محتويات الصفحة
Job purpose:
- Support Engineers (SE) serve as frontline technical resources for Microsoft customers and partners via phone, email or web.
- They deliver unique value by collaboratively and reactively solving customer problems, providing proactive support advice, contributing to product quality and enhancements and creating self-help assets to broadly reach more customers.
- You will be part of a team responsible for providing an outstanding technical support experience to our business customers.
- From problem identification to full resolution, you will own and manage the customer experience over the phone and Web.
- When needed, you will collaborate with others to engage subject matter experts, Engineering (Product Groups) or Management.
- Your day to day job will be about providing both technical expertise (either on your own or by involving your colleagues) and about being an excellent communicator and a service oriented professional.
- You will be given the opportunity to become a subject matter expert in one or more areas and receive guidance and mentorship from your colleagues.
Responsibilities:
- Responsible for the customer support experience with Microsoft
- Own, troubleshoot and solve customer technical issues, using collaboration, troubleshooting best practices and transparency within and across teams (e.g. swarming)
- Identify cases that require escalation (either technically or strategically)
- Create and maintain incident management requests to product group/engineering group
- Contribute to case deflection initiatives, automation and other digital self-help assets to improve customer/ engineer experience
- Provide ramp activities, knowledge sharing, technical coaching and mentoring
- Drive technical collaboration & engagement outside of CSS (Product Engineering teams/Services/Support/Regions)
- Lead or participate in building communities with peer delivery roles; may be workload or specialty specific
Requirements:
- Customer Support or Software Development experience in three or more of the following:
- Cloud Application development or support experiences with PaaS services (Redis Cache, Service Fabric, Service Bus, Event Hub, Cloud Service, IoT suite, Azure Batch, Mobile Apps, etc.)
- Excellent problem solving and troubleshooting skills, an ability to use various data collection tools and methodologies to analyze problems, determine root cause and develop solutions
Language Qualification:
- Fluent in English
- Any other European language at fluent level is a strong advantage
Experience in one or more of these areas desirable:
- Troubleshooting skills in Web Applications, Network and DNS
- Familiar with packet sniffers: Fiddler or Network Monitor/Message Analyzer
- Azure Certifications are a plus.
- Experience with troubleshooting web applications.
- Experience with reading/writing code in any programming language (C++,C#, Java, etc.).
Job Details:
Job/ Career : Support Engineer - Azure PaaS Developer
Role type : Individual Contributor
Location: Amman, Jordan
Employment type : Full-Time
Profession : Services
Travel : None
Company: Microsoft
Date posted : 10 - 9 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس دعم فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
تجربة دعم العملاء أو تطوير البرامج في ثلاثة أو أكثر مما يلي:
- تجارب تطوير التطبيقات السحابية أو دعمها مع خدمات PaaS (Redis Cache ، و Service Fabric ، و Service Bus ، و Event Hub ، و Cloud Service ، و IoT suite ، و Azure Batch ، و Mobile Apps ، وما إلى ذلك)
- مهارات ممتازة في حل المشكلات واستكشاف الأخطاء وإصلاحها ، والقدرة على استخدام أدوات ومنهجيات جمع البيانات المختلفة لتحليل المشكلات وتحديد السبب الجذري وتطوير الحلول
اللغة:
- الطلاقة في اللغة الإنجليزية
- أي لغة أوروبية أخرى بطلاقة هي ميزة قوية
يفضل الخبرة في مجال أو أكثر من هذه المجالات:
- مهارات استكشاف الأخطاء وإصلاحها في تطبيقات الويب والشبكات ونظام أسماء النطاقات
- تعد شهادات Azure ميزة إضافية.
- خبرة في استكشاف أخطاء تطبيقات الويب وإصلاحها.
- خبرة في قراءة / كتابة الكود بأي لغة برمجة (C ++ ، C # ، Java ، إلخ).
المهام الوظيفية:
- مسؤول عن تجربة دعم العملاء مع Microsoft
- امتلاك واستكشاف الأخطاء وإصلاحها وحل المشكلات الفنية للعملاء ، وذلك باستخدام التعاون وأفضل الممارسات لاستكشاف الأخطاء وإصلاحها والشفافية داخل الفرق وعبرها (مثل الحشد)
- تحديد الحالات التي تتطلب التصعيد (سواء من الناحية الفنية أو الاستراتيجية)
- إنشاء وصيانة طلبات إدارة الحوادث لمجموعة المنتجات / المجموعة الهندسية
- المساهمة في مبادرات انحراف الحالة والأتمتة وأصول المساعدة الذاتية الرقمية الأخرى لتحسين تجربة العميل / المهندس
- توفير أنشطة المنحدرات وتبادل المعرفة والتدريب الفني والتوجيه
- قيادة التعاون التقني والمشاركة خارج CSS (فرق هندسة المنتجات / الخدمات / الدعم / المناطق)
- القيادة أو المشاركة في بناء مجتمعات ذات أدوار توصيل للأقران ؛ قد يكون عبء العمل أو تخصص محدد
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :