محتويات الصفحة
Role Description:
- You will be working as Customer Support Specialist and will be part of Global Business Services Business Area for Customer Contact Center Division based in Cairo; Egypt.
- In this role you will be reporting to Sub Cluster Contact Center Manager and will be responsible to provide internal and external customer support (e.g. technical, order assistance, payment-related assistance) and coordinate with relevant resources to have complete case ownership and to increase customer satisfaction.
Responsibilities:
- Ensure the resolution of customer issues (e.g., order, technical, payment) by coordinating with Sales, Operations, Supply Chain Management, and other internal and/or external teams.
- Coordinate resolution with After-Sales Service and/or Spare Parts teams.
- Recommend appropriate solution for customer requests, and coordinates with related teams to ensure the complete handling of the request (e.g. production capability and scheduling, resourcing, quotes, price lists, invoice) is in place.
- Proactively inform customers about issue status based on inputs and clarifies any questions.
- Ensure a positive customer experience throughout the entire process.
- Prepare and analyze regular statistics (e.g. forecast) using available tools and collecting relevant information.
- Track regular target performance and provides results to management.
Requirements:
- Bachelor’s degree in relevant field.
- Minimum 3 years of experience in Customer service experience.
- Engineering background is a plus.
- Event planning experience is a plus.
- Excellent oral and written communication in English, French and Arabic are mandatory.
Job Details:
Job/ Career : French Customer Support Specialist
Location : Cairo, Egypt
Job type: Full-Time
Contract: Regular/Permanent
Company: ABB
Job Posting Date: 25 - 11 - 2021
Job Closing Date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (أخصائي دعم العملاء فى شركة ايه بى بى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس في مجال ذي صلة.
- خبرة لا تقل عن ٣ سنوات في مجال خدمة العملاء.
- الخلفية الهندسية ميزة إضافية.
- تجربة التخطيط للحدث ميزة إضافية.
- التواصل الشفوي والكتابي ممتاز باللغات الإنجليزية والفرنسية والعربية إلزامي.
والمهام الوظيفية:
- ضمان حل مشكلات العملاء (على سبيل المثال ، الطلب ، والتقنية ، والدفع) من خلال التنسيق مع المبيعات والعمليات وإدارة سلسلة التوريد والفرق الداخلية و / أو الخارجية الأخرى.
- تنسيق القرار مع خدمة ما بعد البيع و / أو فرق قطع الغيار.
- التوصية بالحل المناسب لطلبات العملاء ، والتنسيق مع الفرق ذات الصلة لضمان المعالجة الكاملة للطلب (مثل القدرة على الإنتاج والجدولة ، وتوفير الموارد ، وعروض الأسعار ، وقوائم الأسعار ، والفواتير).
- إبلاغ العملاء بشكل استباقي بحالة المشكلة بناءً على المدخلات وتوضيح أي أسئلة.
- ضمان تجربة إيجابية للعملاء طوال العملية برمتها.
- إعداد وتحليل الإحصاءات المنتظمة (مثل التوقعات) باستخدام الأدوات المتاحة وجمع المعلومات ذات الصلة.
- تتبع الأداء المستهدف المنتظم ويقدم نتائج للإدارة.
كارت ببعض المعلومات عن شركة ايه بى بى :
مجموعة ايه بي بي (تعرف بالانجليزية : ABB ) ، مجموعة شركات سويسرية سويدية متعددة الجنسيات تعمل بشكل رئيسي في مجال الروبوتات , الطاقة , المعدات الكهربائية الثقيلة وتكنولوجيا التشغيل الآلي. تحتل المجموعة المرتبة 341 في قائمة فورتشن جلوبال 500 لعام 2018 ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : زيورخ، سويسرا
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :