محتويات الصفحة
Role description:
- As a Customer Growth Lead, you will help lead the growth thinking, with quick iteration and prioritization of initiatives that identify and capitalize on scalable channels for user growth.
- Growth hackers are obsessed with measurement, always tracking and analyzing the effectiveness of different initiatives.
Responsibilities:
- Define, test, and evaluate growth initiatives
- Identify opportunities on the product funnel and work together with product and engineering teams to experiment and implement changes to unlock incremental growth.
- Drive massive uptakes in user acquisition, activation, retention metrics
- Understand and leverage loyalty and subscription schemes to unlock growth opportunities
- Analyze and report growth success to the management: build and manage dashboards to track metrics you defined for growth
- Optimize campaign budgets over different channels to bring efficient growth
- Work on a cross-functional growth hack team that is responsible for driving user growth through experimentation and prototyping
Requirements:
- 4-5 years of work experience in data analysis and growth hacking, with experience in a tech company. Solid track record of driving massive user growth at consumer-facing start-ups/large organizations
- Computer science background
- Skilled at Excel (must), SQL (must), Hive (Nice to have), Red Shift (Nice to have)
- Skilled in data analytics and loves deriving valuable insights from data
- Comfortable with writing scripts to automate data and reporting processes very effectively (big plus for HTML/CSS/JS skills or other programming languages)
- Hands on experience in ML and ML libraries is a big plus
- Passionate about finding out of the box ways to solve problems
- Customer centric, team-focused and highly collaborative
- Ability to thrive in a fast-paced environment
Job Details:
Job/ Career : Performance Lead
Location: Amman, Jordan
Company: Careem
Job posting date: 29 - 12 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة ( مسؤول الأداء فى شركة كريم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- ٤-٥ سنوات من الخبرة في العمل في تحليل البيانات النمو ، مع خبرة في شركة تقنية. سجل حافل في دفع النمو الهائل للمستخدمين في الشركات الناشئة / المؤسسات الكبيرة التي تواجه المستهلك
- خلفية عن علوم الحاسب
- ماهر في Excel (يجب) ، SQL (يجب) ، Hive (من الجيد أن يكون) ، Red Shift (من الجيد أن يكون)
- ماهر في تحليلات البيانات ويحب استخلاص رؤى قيمة من البيانات
- مريح في كتابة البرامج النصية لأتمتة البيانات وعمليات إعداد التقارير بشكل فعال للغاية (إضافة كبيرة لمهارات HTML / CSS / JS أو لغات البرمجة الأخرى)
- الخبرة العملية في مكتبات ML
- شغوف بالبحث عن طرق خارج الصندوق لحل المشكلات
- تتمحور حول العميل وتركز على الفريق وتتعاون بشكل كبير
- القدرة على الازدهار في بيئة سريعة الخطى
المهام الوظيفية:
- تحديد واختبار وتقييم مبادرات النمو
- تحديد الفرص في مسار المنتج والعمل مع فرق المنتج والهندسة لتجربة وتنفيذ التغييرات لإطلاق العنان للنمو التدريجي.
- دفع عمليات الاستحواذ الهائلة في مقاييس اكتساب المستخدمين وتفعيلهم والاحتفاظ بهم
- فهم والاستفادة من مخططات الولاء والاشتراك لإطلاق العنان لفرص النمو
- تحليل وإبلاغ الإدارة بنجاح النمو: بناء وإدارة لوحات المعلومات لتتبع المقاييس التي حددتها للنمو
- تحسين ميزانيات الحملات عبر قنوات مختلفة لتحقيق نمو فعال
- العمل على فريق اختراق نمو متعدد الوظائف يكون مسؤولاً عن دفع نمو المستخدم من خلال التجريب والنماذج الأولية
كارت ببعض المعلومات عن شركة كريم :
كريم Careem هي شركة لتأجير السيارات تابعة لشركة أوبر Uber الأمريكية. يقع مقرها في دبي ، وتعمل في أكثر من 100 مدينة حول العالم ........ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى: دبى - الإمارات العربية المتحدة
العنوان فى مصر: مدينة الشيخ زايد - مصر
عنوان إضافى فى مصر: مدينة السلام - مصر
عنوان إضافى فى مصر: القرية الذكية - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :