محتويات الصفحة
Responsibilities:
- This is a ‘Front Line Non-Technical’ role where the candidate will be required to perform thorough entitlement research on the online incident tickets and stay available for answering calls for the entire duration of the given shift.
-The ideal candidate would be expected to handle the online transactions along with answering frontline voice calls / monitoring online tickets coming from IBM’s high value/critical business customers.
- The job will require candidates to perform thorough entitlement research on the online incident tickets and answer the inbound calls for issues reported for IBM products(primarily) and ensure routing to the correct support team.
- KPI target parameters include Entitlement accuracy, Routing accuracy, Quality and Language proficiency scores etc.
Requirements:
- Should be a good communicator and a team player comfortable with working across shifts.
- Should be able to handle situations involving pressure and should display willingness to learn.
- At least 18 months of similar experience in the service industry with the ability to handle the customers from across the Middle East and North Africa region.
- Basic computer skills and familiarity with common technical terms would be an added advantage.
Job Details:
Job/ Career :Technical Enablement Specialist- Control Center
Category : Product Services
Location: Cairo, Egypt
Required Education: Bachelor's Degree
Position Type: Entry Level
Employment Type: Full-Time
Job Posting date: 13 - 8 - 2021
Job closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (اخصائي التمكين الفني فى شركة آي بي إم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- يجب أن يكون المُتقدم متواصلاً جيدًا ولاعبًا جماعيًا مرتاحًا للعمل عبر النوبات.
- يجب أن يكون قادرًا على التعامل مع المواقف التي تنطوي على ضغط ويجب أن يظهر استعدادًا للتعلم.
- ١٨ شهرًا على الأقل من الخبرة المماثلة في صناعة الخدمات مع القدرة على التعامل مع العملاء من جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
- مهارات الكمبيوتر الأساسية والإلمام بالمصطلحات الفنية الشائعة ستكون ميزة إضافية.
والمهام الوظيفية:
- هذا هو دور "الخط الأمامي غير الفني" حيث سيُطلب من المرشح إجراء بحث شامل عن الاستحقاق على تذاكر الحوادث عبر الإنترنت والبقاء متاحًا للرد على المكالمات طوال مدة المناوبة المحددة.
- من المتوقع أن يتعامل المرشح المثالي مع المعاملات عبر الإنترنت جنبًا إلى جنب مع الرد على المكالمات الصوتية في الخطوط الأمامية / مراقبة التذاكر عبر الإنترنت القادمة من عملاء IBM التجاريين ذوي القيمة العالية / الأهمية.
- ستتطلب الوظيفة من المرشحين إجراء بحث شامل عن الاستحقاق على تذاكر الحوادث عبر الإنترنت والإجابة على المكالمات الواردة للمشكلات التي تم الإبلاغ عنها لمنتجات IBM (بشكل أساسي) والتأكد من التوجيه إلى فريق الدعم الصحيح.
- تشمل المعلمات المستهدفة لمؤشرات الأداء الرئيسية دقة الاستحقاق ودقة التوجيه والجودة ودرجات إتقان اللغة وما إلى ذلك.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة آي بي إم :
آي بي إم (بالإنجليزية: IBM) هي شركة عالمية متعددة الجنسيات تعمل في مجال تصنيع وتطوير الحواسيب والبرمجيات............( لمعرفة المزيد عن الشركة زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : Armonk ، الولايات المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :