Date posted : 8-4-2021
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مهندس دعم العملاء فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
تقنياً:
خبرة موضوعية مثبتة في اثنين على الأقل مما يلي:
- عمليات النشر والتبادل عبر الإنترنت على نطاق واسع
- Microsoft Teams و Skype For Business Online / OnPrem و Enterprise Voice / Unified Communication (SBC و VoIP و PBX)
- Office 365 على نطاق واسع أو SharePoint Online (أو SPF و Typescript)
- Microsoft Power Platform | أتمتة عمليات الأعمال
- معرفة Microsoft Azure PAAS (Dev Ops ، Azure Web Apps ، رؤى التطبيق ، الخدمات السحابية ، وظائف Azure ، الحاويات ، المعالجات الدقيقة)
- الخبرة في الموضوع مع منتجات الجهات الخارجية مثل WebEx و Zoom و Google Meet و Workplace by FB و Slack و Chime ستكون مفيدة.
التعليم
- درجة البكالوريوس في علوم الحاسب الآلى أو ما يعادلها.
- يفضل الحصول على شهادة واحدة على الأقل من شهادات Microsoft التالية:
- شهادة MS700
- شهادة MS500
مهنياً:
- سجل حافل في تخطيط ونشر وتشغيل وتحسين حلول العمل الحديثة بنجاح.
- سجل حافل لبناء العلاقات مع كبار صناع القرار في مجال تكنولوجيا المعلومات والأعمال.
- مهارات اتصال شفهية وكتابية استثنائية.
- القدرة على شرح الموضوعات المعقدة بالطرق التي يمكن أن يفهمها صناع القرار التقني والتجاري.
- الطلاقة في اللغة الإنجليزية أمر ضروري. تعد الخبرة الدولية والقدرة على التواصل بلغات متعددة ميزة.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :