محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Resolve service incidents by troubleshooting & solving faults reported through Oceane ticketing system
- Perform service changes by assessing risk and implementing requests reported through: MSD requests, CCS changes, ECM requests & SWAN requests
- Resolve service problems by performing RCA and designing action plans for unknown errors reported through: Problem Management Dashboard
- Perform solution releases by authorizing, validating (changes, upgrades, updates, patches and migrations) and implementing it
- Perform TAC (Technical Assistance Center) function and manage communication with their vendors in case of Problems (Unknown errors), patches and maintenance
- Maintain Security Solutions Configuration Management up to date by adding/modifying CI as implied by incident, change, & release processes
- Manage both internal and external customer calls and provide them with regular updates as per support processes
- Mentor new comers and security associate and provide them with guidance and technical advices
- Perform SIPs actions managed by Senior Security Engineers and update the action plan of the SIP
- Perform technical & management escalation as implied by the escalation process to ensure security tasks are progressing toward resolution and/or completion
Requirements:
Must have:
- Very good understanding of network security technologies (Checkpoint and Fortinet Firewalls, Bluecoat & Caches/Proxies, F5 LTM and WAF )
- Good understanding of Cisco Routers and Switches
- Knowledge of IT security technologies (TrendMicro, Symantec or McAfee Antivirus, WebWasher & URL Filtering)
- Excellent understanding of IT & networking fundamentals
- Excellent phone business communication & facilitation skills
- Good understanding of IT security solutions (Managed Firewalls, Managed Proxies, Managed Antivirus, Managed Switches & Managed IDSs/IDPs)
- Good understanding of ITIL incident & change management processes
- B.Sc. of computer, communication or electronics MIS
- At least 2 years of professional experience
- At least 2 years of IT/Network security support technical experience
nice to have:
- Certification in CCNA, NSE , BCCPA, MCSA
- Soft skills / business courses (Time management, facilitation skills, interpersonal skills . . . etc)
Job Details:
Job/ Career : Network Security Engineer
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Category : Customer Services & Operations
Contract : Regular
Company: Orange
Job Posting Date: 27 - 7 - 2021
Job closing Date: 13 - 1 - 2022
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس أمن الشبكات فى الشركة فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- فهم جيد لتقنيات أمان الشبكة (Checkpoint و Fortinet Firewalls و Bluecoat & Caches / Proxies و F5 LTM و WAF)
- فهم جيد لأجهزة التوجيه والمحولات Cisco
- معرفة تقنيات أمن تكنولوجيا المعلومات (TrendMicro أو Symantec أو McAfee Antivirus و WebWasher و URL Filtering)
- فهم ممتاز لأساسيات تكنولوجيا المعلومات والشبكات
- مهارات ممتازة في الاتصال والتيسير في مجال الأعمال الهاتفية
- فهم جيد لحلول أمن تكنولوجيا المعلومات (جدران الحماية المدارة ، والوكلاء المُدارين ، ومكافحة الفيروسات المُدارة ، والمفاتيح المُدارة ، و IDSs / IDPs المُدارة)
- فهم جيد لعمليات إدارة التغيير والحوادث ITIL
- بكالوريوس. الحاسب الآلى أو الاتصالات أو نظم المعلومات الإلكترونية
- خبرة مهنية لا تقل عن سنتين
- ما لا يقل عن سنتين من الخبرة الفنية لدعم أمن تكنولوجيا المعلومات / الشبكات
من الجميل أن يكون لديك:
- شهادة في CCNA، NSE، BCCPA، MCSA
- المهارات الشخصية / دورات الأعمال (إدارة الوقت ، ومهارات التيسير ، ومهارات التعامل مع الآخرين ... إلخ)
والمهام الوظيفية:
- حل حوادث الخدمة عن طريق استكشاف الأخطاء وإصلاحها وحل الأعطال التي تم الإبلاغ عنها من خلال نظام تذاكر Oceane
- إجراء تغييرات على الخدمة من خلال تقييم المخاطر وتنفيذ الطلبات المبلغ عنها من خلال: طلبات MSD وتغييرات CCS وطلبات ECM وطلبات SWAN
- حل مشاكل الخدمة عن طريق تنفيذ RCA وتصميم خطط العمل للأخطاء غير المعروفة التي تم الإبلاغ عنها من خلال: لوحة معلومات إدارة المشكلات
- تنفيذ إصدارات الحل من خلال التفويض والتحقق من صحة (التغييرات والترقيات والتحديثات والتصحيحات والترحيلات) وتنفيذها
- أداء وظيفة TAC (مركز المساعدة الفنية) وإدارة الاتصال مع البائعين في حالة حدوث مشكلات (أخطاء غير معروفة) والتصحيحات والصيانة
- الحفاظ على تحديث إدارة تكوين حلول الأمان عن طريق إضافة / تعديل CI كما هو متضمن في عمليات الحوادث والتغيير والإصدار
- إدارة مكالمات العملاء الداخلية والخارجية وتزويدهم بالتحديثات المنتظمة وفقًا لعمليات الدعم
- إرشاد الوافدين الجدد والمعاونين الأمنيين وتزويدهم بالإرشادات والنصائح الفنية
- تنفيذ إجراءات SIP التي يديرها كبار مهندسي الأمن وتحديث خطة عمل SIP
- إجراء تصعيد تقني وإداري كما هو موضح في عملية التصعيد لضمان تقدم المهام الأمنية نحو الحل و / أو الانتهاء
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :