
محتويات الصفحة
Responsibilities:
Business development
- Screen & review turned in applications to ensure that all needed documents / signatures are provided, according to CBE regulations & bank’s policies
- Call back customers & online referrals to ensure that all points in the approved call back script are covered and confirmed by the customers
- Perform I-Score checking on turned in applications to insure that minimum accepted standards are met before submitting cases to the Credit Assessment & Fulfilment department (CAF)
- Enhance approval rates through proactive salvaging of all rejected cases & review any supporting documentation received from sales channels to the rejected application
- Direct applications to CAF, and follow up on cases approvals / rejections to ensure efficiency and enhance TAT and deliver the approved documents to the concerned sales supervisor
- Provide regular competent feedback sales channels on turned in applications, approval & rejection rates to maintain the high quality of turned in applications and to support in improving booking efficiency and sales numbers
- Provide feedback and necessary support to sales channels on submitted applications and receive required supporting documents with the intent of salvaging cases
- Ensure the awareness of distribution channels staff on loans & OD policies to raise the quality & productivity of application
- Conduct a monthly report on the current situation of each of the assigned branches in terms of rejection rates
Policies, Processes and Procedures
- Follow all relevant department policies, processes, standard operating procedures and instructions so that work is carried out in a controlled and consistent manner
Day- to-day operations
- Follow the day-to-day operations related to own jobs in respective department to ensure continuity of work
Compliance
- Comply with all relevant CBE regulations, banking laws, AML regulations and internal CIB policies and code of conduct in order to maintain CIB’s sound legal position and mitigate any potential risks
Requirements:
Qualifications & Experience:
- Bachelor’s degree of commerce, finance, business administration, accounting or equivalent
- Minimum 1 - 3 years of relevant experiences
Skills:
- Good command of English language and Arabic languages
- Very good command of Microsoft office
- High communication and presentation skills
- Self-motivated team player, decision maker, qualitative and quantitative analysis
Job Details:
Job/ Career : Consumer Sales Support Officer
Location : 49 Mohamed Ezz El Arab - Mobtadyan BLDG
Shift: Day Job
Category: Back Office
Job Type: Full-time
Company: CIB bank
Posting date: not known
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (موظف دعم مبيعات المستهلك فى البنك التجارى الدولى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المؤهلات والخبرة :
- درجة البكالوريوس في التجارة أو المالية أو إدارة الأعمال أو المحاسبة أو ما يعادلها
- الحد الأدنى من ١-٣ سنوات من الخبرة ذات الصلة
المهارات:
- إجادة اللغة الإنجليزية واللغات العربية
- إتقان جيد جدا لمايكروسوفت أوفيس
- مهارات عالية في الاتصال والعرض التقديمي
- لاعب فريق لديه دوافع ذاتية ، وصانع قرار ، وتحليل نوعي وكمي
والمهام الوظيفية:
تطوير الاعمال
- تسليم الشاشة والمراجعة للتأكد من توفير جميع المستندات / التوقيعات المطلوبة ، وفقًا للوائح البنك المركزي المصري وسياسات البنك
- معاودة الاتصال بالعملاء والإحالات عبر الإنترنت للتأكد من تغطية العملاء وتأكيدهم لجميع النقاط في نص إعادة الاتصال المعتمد
- إجراء فحص I-Score قيد التشغيل للتأكد من استيفاء الحد الأدنى من المعايير المقبولة قبل إرسال الحالات إلى قسم تقييم الائتمان والوفاء (CAF)
- تعزيز معدلات الموافقة من خلال الإنقاذ الاستباقي لجميع الحالات المرفوضة ومراجعة أي مستندات داعمة يتم استلامها من قنوات المبيعات إلى الطلب المرفوض
- توجيه الطلبات إلى CAF ، ومتابعة حالات الموافقة / الرفض لضمان الكفاءة وتعزيز TAT وتسليم المستندات المعتمدة إلى مشرف المبيعات المعني
- توفير قنوات بيع ردود فعل مختصة منتظمة عند تشغيل الطلبات ومعدلات الموافقة والرفض للحفاظ على الجودة العالية للتطبيقات التي تم تسليمها ولدعم تحسين كفاءة الحجز وأرقام المبيعات
- تقديم التغذية الراجعة والدعم اللازم لقنوات المبيعات على الطلبات المقدمة واستلام المستندات الداعمة المطلوبة بقصد إنقاذ الحالات
- ضمان وعي موظفي قنوات التوزيع بشأن القروض وسياسات التطوير التنظيمي لرفع جودة وإنتاجية التطبيق
- عمل تقرير شهري عن الوضع الحالي لكل فرع من الفروع المعينة من حيث معدلات الرفض
السياسات والعمليات والإجراءات
- اتبع جميع سياسات الإدارة ذات الصلة والعمليات وإجراءات التشغيل القياسية والتعليمات بحيث يتم تنفيذ العمل بطريقة مضبوطة ومتسقة
العمليات اليومية
- متابعة العمليات اليومية المتعلقة بالوظائف الخاصة في الإدارة المعنية لضمان استمرارية العمل
الامتثال
- الامتثال لجميع لوائح البنك المركزي المصري والقوانين المصرفية ولوائح مكافحة غسل الأموال والسياسات الداخلية وقواعد السلوك الخاصة بالبنك التجاري الدولي من أجل الحفاظ على الوضع القانوني السليم للبنك التجاري الدولي وتخفيف أي مخاطر محتملة
كارت ببعض المعلومات عن البنك التجارى الدولى :
البنك التجاري الدولي ( يُعرف بالإنجليزية : Commercial International Bank ) واختصاراً ( سى آى بى CIB) هو بنك مصرى خاص . يخدم البنك أكثر من 500000 عميل ولديه أكثر من 6000 موظف ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )

المقر الرئيسى : القاهرة - مصر
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :