محتويات الصفحة
Responsibilities:
- The Multi-Vendor Services Server Team is expanding, and we are looking to hire Server Remote Engineers tasked with sharing technical expertise and resolving technical issues for IBM clients worldwide.
- A Multi-Vendor Server Remote Engineer in this job role will have expertise in various multi-vendor server technologies and access to specialized education for variety of server products (both remote & hands-on).
As part of the job, the Server Remote Engineer would have the following responsibilities:
- Perform problem determination/fault isolation by analyzing support logs and diagnostic data within the Level 2 team.
- Use specialized diagnostic tools to isolate complex client problems and replicate/simulate problems in the dedicated Server lab
- Keep cases regularly updated with information, actions and resolution status throughout the support service request life cycle.
- Identify known defects and fixes to resolve problems.
- Interpret online manuals and available documentation aiming faster issue resolution.
- Collaborate closely with support teams (from all levels) to drive fixes on complex and critical issues.
- Provide real time assistance to field technicians to resolve critical client technical issues. • Follow established processes for effective management of support incidents.
- Demonstrate proficiency in the supported hardware platforms by maintaining applicable technical certifications.
- Demonstrating soft and technical skills that contributes to client satisfaction.
- Adhere to the set working schedule (organized in 3 shifts during weekdays, supporting 24×7 shift operations during weekends and public holidays, and on-call coverage).
Requirements:
- Bachelor’s Degree (or equivalent) in Computer science or similar technical field or demonstrated equivalent Experience.
- At least 3 year of experience in a senior technical support role – Remote support.
- Experience in customer facing roles. Skills and competencies.
- Excellent command of spoken and written English
- Excellent soft skills, active listening/reading, sympathy, ask when in doubt, explain clearly and set right expectations.
- Good planning and organization skills.
- Troubleshooting and analytical thinking skills to identify and resolve problems.
- Customer-first mindset with high sense of ownership.
- Ability to quickly learn and absorb new concepts, terms, and vocabulary.
- Ability to research and self-study to find solutions to unknown issues and generally improve oneself
- Ability to manage complicated req
Preferred Technical and Professional Expertise
- Experience with Unix HW (Oracle/Sun & HP-UX) and OSs and virtualization technologies (additional Wintel/x86 HW knowledge is a definitive plus)
- Good knowledge of networking/storage concepts.
- Experience providing technical hardware support or administration for server products with focus on the following OEMs: HPE, Oracle/Sun, Dell, Fujitsu, etc.
- Good command of spoken and written French language skills will be considered as a great advantage (other optional language skills as Spanish/Italian/etc.) are relevant too
Job Details:
Job/ Career :Senior SERVER Remote Technical Support Engineer (UNIX)
Category : Product Services
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Professional
Employment Type: Full-Time
Job Posting date: 21 - 9 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس أول الدعم الفني عن بعد للخادم (UNIX) فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس (أو ما يعادلها) في علوم الحاسب الآلى أو مجال تقني مشابه أو تجربة معادلة مثبتة.
- خبرة لا تقل عن ٣ سنوات في دور دعم فني كبير - الدعم عن بعد.
- خبرة في الأدوار التي تواجه العملاء. المهارات والكفاءات.
- إجادة اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة
- مهارات لينة ممتازة ، والاستماع / القراءة النشط ، والتعاطف ، والسؤال عند الشك ، والشرح بوضوح ، ووضع التوقعات الصحيحة.
- مهارات التخطيط والتنظيم الجيد.
- مهارات استكشاف الأخطاء وإصلاحها والتفكير التحليلي لتحديد المشكلات وحلها.
- عقلية العميل أولاً مع إحساس عالٍ بالملكية.
- القدرة على التعلم بسرعة واستيعاب المفاهيم والمصطلحات والمفردات الجديدة.
- القدرة على البحث والدراسة الذاتية لإيجاد حلول للقضايا المجهولة وتحسين الذات بشكل عام
- القدرة على إدارة المتطلبات المعقدة
الخبرة الفنية والمهنية المفضلة
- توسيع فريق خادم Multi-Vendor Services
- سيكون للمهندس عن بعد لخادم متعدد البائعين في هذا الدور الوظيفي خبرة في تقنيات الخوادم متعددة البائعين والوصول إلى التعليم المتخصص لمجموعة متنوعة من منتجات الخوادم (سواء عن بُعد أو عملي).
كجزء من الوظيفة ، سيتحمل مهندس الخادم عن بُعد المسؤوليات التالية:
- أداء تحديد المشكلة / عزل الخطأ من خلال تحليل سجلات الدعم وبيانات التشخيص داخل فريق المستوى 2.
- استخدم أدوات التشخيص المتخصصة لعزل مشكلات العميل المعقدة وتكرار / محاكاة المشكلات في معمل الخادم المخصص
- حافظ على الحالات محدثة بانتظام بالمعلومات والإجراءات وحالة الحل طوال دورة حياة طلب خدمة الدعم.
- التعرف على العيوب المعروفة والإصلاحات لحل المشكلات.
- تفسير الكتيبات على الإنترنت والوثائق المتاحة بهدف حل المشكلات بشكل أسرع.
- التعاون بشكل وثيق مع فرق الدعم (من جميع المستويات) لإجراء إصلاحات على المشكلات المعقدة والحاسمة.
- تقديم المساعدة في الوقت الحقيقي للفنيين الميدانيين لحل المشكلات الفنية الحرجة للعميل. • اتبع العمليات المعمول بها للإدارة الفعالة لحوادث الدعم.
- إثبات الكفاءة في الأنظمة الأساسية للأجهزة المدعومة من خلال الحفاظ على الشهادات الفنية المعمول بها.
- إظهار المهارات الشخصية والتقنية التي تساهم في إرضاء العميل.
- الالتزام بجدول العمل المحدد (منظم في٣ نوبات خلال أيام الأسبوع ، ودعم ٢٤ x ٧ عمليات الورديات خلال عطلات نهاية الأسبوع والعطلات الرسمية ، والتغطية عند الطلب).
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :