
محتويات الصفحة
Job Description
:
To adapt category strategies to country needs and drive/manage them across channels/customers and follow through on the execution of category/brand plans to achieve set KPIs.
Responsibilities
- Responsible to ensure that category volume/value and RIG are achieved by country within category allocated budgets
- Translate Market category & brand objectives into country/channel category objectives in coordination with the sales teams while understanding and analyzing the ICP Process: Situation Analysis, Creating Winning Channel Activations and Objectives, Strategy, Tactics and Activities (OSTA)
- Define and help maintain the core range distribution and merchandizing guidelines by channel. Analyze and recommend action plans, when needed, on numeric distribution, weighted distribution, core range, planograms.
- Ensure efficient implementation & evaluation of POS Material at point of purchase based on picture of success and merchandising guidelines in alignment with the sales team (Quantities & Timelines) and the effective utilization of POS Material according to trade plans.
- Lead and execute regional activities and country specific promotional process per category based on regional and local promo SOP (Defining objectives, briefing, coordinating the implementation and Pre/Post evaluation of all promotions)
- Responsible to conduct market visits in the country across all channels focusing on POP drivers, shelf life, competitor activities. Based on shopper observation, recommend actionable in store solutions within the trade channels.
- Lead the MSR process at country level and participate in the Monthly Business Planning Cycle (MBPC) meetings
- Ensure effective new product launches and/or line extensions on a country level through the implementation plan and organizing category roadshows/ presentations for the sales teams
- CCSDM is jointly responsible (with the Brand Manager) for defining and optimizing Delegated PFME strategy and allocation, annual budgets and investment, accountable for tracking and maintaining spending.
Requirements
:
- Bachelor’s Degree in Business Administration or any related field
- 3+ commercial experience
- Previous experience in sales is a plus
- Good communication skills
- Excellent English Language
Job Details:
Job/ Career : Channel Category Sales Development Manager - Food
Primary Location: Cairo, Egypt
Career Area: Sales
Organization: Nestle Egypt
Schedule: Full-time
Learn More about Nestle :
نستله أو نسلي (أو نسليه) ( Nestlé) هي شركة متعددة الجنسيات متخصصة في إنتاج الأطعمة المعلبة أسست في فيفي، سويسرا وهي ناتج اندماج شركتين هما ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال Meetup بالاسفل )

المقر الرئيسى : فيفي، سويسرا
المقر الرئيسى فى مصر : التجمع الخامس , القاهرة الجديدة
المقر الرئيسى فى مصر : التجمع الخامس , القاهرة الجديدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
المختصر المفيد
الوظيفة ( مدير تطوير المبيعات بشركة نستله) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) درجة البكالوريوس في إدارة الأعمال أو أي مجال ذات صلة
2) ٣ سنوات أو أكثر خبرة تجارية
3) خبرة سابقة في المبيعات
4) أن يكون لدى المُتقدم مهارات التواصل الجيد
5) أن تكون اللغة الإنجليزية ممتازة لدى المُتقدم
2) ٣ سنوات أو أكثر خبرة تجارية
3) خبرة سابقة في المبيعات
4) أن يكون لدى المُتقدم مهارات التواصل الجيد
5) أن تكون اللغة الإنجليزية ممتازة لدى المُتقدم
للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر Apply Here
لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر Apply Here
لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر Meetup