محتويات الصفحة
Job Description
:
- Owns the tactical operational plan for the brand from design to execution while contributing to the development of the brand/s strategy development and update.
- Responsible for specific projects that maximizes the brand and has a standalone nature (e.g. patient programs, specific SKUs or isolated target audience plans, specific market segments as Health Insurance, etc..).
- Has strong connectivity to the market and the sales team ensuring high customer centricity, in addition to optimizing sales, market share and revenue growth for a brand/SKU/LCM basically for short & medium term
- Ownership of the brand tactical plan in regard to the Development of relevant segments in the annual brand plan, Interacting with all customer groups/segments to gather market dynamics/insights and identify critical gaps/business opportunities in a progressive manner, Driving flawless execution through leveraging market connectivity, FF readiness & stake-holders integration to foster alignment which requires spending significant time in field and Supports Franchise Manager in cycle meeting and activation plan in a progressive manner
- Co-develop the Brand strategy for medium and long term & supporting in market analysis & competitive landscape
- Accountable for managing a particular LCM/SKU and/or major project related to the assigned brand
- Responsible for providing good understanding of the external environment, developing the tactical plan & required tools, and ensuring proper execution,
- Supporting in tracking PSP reports & reconciliation
- Submitting & Following up MOH materials till approval with all the needed actions
- Supporting in all the logistics for initiation & implementation of SON & local congresses
- Updating product knowledge for the current portfolio & supporting in building the same for the new launches
Minimum requirements
:
- University Degree in Pharmaceutical science or equivalent Education
- At least 2 years of Field sales experience or related marketing services experience
- Demonstrate strong Performance, values and behavior for the last two years
- Sustained Sales Achievement for the last year
- Enrolled in internal Talent program considering Marketing or any inter-related career aspiration.
Job Details:
Job/ Career : Associate Product Manager
Location : Cairo, Egypt
Division: SANDOZ
Business Unit : COMMERCIAL OPS APMA SZ
Job Type: Full Time
Employment Type : Regular
Shift Work: no
Company: Novartis
Learn More about Novartis:
نوڤارتـِس وتعرف بالإنجليزية Novartis هي شركة أدوية متعددة الجنسيات تأسست شركة نوفارتس عام 1962 ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال Meetup بالاسفل )
المقر الرئيسى : مدينة بازل ، سويسرا
العنوان الرئيسى فى مصر : السواح - الأميرية - القاهرة
العنوان فى السعودية : برج تمكين - شارع العليا - مجمع الياسمين - الرياض
العنوان الرئيسى فى الإمارات : الطابق 5 - مبنى Limitless -شارع الخليل - دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : السواح - الأميرية - القاهرة
العنوان فى السعودية : برج تمكين - شارع العليا - مجمع الياسمين - الرياض
العنوان الرئيسى فى الإمارات : الطابق 5 - مبنى Limitless -شارع الخليل - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
المختصر المفيد
متطلبات الوظيفة كالتالى:
1) شهادة جامعية في العلوم الصيدلانية أو ما يعادلها من التعليم
2) خبرة سنتين على الأقل في المبيعات الميدانية أو تجربة خدمات التسويق ذات الصلة
3) إظهار أداء وقيم وسلوكيات قوية خلال العامين الماضيين
2) خبرة سنتين على الأقل في المبيعات الميدانية أو تجربة خدمات التسويق ذات الصلة
3) إظهار أداء وقيم وسلوكيات قوية خلال العامين الماضيين
للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر Apply Here
لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر Apply Here
لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر Meetup
or visit company website on
To view application form , click on