محتويات الصفحة
Role Description:
- To Ensure Excellent Network performance through monitoring Network KPIs, Customer and Services KQI.
Responsibilities:
- Daily monitoring radio network quality, through network performance statistics, reporting any degradation and ensuring proper action is being taken.
- Monitor Customer and Services KQIs and highlights problems timely.
- Handling tickets with all concerned teams to identify and solve network quality issues.
- Conducting performance analysis, dashboards and identifying worst performing cells.
- Coordinating and Performing drive test analysis for quality benchmarking and troubleshooting reasons.
- Handling drive test equipment configuration and managing resources needed.
- Evaluating and following-up for global events and actions.
- Performing network parameter audits to ensure proper operation of algorithms and features.
Requirements:
- Bachelor Degree in Communications and Electronics Engineering
- 1 to 3 years of experience in Radio planning and optimizations or Access Network.
- Very good in Arabic & English (Reading, Writing & Oral).
- Excellent Computer skills, Advanced MS access, and Advanced MS excel are essential.
Job Details:
Job/ Career : Technical Customer Experience Engineer.CTO/PMO/PCO/Customer Experience Office - (21001AZ6)
Company: Etisalat
Location: Egypt
Job Date Posted: 25 - 11 - 2021
Job closing Date: Not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس تجربة العملاء الفني فى شركة اتصالات ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- بكالوريوس في هندسة الاتصالات والالكترونيات
- خبرة من ١ إلى ٣ سنوات في تخطيط الراديو والتحسينات أو شبكة الوصول.
- جيد جدًا في اللغتين العربية والإنجليزية (قراءة وكتابة وشفهيًا).
- مهارات الكمبيوتر الممتازة والوصول المتقدم إلى MS و Advanced MS excel ضرورية.
- معرفة ممتازة بأنظمة الفوترة / التصنيف
المهام الوظيفية:
- مراقبة جودة شبكة الراديو يوميًا ، من خلال إحصاءات أداء الشبكة ، والإبلاغ عن أي تدهور وضمان اتخاذ الإجراء المناسب.
- مراقبة KQIs للعملاء والخدمات ويسلط الضوء على المشاكل في الوقت المناسب.
- التعامل مع التذاكر مع جميع الفرق المعنية لتحديد وحل مشكلات جودة الشبكة.
- إجراء تحليل الأداء ولوحات المعلومات وتحديد الخلايا الأسوأ أداءً.
- تنسيق وتنفيذ تحليل اختبار القيادة لقياس الجودة وأسباب استكشاف الأخطاء وإصلاحها.
- التعامل مع تكوين معدات اختبار القيادة وإدارة الموارد اللازمة.
- تقييم ومتابعة الأحداث والإجراءات العالمية.
- إجراء عمليات تدقيق لمعايير الشبكة لضمان التشغيل السليم للخوارزميات والميزات.
كارت ببعض المعلومات عن شركة اتصالات :
اتصالات هى شركة الإمارات للاتصالات، المعروفة باسم اتصالات، كانت المؤسسة الوحيدة للاتصالات في دولة الإمارات العربية المتحدة حتى صدور قرار تأسيس شركة اتصالات جديدة في 2005. .........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسي: أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة .
العنوان فى مصر: القاهرة .
العنوان فى مصر: القاهرة .
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :