محتويات الصفحة
Job Description
:
Payroll Services Transition
- Closely works with functional work stream members i.e. PWI, Automation, Change & Comms ensuring a full end to end documentation and transition is executed for as-signed country/cluster
- Works with in-country team on key deliverables planned for successful coun-try/cluster Payroll Service transition
- Works with Project Managers, Business Owners, Service Owners, Managed Vendor Partners, Operations teams and 3rd parties on mapping / documenting detailed scope of transitioned Service
- Participates in planning and executes related transition activities, is able to identify and track and articulate process simplification & harmonization opportunities within assigned country/cluster scope
- Ensures adequate project closure and hand-over to operational support based on predefined handover procedure
- Raises any/all identified risks and proposes solutions to ensure a smooth transition of payroll service
- Represents Service and Operational teams at project meetings
Payroll Service Operation & Vendor Management
- Builds partnerships with third party vendors and Country/Cluster Stakeholders ensuring efficient Payroll Service delivery
- Post transition ensures running the payroll operation flow from NGSC
- Reviews and assesses payroll run outputs and recommends process cycle improvements
- Reviews compliance, ensuring all regulatory reporting is completed on the side of vendor and escalates when deficiencies are occurring
- Deals with complex escalated queries the vendor is not able to solve
- Closely works with functional work stream members i.e. PWI, Automation, Change & Comms ensuring a full end to end documentation and transition is executed for as-signed country/cluster
- Works with in-country team on key deliverables planned for successful coun-try/cluster Payroll Service transition
- Works with Project Managers, Business Owners, Service Owners, Managed Vendor Partners, Operations teams and 3rd parties on mapping / documenting detailed scope of transitioned Service
- Participates in planning and executes related transition activities, is able to identify and track and articulate process simplification & harmonization opportunities within assigned country/cluster scope
- Ensures adequate project closure and hand-over to operational support based on predefined handover procedure
- Raises any/all identified risks and proposes solutions to ensure a smooth transition of payroll service
- Represents Service and Operational teams at project meetings
Payroll Service Operation & Vendor Management
- Builds partnerships with third party vendors and Country/Cluster Stakeholders ensuring efficient Payroll Service delivery
- Post transition ensures running the payroll operation flow from NGSC
- Reviews and assesses payroll run outputs and recommends process cycle improvements
- Reviews compliance, ensuring all regulatory reporting is completed on the side of vendor and escalates when deficiencies are occurring
- Deals with complex escalated queries the vendor is not able to solve
Minimum requirements
:
- Bachelor/Master degree in HR/Business Management or related field preferred
- Excellent English spoken and written
- Excellent German spoken and written
- Min. 3 years of experience working at project within a global organization
- Experience within a payroll operational team is a plus
- Background in HR Services and/or similar transformation projects
- Experience of project delivery in all aspects of the transition for the introduction of new / changing services
- Excellent English spoken and written
- Excellent German spoken and written
- Min. 3 years of experience working at project within a global organization
- Experience within a payroll operational team is a plus
- Background in HR Services and/or similar transformation projects
- Experience of project delivery in all aspects of the transition for the introduction of new / changing services
Job Details:
Job/ Career : Payroll Expert German Speaker
Location : Cairo, Egypt
Job Type: Full Time
Employment Type : Regular
Shift Work: no
Company: Novartis
Learn More about Novartis:
نوڤارتـِس وتعرف بالإنجليزية Novartis هي شركة أدوية متعددة الجنسيات تأسست شركة نوفارتس عام 1962 ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال Meetup بالاسفل )
المقر الرئيسى : مدينة بازل ، سويسرا
العنوان الرئيسى فى مصر : السواح - الأميرية - القاهرة
العنوان فى السعودية : برج تمكين - شارع العليا - مجمع الياسمين - الرياض
العنوان الرئيسى فى الإمارات : الطابق 5 - مبنى Limitless -شارع الخليل - دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : السواح - الأميرية - القاهرة
العنوان فى السعودية : برج تمكين - شارع العليا - مجمع الياسمين - الرياض
العنوان الرئيسى فى الإمارات : الطابق 5 - مبنى Limitless -شارع الخليل - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
المختصر المفيد
الوظيفة ( خبير الرواتب - متحدث باللغة الألمانية فى شركة نوفارتس ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) درجة البكالوريوس أو الماجستير في إدارة الموارد البشرية / إدارة الأعمال أو مجال ذات صلة
2) اتقان اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة
3) اتقان اللغة الألمانية تحدثا وكتابة
4) حد أدنى 3 سنوات خبرة في العمل في مشروع داخل شركة عالمية
5) خبرة داخل فريق عمليات الرواتب
6) خلفية في خدمات الموارد البشرية و / أو المشاريع المماثلة
2) اتقان اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة
3) اتقان اللغة الألمانية تحدثا وكتابة
4) حد أدنى 3 سنوات خبرة في العمل في مشروع داخل شركة عالمية
5) خبرة داخل فريق عمليات الرواتب
6) خلفية في خدمات الموارد البشرية و / أو المشاريع المماثلة
للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر Apply Here
لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر Apply Here
لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر Meetup
or visit company website on
To view application form , click on