محتويات الصفحة
Job purpose
:
To perform the all analysis cycle for Boehringer Ingelheim products that will be transferred to Sanofi Cairo site starting from performing applicability to the test method them performing Method validation/Transfer then participation in the process validation and any assigned tasks related to the Project .
Responsibilities
:
1- Performs all physio-chemical testing of samples collected during the process validation and record the results in the validation report & Certificates of analysis required and ensures that all obtained results are within the specified approved limit, using valid method of analysis.
2- Performs the analytical transfer analysis according to respective protocol.
3- Immediate reporting of out of specification test results or batch deviation reports whenever needed to the AD lab head and the Q.C manager.
4- Perform analytical full method validation studies ,Protocols & final reports.
5- Updating of SOPs & control test methods and maintaining of relevant master files.
6- Performs Standardization for Raw Materials
7- Perform Stability testing & routine analysis tasks as assigned
8- Perform recovery studies & prepare cleaning validation & verification runs.
2- Performs the analytical transfer analysis according to respective protocol.
3- Immediate reporting of out of specification test results or batch deviation reports whenever needed to the AD lab head and the Q.C manager.
4- Perform analytical full method validation studies ,Protocols & final reports.
5- Updating of SOPs & control test methods and maintaining of relevant master files.
6- Performs Standardization for Raw Materials
7- Perform Stability testing & routine analysis tasks as assigned
8- Perform recovery studies & prepare cleaning validation & verification runs.
Supplementary Tasks:
- Utilizes, calibrates, maintains the QC equipment in the Chemical Lab according to the local SOP.
- Prepares relevant SOPs and follows up the update according to requirements.
- Perform other related duties as assigned.
- Makes sure that all activities carried on are complying with safety measurements.
- Updates methods of analysis.
- Respect of Company’s Values, Code of Ethics and Social Charter.
- Responsible for applying the HSE related requirements for the company in all working procedures.
- Respect Personal Data Protection Charter.
Qualifications
:
- Education: Bachelor Degree in Pharmacy
- Related Experience: 1-3 years experience in related positions, preferably in pharmaceutical company.
Skills
:
- command of English Language
- Good computer skills
- Familiar with new instrumental analysis techniques
Job Details:
Job/ Career : QC Professional Analyst - Validation
Location: Cairo, Egypt
Contract Type: Full time
Company: Sanofi
Posting-Date: 18-6-2020
Learn More about Sanofi:
سانوفي وهي شركة فرنسية ذات مناشئ عالمية مختلفة مقرها في باريس، فرنسا . تعمل سانوفي في البحث والتطوير، صناعة وتسويق الأدوية ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال Meetup بالاسفل )
المقر الرئيسى : باريس , فرنسا
العنوان فى مصر : الأميرية الشمالية، الزيتون، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية: نجود سنتر ، جدة ، المملكة العربية السعودية
العنوان فى مصر : الأميرية الشمالية، الزيتون، محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية: نجود سنتر ، جدة ، المملكة العربية السعودية
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
المختصر المفيد
الوظيفة ( محلل فى رقابة الجودة بشركة سانوفى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) المؤهل العلمي: بكالوريوس صيدلة
2) الخبرة ذات الصلة : ١-٣ سنوات خبرة في المناصب ذات الصلة ، ويفضل في شركة الأدوية
المهارات:
١) اللغة الإنجليزية
2) مهارات حاسوبية جيدة
3) على دراية بتقنيات التحليل الآلي الجديدة
2) الخبرة ذات الصلة : ١-٣ سنوات خبرة في المناصب ذات الصلة ، ويفضل في شركة الأدوية
المهارات:
١) اللغة الإنجليزية
2) مهارات حاسوبية جيدة
3) على دراية بتقنيات التحليل الآلي الجديدة
للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر Apply Here
لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر Apply Here
لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر Meetup
or visit company website on
To view application form , click on