محتويات الصفحة
Role description:
- Will lead technical issues and customer communication of assigned customers.
- Working with customers and internal teams to troubleshoot and investigate technical issues and to assist in implementation of corrective actions and to develop risk mitigation strategies across the portfolio of Steam turbine, gas turbine, HRSG, electrical and accessories.
Responsibilities:
- Provide engineering leadership and technical guidance to new installation, outages, upgrades and Plant operations to meet safety, quality, and timeliness goals
- Partner with the Design Engineering teams and interface with external and internal suppliers to facilitate the logistical implementation of Fleet Program technical solutions.
- Respond to internal and external customer requests for technical issue resolution, using technical product knowledge and analytical skills while adhering to sound engineering principles, standards, practices, procedures.
- Escalate issues as required, acting as the liaison between field and design engineering to drive specific technical resolution and to help engineering identify, drive corrective actions.
- Establish and maintain relationships with customers to make customer technical issues/requirements understood and addressed in a timely manner.
- Support customer technical review meetings and present recommendations to champion GE's commitment technical solution
- Support unplanned/forced outages to meet reliability/availability goals
- Plan and provide engineering technical oversight to the Contractual Services and Field Services teams during planned outages to meet reliability and availability goals.
- Establish and maintain relationships with customers to make customer technical issues/requirements understood and addressed in a timely manner.
- Lead and program manage root cause analysis/investigation activities for product technical issues.
- Interface with Product Service, System and Design Engineering teams, providing technical leadership to personnel supporting project assigned to resolve customer technical issue.
- Prepare technical presentations for GE Leaders and Customers ensuring the timely communication of significant issues or developments.
- Support customer technical review meetings and present recommendations to champion GE's commitment technical solution
- Support unplanned/forced outages to meet reliability/availability goals
- Travel to customer location support customer technical review meetings and present recommendations
Requirements:
- Bachelors’ degree in Engineering (Mechanical / Electrical / Electronics / Controls/Instrumentation)
- 8+ years of experience in installation/ commissioning/ maintenance of GE gas turbines and/or generators
- Strong working knowledge of various GE GT/ST, BOP equipment, heavy duty gas turbine & steam turbine
- Ability to travel 25-50% of the time
Desired Characteristics
- Experience in a matrix leadership environment;
- Prior experience in a field engineering or customer service facing role
- 5 years’ experience with power plant design and upgrades, including system analysis and testing
- Fluent Arabic speaking
- Experience working in global, matrix organization; ability to make timely and sound decisions based on data.
- Strong technical aptitude, including applicable engineering tools and systems
- Flexible to work off hours and weekends to support emergency issue resolution.
- Strong oral and written communication skills
- Strong interpersonal and leadership skills
Job Details:
Job/ Career : Senior Customer Service Engineer - Iraq /UAE
Location : Taha Al Hijawi Complex - Mecca Rd, Amman 11814, Jordan
Category: CategoryEngineering / Technology
Company: General Electric
Job Posting date: 16 - 9 - 2021
Job Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة ( مهندس أول خدمة العملاء فى شركة جنرال إلكتريك ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس في الهندسة (ميكانيكا / كهرباء / إلكترونيات / ضوابط / أجهزة)
- أكثر من ٨ سنوات من الخبرة في تركيب / تشغيل / صيانة توربينات الغاز و / أو المولدات من GE
- معرفة عملية قوية بمختلف معدات GE GT / ST و BOP وتوربينات الغاز الثقيلة والتوربينات البخارية
- القدرة على السفر ٢٥-٥٠ ٪ من الوقت
الخصائص المرغوبة
- خبرة في بيئة قيادة مصفوفة.
- خبرة سابقة في مجال الهندسة أو خدمة العملاء التي تواجه الدور
- خبرة ٥ سنوات في تصميم وترقيات محطة الطاقة ، بما في ذلك تحليل النظام واختباره
- إجادة اللغة العربية
- خبرة في العمل في منظمة مصفوفة عالمية. القدرة على اتخاذ قرارات سليمة وفي الوقت المناسب بناءً على البيانات.
- الكفاءة التقنية القوية ، بما في ذلك الأدوات والأنظمة الهندسية المعمول بها
- المرونة للعمل خارج ساعات العمل وعطلات نهاية الأسبوع لدعم حل المشكلات الطارئة.
- مهارات الاتصال الشفوي والكتابي قوية
- مهارات شخصية وقيادية قوية
المهام الوظيفية:
- توفير القيادة الهندسية والتوجيه الفني للتركيب الجديد ، وانقطاع التيار ، والتحديثات وعمليات المصنع لتلبية أهداف السلامة والجودة وحسن التوقيت
- الشراكة مع فرق هندسة التصميم والتواصل مع الموردين الخارجيين والداخليين لتسهيل التنفيذ اللوجستي للحلول التقنية لبرنامج الأسطول.
- الاستجابة لطلبات العملاء الداخلية والخارجية لحل المشكلات الفنية ، باستخدام المعرفة الفنية بالمنتج والمهارات التحليلية مع الالتزام بالمبادئ والمعايير والممارسات والإجراءات الهندسية السليمة.
- تصعيد المشكلات على النحو المطلوب ، والعمل كحلقة وصل بين الهندسة الميدانية والتصميم لتوجيه حل فني محدد وللمساعدة الهندسية في تحديد الإجراءات التصحيحية ودفعها.
- إنشاء والحفاظ على العلاقات مع العملاء لجعل القضايا / المتطلبات التقنية للعملاء مفهومة ومعالجة في الوقت المناسب.
- دعم اجتماعات المراجعة الفنية للعملاء وتقديم التوصيات لدعم الحلول التقنية للالتزام من GE
- دعم الانقطاعات غير المخطط لها / القسري لتلبية أهداف الموثوقية / التوفر
-تخطيط وتوفير الإشراف الفني الهندسي للخدمات التعاقدية وفرق الخدمات الميدانية أثناء فترات الانقطاع المخطط لها لتلبية أهداف الموثوقية والتوافر.
- إنشاء والحفاظ على علاقات مع العملاء لجعل القضايا / المتطلبات التقنية للعملاء مفهومة ومعالجة في الوقت المناسب.
- يؤدي البرنامج وإدارة تحليل السبب الجذري لأنشطة التحقيق في المشكلات الفنية للمنتج.
- التفاعل مع فرق خدمة المنتج ، والنظام ، وهندسة التصميم ، وتوفير القيادة الفنية للموظفين الذين يدعمون المشروع المعين لحل المشكلة التقنية للعميل.
- إعداد العروض التقديمية الفنية لقادة جنرال إلكتريك وعملائها لضمان التواصل في الوقت المناسب للقضايا أو التطورات الهامة.
- دعم اجتماعات المراجعة الفنية للعملاء وتقديم التوصيات لدعم الحلول التقنية للالتزام من GE
- دعم الانقطاعات غير المخطط لها / القسري لتلبية أهداف الموثوقية / التوفر
- السفر إلى موقع العميل دعم اجتماعات المراجعة الفنية للعملاء وتقديم التوصيات
كارت ببعض المعلومات عن شركة جنرال إلكتريك :
شركة جنرال إلكتريك (GE or General Electric Company) هي شركة أمريكية متعددة الجنسيات تأسست في مدينة نيويورك ومقرها في بوسطن. تعمل الشركة ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى: بوسطن- ماساتشوستس - الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان فى مصر: القاهرة - مصر
العنوان فى السعودية : الرياض - المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: دبى - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :