محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Provide hardware remote technical support, troubleshooting and analysis assistance for hardware installation (or reinstallation), usage, configuration questions and software installation for Lenovo/x86 products
- Provide technical support service delivery within established guidelines; demonstrating soft skills and technical skills that contribute to client satisfaction. Demonstrate excellent oral and written communication skills.
- Provide answers for general usage and operation questions.
- Provide problem determination / problem source Identification. Review diagnostic information to assist in isolation of a problem cause.
- Identify known defects and fixes to resolve problems.
- Identify suspected defects and engage escalation team to assist in resolution.
- Aid with questions regarding product documentation related to the supported products.
- Interpret online manuals regarding IBM code and application interfaces.
- Collaborate with other support centers and business units to provide seamless problem resolution.
- Demonstrate proficiency in the hardware platform supported by maintaining applicable technical certifications.
- Supporting English/French customers, NA time zone, Shift based, 24/7.
Requirements:
- B.Sc. in Electronics/Communication/Computer Engineering – Computer science.
- Excellent communication and problem-solving skills
- 0 – 4 years of experience in Technical Support or similar fields
- Fluent in English is a must, Canadian French is a plus.
- Expressing any certain aspect of the work place to make it better “Self-motivated “.
- Handling off hours for business needs, whenever required.
Job Details:
Job/ Career :Remote Hardware Technical Support Engineer
Category : Product Services
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Entry Level
Employment Type: Full-Time
Job Posting date: 20 - 12 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس الدعم الفني عن بعد للخادم فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- بكالوريوس. في الإلكترونيات / الاتصالات / هندسة الكمبيوتر - علوم الكمبيوتر.
- مهارات اتصال وحل المشكلات ممتازة
- ٠-٤ سنوات خبرة في مجال الدعم الفني أو المجالات المماثلة
- إجادة اللغة الإنجليزية أمر لا بد منه ، والفرنسية الكندية ميزة إضافية.
- التعبيرعن أي جانب معين من جوانب مكان العمل لجعله أفضل "دوافع ذاتية".
- التعامل مع ساعات العمل لتلبية احتياجات العمل ، كلما لزم الأمر.
الخبرة الفنية والمهنية المفضلة
- توفير الدعم الفني عن بُعد للأجهزة ، ومساعدة استكشاف الأخطاء وإصلاحها والتحليل لتثبيت الأجهزة (أو إعادة التثبيت) ، والاستخدام ، وأسئلة التكوين ، وتثبيت البرامج لمنتجات Lenovo / x86
- تقديم خدمة الدعم الفني في حدود المبادئ التوجيهية المعمول بها ؛ إظهار المهارات اللينة والمهارات الفنية التي تساهم في إرضاء العميل. إظهار مهارات الاتصال الشفوية والكتابية ممتازة.
- تقديم إجابات لأسئلة الاستخدام العام والتشغيل.
- تقديم تحديد المشكلة / تحديد مصدر المشكلة. راجع معلومات التشخيص للمساعدة في عزل سبب المشكلة.
- التعرف على العيوب المعروفة والإصلاحات لحل المشكلات.
- تحديد العيوب المشتبه بها وإشراك فريق التصعيد للمساعدة في حلها.
- المساعدة في الأسئلة المتعلقة بوثائق المنتج المتعلقة بالمنتجات المدعومة.
- تفسير الكتيبات على الإنترنت فيما يتعلق برمز IBM وواجهات التطبيق.
- التعاون مع مراكز الدعم ووحدات الأعمال الأخرى لتوفير حل سلس للمشكلة.
- إثبات الكفاءة في النظام الأساسي للأجهزة مدعومًا بالحفاظ على الشهادات التقنية المعمول بها.
- دعم العملاء الإنجليز / الفرنسيين ، منطقة زمنية NA ، تعتمد على Shift ، 24/7.
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :