محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Manage workflow of Customer Insights unit and lead behavioural analysis projects
- Analyze raw data, draw meaningful conclusions and generate actionable insights
- Assess and deploy appropriate measurement methods to understand campaign performance according to the generated statistical data
- Identify opportunities to drive customer value based on actual behaviour through different channels
- Review customer data for trends, patterns, and casual analysis to assist in understanding customer’s activity
- Perform data-driven analysis of marketing campaigns to determine business impacts
- Design, enhance, and distribute marketing reports that clearly communicate business results according to proper data analysis
- Summarize data and analysis in a simple and concise format
- Analyze and interpret information from multiple data sources and business stakeholders to identify actionable insights
Policies, Processes and Procedures
- Implement approved department policies, processes, and procedures and monitor adherence so that work is carried out in a controlled manner
Day-to-day management
- Implement the day-to-day operations assigned for the xxx department to ensure compliance with the established standards and procedures
Compliance
- Comply with all relevant CBE regulations, banking laws, AML regulations and internal CIB policies and code of conduct in order to maintain CIB’s sound legal position and mitigate any potential risks
Requirements:
- Mathematics or Statistics Bachelor degree or higher with 3 - 5 years previous work experience in customer insights or customer intelligence related jobs
- Experience in banking industry would be a plus
- Basic understanding of business financials, ROI and profitability concepts
- Passion for analytics
Skills:
- Professional fluency in English plus outstanding verbal, written communication and presentation skills
- Excellent Microsoft Excel skills
- Good knowledge of SQL programming
- Ability to present complex information in simple terms with clear recommendations based on data insight
- Strong customer focus mentality
- Outstanding data interpretation skills and attention to detail
- Ability to work in a fast paced environment, adapt easily to changing situations and demonstrates flexibility in juggling priorities
- Problem solver with a can do attitude
Job Details:
Job/ Career : Customer Insights Senior Analyst
Location : Giza-SMART VILLAGE BLDG. 3 , Egypt
Shift: Day Job
Category: Back Office
Job Type: Full-time Employee
Company: CIB bank
Posting date: not known
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (محلل أول آراء العملاء فى البنك التجارى الدولى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المؤهلات والخبرة:
- بكالوريوس في الرياضيات أو الإحصاء أو أعلى مع خبرة عمل سابقة من ٣ إلى ٥ سنوات في رؤى العملاء أو الوظائف المتعلقة بذكاء العملاء
- خبرة في الصناعة المصرفية ستكون ميزة إضافية
- الفهم الأساسي لمفاهيم الأعمال المالية والعائد على الاستثمار والربحية
- شغف التحليلات
المهارات:
- الطلاقة المهنية في اللغة الإنجليزية بالإضافة إلى مهارات الاتصال اللفظي والكتابي والعرض التقديمي المتميزة
- مهارات ممتازة في برنامج Microsoft Excel
- معرفة جيدة ببرمجة SQL
- القدرة على تقديم معلومات معقدة بعبارات بسيطة مع توصيات واضحة تستند إلى رؤية البيانات
- عقلية التركيز القوية على العملاء
- مهارات متميزة في تفسير البيانات والاهتمام بالتفاصيل
- القدرة على العمل في بيئة سريعة الخطى ، والتكيف بسهولة مع المواقف المتغيرة وإظهار المرونة في التلاعب بالأولويات
- القدرة على حل المشاكل مع موقف يمكن أن تفعله
والمهام الوظيفية:
- إدارة سير العمل لوحدة Customer Insights وقيادة مشاريع تحليل السلوك
- تحليل البيانات الأولية واستخلاص استنتاجات ذات مغزى وتوليد رؤى قابلة للتنفيذ
- تقييم ونشر طرق القياس المناسبة لفهم أداء الحملة وفقًا للبيانات الإحصائية التي تم إنشاؤها
- تحديد فرص زيادة قيمة العميل بناءً على السلوك الفعلي من خلال قنوات مختلفة
- مراجعة بيانات العملاء لمعرفة الاتجاهات والأنماط والتحليل العرضي للمساعدة في فهم نشاط العميل
- إجراء تحليل قائم على البيانات للحملات التسويقية لتحديد تأثيرات الأعمال
- تصميم وتعزيز وتوزيع التقارير التسويقية التي تنقل نتائج الأعمال بوضوح وفقًا لتحليل البيانات المناسب
- تلخيص البيانات والتحليل في شكل بسيط وموجز
- تحليل وتفسير المعلومات من مصادر بيانات متعددة وأصحاب المصلحة التجاريين لتحديد رؤى قابلة للتنفيذ
السياسات والعمليات والإجراءات
- تنفيذ سياسات الإدارة المعتمدة والعمليات والإجراءات ومراقبة الالتزام بحيث يتم تنفيذ العمل بطريقة خاضعة للرقابة
الإدارة اليومية
- تنفيذ العمليات اليومية المخصصة لإدارة xxx لضمان الامتثال للمعايير والإجراءات المعمول بها
الامتثال
- الامتثال لجميع لوائح البنك المركزي المصري والقوانين المصرفية ولوائح مكافحة غسل الأموال والسياسات الداخلية وقواعد السلوك الخاصة بالبنك التجاري الدولي من أجل الحفاظ على الوضع القانوني السليم للبنك التجاري الدولي وتخفيف أي مخاطر محتملة
كارت ببعض المعلومات عن البنك التجارى الدولى :
البنك التجاري الدولي ( يُعرف بالإنجليزية : Commercial International Bank ) واختصاراً ( سى آى بى CIB) هو بنك مصرى خاص . يخدم البنك أكثر من 500000 عميل ولديه أكثر من 6000 موظف ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : القاهرة - مصر
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :