محتويات الصفحة
Job description:
- To process customer instructions within agreed service delivery standards strictly as per NBF policies, procedures, Regulatory guidelines and within relevant ICC rules & regulations.
Responsibilities:
- Responsible to carry out customer/counter party instructions strictly as per laid down policies & procedures and forward for verification/authorisation as per prescribed threshold limits.
- Responsible for collection of relevant charges, application of preferential charges/waivers, usage of margin etc for the transactions handled.
- Strict adherence to various manual controls imposed and completion of checklists where required.
- Ensure that all processed transactions are verified by the concerned authorisers; swift messages are routed/authorised; EOD review of all pending items.
- Responsible for strict compliance to agreed performance standards for all services processed.
- Responsible for extraction and review of Beginning of Day (BOD) reports from T24 (online and email reports) relating to the jobs currently assigned.
- Strict compliance to Anti Money Laundering guidelines & Bank’s Compliance policy
- Responsible for upkeep of relevant files including periodical physical verification of same.
- Responsible for movement of completed documents to off- site storage on a regular basis.
Requirements:
Education
- A minimum degree (Bachelors) in a business related field or equivalent
Experience and Skills
- Good knowledge of various ICC rules and regulations.
- CDCS Preferred
- 3 year’s prior experience in banking operations or Trade Finance Back office experience
- An understanding of AML within the UAE and Central Bank regulations relating to transactional processing
- Basic computer skills
- Good English language aptitude
Competencies:
Behavioural Competencies
- Change and Innovation - Basic
- Communication - Basic
- Evaluating and Solving Challenges - Basic
- Results Orientation - Basic
- Working and collaborating with others - Basic
Technical Competencies
- Data Management- Trade Services- Basic
- Core and Regulatory Banking Systems- Trade Services- Basic
- Process Re-engineering- Trade Services- Basic
- Policies and Procedures- Trade Services- Basic
- Customer Service- Trade Services- Proficient
- Transaction Processing and Control- Trade Services- Proficient
- Product Knowledge and Documentation- Trade Services- Proficient
Job Details:
Job/ Career : Officer - Trade Services Job
Category: Bank, Banking, Law, Compliance, Finance, Legal
Location: Dubai - United Arab Emirates
Organization: National Bank of Fujairah
Posting date: 17 - 8 - 2021
Closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مسؤول خدمات التجارة ببنك الفجيرة الوطني) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
التعليم:
- الحد الأدنى من الدرجة (البكالوريوس) في مجال الأعمال التجارية أو ما يعادلها
المهارات والخبرة:
- معرفة جيدة بقواعد وأنظمة غرفة التجارة الدولية المختلفة.
- يفضل CDCS
- خبرة سابقة لمدة ٣ سنوات في العمليات المصرفية أو خبرة المكتب الخلفي في تمويل التجارة
- فهم مكافحة غسل الأموال في لوائح الإمارات العربية المتحدة والمصرف المركزي المتعلقة بمعالجة المعاملات
- المهارات الأساسية لاستخدام الحاسوب
- إتقان اللغة الإنجليزية
الكفاءة:
الكفاءات السلوكية
- التغيير والابتكار - أساسي
- الاتصالات - أساسي
- تقييم وحل التحديات - أساسي
- توجيه النتائج - أساسي
- العمل والتعاون مع الآخرين - أساسي
الكفاءات التقنية
- إدارة البيانات - خدمات التجارة - أساسي
- الأنظمة المصرفية الأساسية والتنظيمية - خدمات التجارة - أساسيات
- إعادة هندسة العمليات - خدمات التجارة - أساسي
- السياسات والإجراءات - الخدمات التجارية - أساسي
- خدمة العملاء - خدمات التجارة - محترف
- معالجة المعاملات والرقابة - خدمات التجارة - يتقن
- معرفة المنتج والتوثيق - خدمات التجارة - محترف
والمهام الوظيفية:
- مسؤول عن تنفيذ تعليمات العميل / الطرف المقابل بدقة وفقًا للسياسات والإجراءات الموضوعة والمضي قدمًا للتحقق / التفويض وفقًا لحدود العتبة المحددة.
- مسؤول عن تحصيل الرسوم ذات الصلة ، وتطبيق الرسوم التفضيلية / التنازلات ، واستخدام الهامش وما إلى ذلك للمعاملات التي تتم معالجتها.
- التقيد الصارم بمختلف الضوابط اليدوية المفروضة واستكمال قوائم المراجعة عند الاقتضاء.
- التأكد من التحقق من جميع المعاملات التي تمت معالجتها من قبل المعتمدين المعنيين ؛ يتم توجيه / تفويض الرسائل السريعة ؛ مراجعة التخلص من الذخائر المتفجرة لجميع العناصر المعلقة.
- مسؤول عن الامتثال الصارم لمعايير الأداء المتفق عليها لجميع الخدمات التي تتم معالجتها.
- مسؤول عن استخراج ومراجعة تقارير بداية اليوم (BOD) من T24 (التقارير عبر الإنترنت والبريد الإلكتروني) المتعلقة بالوظائف المعينة حاليًا.
- الامتثال الصارم لإرشادات مكافحة غسيل الأموال وسياسة الامتثال للبنك
- مسؤول عن حفظ الملفات ذات الصلة بما في ذلك التحقق المادي الدوري منها.
- مسؤول عن نقل المستندات المكتملة إلى التخزين خارج الموقع بشكل منتظم.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن بنك الفجيرة الوطني :
بنك الفجيرة الوطني ( الاسم بالإنجليزية :National Bank of Fujairah ويُختصر ب nbf ) وهو بنك متكامل الخدمات يُقدم الخدمات المصرفية للشركات والخدمات المالية والتمويلية للتجارة بالإضافة إلى العديد من الخيارات المصرفية الشخصية والخدمات المتوافقة مع الشريعة الإسلامية ...........( لمعرفة المزيد عن البنك زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :