محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Managing and scheduling customer changes worldwide.
- Ensuring the professional and successful implementation of customer (and network) change management through a comprehensive risk assessment and feasibility analysis that will ensure customer satisfaction.
- Risk evaluation and Feasibility Study
- Change scheduling
- Point of contacts for queries and escalations concerning change management
- Mastering the changes done on live connections in terms of coordinating the changes with all the involved entities
- Involve in proactive actions to arrest the chronic issues before releasing the change on customer/Orange connection.
- End-to-end ownership of all orders directly received from sales (Pure IPVPN bandwidth changes) accountable for meeting the Target Delivery Date (TDD)
- Request configurations from VPO, ICM and AGN teams
- Make all the pre checks before the change window time
- Guide the field Engineer for all scheduled change activities
- Make all the post checks after the change window time
- Check with the customer that his application is running with no problems.
- Send success report to all involved entities after the completing the change
Requirements:
- Understanding of one or more of the following protocols, Frame Relay, ATM, Ethernet, DSL, X25, SNA, LAN and inter-networking technologies, TCP/IP.
- Knowledge of air transport industry a plus
- PTT functioning and Change management knowledge.
- Should have high-level knowledge of Layer 1,2 and 3 OSI level troubleshooting skills.
- Good knowledge of protocol, systems, communications interface, circuit knowledge and network problem determination skills.
- Proactive, self-motivated and determined attitude.
- Need a willingness to learn and expand knowledge.
- Ready work in 24x7 shift based environment.
- Time Management
- Decision-making
- Customer Oriented Attitude
- Ability to work under a stress environment
- “Can Do” Attitude
- Team Spirit
- Excellent communication skills
- Fluent in both spoken and written English
- Degree/Equivalent in computer science, telecommunications or related discipline
- CCNA is a must
- 1-3 year experience in direct relation skill set in telecommunication industry
- 1-3 years experience in a customer oriented position
Job Details:
Job/ Career : CMD Specialist
Location: CityStars - Cairo - Egypt
Category : Customer Services & Operations
Company: Orange
Job Posting Date: 7 - 7 - 2021
Job closing Date: 4 - 11 - 2021
تعليقات هامة
الوظيفة (أخصائي CMD فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- فهم واحد أو أكثر من البروتوكولات التالية ، Frame Relay ، ATM ، Ethernet ، DSL ، X25 ، SNA ، LAN وتقنيات الشبكات البينية ، TCP / IP.
- معرفة بصناعة النقل الجوي زائد
- أداء PTT وتغيير المعرفة الإدارية.
- يجب أن يكون لديه معرفة عالية المستوى بمهارات استكشاف الأخطاء وإصلاحها على مستوى الطبقة 1 و 2 و 3 من OSI.
- معرفة جيدة بالبروتوكول والأنظمة وواجهة الاتصالات ومعرفة الدوائر ومهارات تحديد مشكلة الشبكة.
- الموقف الاستباقي والدافع الذاتي والتصميم.
- بحاجة إلى الرغبة في التعلم وتوسيع المعرفة.
- جاهز للعمل في بيئة تعمل بنظام المناوبة على مدار 24 ساعة طوال أيام الأسبوع.
- إدارة الوقت
- اتخاذ القرار
- الموقف الموجه نحو العملاء
- القدرة على العمل في ظل بيئة ضغوط
- موقف "يمكن أن تفعل"
- روح الفريق
- مهارات اتصال ممتازة
- يجيد اللغة الإنجليزية تحدثا وكتابة
- درجة / معادلة في علوم الكمبيوتر أو الاتصالات السلكية واللاسلكية أو التخصصات ذات الصلة
- CCNA أمر لا بد منه
- خبرة من ١-٣ سنوات في مجموعة مهارات العلاقة المباشرة في صناعة الاتصالات
- ١-٣ سنوات خبرة في موقف موجه نحو العملاء
والمهام الوظيفية:
- إدارة وجدولة تغييرات العملاء في جميع أنحاء العالم.
- ضمان التنفيذ المهني والناجح لإدارة تغيير العملاء (والشبكة) من خلال تقييم شامل للمخاطر وتحليل الجدوى الذي يضمن رضا العملاء.
- تقييم المخاطر ودراسة الجدوى
- تغيير الجدولة
- جهات الاتصال للاستفسارات والتصعيد المتعلقة بإدارة التغيير
- إتقان التغييرات التي تم إجراؤها على الاتصالات الحية من حيث تنسيق التغييرات مع جميع الكيانات المعنية
- الانخراط في إجراءات استباقية لإيقاف المشكلات المزمنة قبل تحرير التغيير على اتصال العميل / Orange.
- الملكية الكاملة لجميع الطلبات المستلمة مباشرة من المبيعات (تغييرات النطاق الترددي Pure IPVPN) مسؤولة عن الوفاء بتاريخ التسليم المستهدف (TDD)
- طلب التكوينات من فرق VPO و ICM و AGN
- القيام بإجراء جميع الفحوصات المسبقة قبل وقت نافذة التغيير
- إرشاد المهندس الميداني لجميع أنشطة التغيير المجدولة
- القايم بإجراء جميع الشيكات البريدية بعد وقت نافذة التغيير
- التحقق مع العميل من أن تطبيقه يعمل دون مشاكل.
- إرسال تقرير النجاح لجميع الجهات المعنية بعد إتمام التغيير
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :