محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Be responsible for calendar management for the Senior Manager which requires interacting with internal and external executives and assistants.
- Communicate and handle incoming and outgoing emails on behalf of the Senior Manager and respond where appropriate.
- Taking meeting minutes and following up on any agreed actions and deadlines.
- Handle travel arrangements for the Senior Manager and arrange overseas meeting schedules and programmes.
- Handle expenses and procurement requests on HSBC systems
- Provide support to line manager’s direct reports
- Produce letters, reports, memoranda, forms and schedules, utilising various PC-based software packages
Requirements:
- Previous experience as an Executive assistant with senior managers’/directors’ level is required.
- Previous experience working with different CRM, HR and procurement systems.
- Robust interpersonal skills along with excellent Time management skills.
- Strong proficiency in Microsoft office (Outlook, excel, word, PowerPoint, etc…).
- Ability to reprioritize in very short timescales.
- Ability to work under pressure with a high level of flexibility.
- Professional, polished, ability to deal assertively but sensitively with internal and external customers.
- Energetic, enthusiastic team player.
Job Details:
Job/ Career : Executive Assistant, GSC Cairo
Location : Cairo, Egypt
Category: Administration
Schedule : Full-time
Company: HSBC bank
Job Posting date: 26 - 8 - 2021
Job Closing date: 26 - 9 -2021
تعليقات هامة
الوظيفة (مساعد / سكرتاريه فى بنك إتش إس بي سي ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- مطلوب خبرة سابقة كمساعد تنفيذي بمستوى كبار المديرين / المديرين.
- خبرة سابقة في العمل مع أنظمة إدارة علاقات العملاء والموارد البشرية والمشتريات المختلفة.
- مهارات قوية في التعامل مع الآخرين إلى جانب مهارات إدارة الوقت الممتازة.
- إجادة قوية في Microsoft office (Outlook ، Excel ، Word ، PowerPoint ، إلخ ...).
- القدرة على إعادة ترتيب الأولويات في فترات زمنية قصيرة للغاية.
- القدرة على العمل تحت الضغط بمستوى عالٍ من المرونة.
- مهني ، مصقول ، القدرة على التعامل بحزم ولكن بحساسية مع العملاء الداخليين والخارجيين.
- لاعب فريق مفعم بالحيوية والحماس.
المهام الوظيفية:
- مسؤول عن إدارة التقويم للمدير الأول الذي يتطلب التفاعل مع المديرين التنفيذيين والمساعدين الداخليين والخارجيين.
-التواصل والتعامل مع رسائل البريد الإلكتروني الواردة والصادرة نيابة عن المدير الأعلى والرد عند الاقتضاء.
- تدوين محاضر الاجتماعات ومتابعة الإجراءات والمواعيد المتفق عليها.
-التعامل مع ترتيبات السفر لكبير المديرين وترتيب جداول الاجتماعات الخارجية والبرامج.
- التعامل مع المصاريف وطلبات الشراء على أنظمة HSBC
- تقديم الدعم للتقارير المباشرة للمدير المباشر
- إنتاج الخطابات والتقارير والمذكرات والنماذج والجداول ، باستخدام حزم البرامج المختلفة القائمة على الكمبيوتر
كارت ببعض المعلومات عن بنك إتش إس بي سي :
بنك إتش إس بي سي HSBC Bank هو مؤسسة بريطانية للخدمات المصرفية والمالية متعددة الجنسيات. تضم شبكة HSBC الدولية العديد من المكاتب في ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى: لندن - المملكة المتحدة (إنجلترا)
العنوان فى مصر: القاهرة - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: دبى - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للبنك - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :