محتويات الصفحة
Role description:
- The Chief Accountant is responsible for assisting the Accounting Manager, who will be responsible for providing timely and accurate reporting.
- The role holder is also responsible for reviewing the accounts function to facilitate financial accuracy and reliability.
Responsibilities:
Accounts Management
- Close monthly accounts as per the deadline including accrual and prepayment entries in the ERP system
- Monitor Accounts Payable/Receivable functions with specific responsibility for performing activities related to the monitoring of accurate processing of authorized invoices
- Monitor and handle bank payments and balances
- Review and sign off monthly/quarterly/period end reconciliation for all key balance sheet items
- Ensure Maintenance of head office and inter-group reconciliations
- Ensure books, records, reports and systems are available at all time for audit by internal and external auditors
- Prepare Profit centre/Product category wise performance and variance analysis
- Prepare the monthly operating management reports and help the managers in their monthly analysis of their revenue and staff cost
Administrative
- Oversee the control of the Petty Cash for the Head Office
- Oversee the preparation of statutory accounts in the Head Office
- Ensure that books of accounts are maintained in accordance with IAS and Retail Financial Policy
- Prepare the monthly management report (Financial result) in an accurate and timely manner
Suppliers
- Ensure timely payments to all MAF Retail suppliers
- Coordinate with Head office legal department and suppliers for Head Office agreements preparation and follow up properly the same
- Follow up and analyse Inter-company transfers and recharges
Payroll
- Review the payroll pre-process and process the monthly card for staff salaries, full and final settlements and inter-company / head office transfers
Reporting
- Prepare and report financial performance of MAF Retail on a monthly basis comprising profit and loss account and balance sheet account before the deadline of every month
- Provide various reports in coordination for monthly MIS, budgets, forecast, in relation to finance function
- Prepare accurate reports of activities as required by the management team
- Ensure that all financial and regulatory reports required by law, regulations, and management are completed
Policies and Procedures
- Ensure that all financial accounting and reporting in the company are as per the International Accounting and Financial Reporting Standards (IFRS)
- Recommend improvements to functions policy and implement procedures and controls covering all areas of the Finance function, so that all relevant functions are fulfilled while delivering quality, cost effective service to customers
Human Capital Responsibilities
- Assist with the implementation of the performance management process by setting objectives, monitoring performance, and provide constructive feedback and provide inputs to senior management
- Provide mentorship for the purpose of developing a continuous talent pipeline for key roles
- Provide inputs on training needs and coordinate with the HC department to ensure facilitation of training requirements
- Develop and implement on the job-training for the team
- Provide inputs for the development of annual manpower plan
- Ensure the implementation of MAF Retail’s corporate policies and relevant procedures
Requirements:
Minimum education
- Bachelor of Finance or Commerce
Minimum experience
- 5+ years in a Tax department with a Managerial role
- 2+ years in the retail business
Skills
- Excellent Analytical skills
- Excellent communication skills
- Attention to details
Job Details:
Job/ Career : Chief Accountant
Location: Dubai - United Arab Emirates
Company: Majid Al Futtaim
Job Posting-Date: 27 - 7 - 2021
Job Closing-Date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (رئيس الحسابات فى شركة ماجد الفطيم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
الحد الأدنى من التعليم
- بكالوريوس مالية أو تجارة
الحد الأدنى من الخبرة
- أكثر من ٥ سنوات في قسم الضرائب مع دور إداري
- أكثر من عامين في تجارة التجزئة
المهارات
- مهارات تحليلية ممتازة
- مهارات اتصال ممتازة
- الاهتمام بالتفاصيل
والمهام الوظيفية:
إدارة الحسابات
- إغلاق الحسابات الشهرية حسب الموعد النهائي بما في ذلك قيود الاستحقاق والدفع المسبق في نظام تخطيط موارد المؤسسات
- مراقبة وظائف الحسابات الدائنة / المستحقة القبض مع مسؤولية محددة عن أداء الأنشطة المتعلقة بمراقبة المعالجة الدقيقة للفواتير المصرح بها
- مراقبة ومعالجة المدفوعات والأرصدة المصرفية
- مراجعة وتوقيع تسوية نهاية شهرية / ربع سنوية / فترة لجميع بنود الميزانية العمومية الرئيسية
- ضمان صيانة المقر الرئيسي والمطابقات بين المجموعات
- التأكد من توفر الدفاتر والسجلات والتقارير والأنظمة في جميع الأوقات للمراجعة من قبل المراجعين الداخليين والخارجيين
- إعداد تحليل الأداء والتباين في مركز الربح / فئة المنتج
- إعداد تقارير إدارة التشغيل الشهرية ومساعدة المديرين في تحليلهم الشهري لإيراداتهم وتكاليف الموظفين
الدور الإداري
- الإشراف على مراقبة المصروفات النثرية للمكتب الرئيسي
- الإشراف على إعداد الحسابات النظامية في المركز الرئيسي
- التأكد من الاحتفاظ بدفاتر الحسابات وفقًا لمعايير المحاسبة الدولية والسياسة المالية للبيع بالتجزئة
- إعداد التقرير الإداري الشهري (النتيجة المالية) بشكل دقيق وفي الوقت المناسب
الموردين
- ضمان المدفوعات في الوقت المناسب لجميع موردي التجزئة MAF
- التنسيق مع الإدارة القانونية في المكتب الرئيسي والموردين لإعداد اتفاقيات المقر الرئيسي ومتابعتها بشكل صحيح
- متابعة وتحليل عمليات التحويل وإعادة الشحن بين الشركات
كشف رواتب
- مراجعة العملية المسبقة لكشف الرواتب ومعالجة البطاقة الشهرية لرواتب الموظفين والتسويات الكاملة والنهائية والتحويلات بين الشركات / المكتب الرئيسي
الإبلاغ
- إعداد والإبلاغ عن الأداء المالي لـ MAF Retail على أساس شهري يشمل حساب الأرباح والخسائر وحساب الميزانية العمومية قبل الموعد النهائي في كل شهر
-تقديم تقارير مختلفة بالتنسيق لشهر MIS ، الميزانيات ، التوقعات ، فيما يتعلق بالوظيفة المالية
- إعداد تقارير دقيقة للأنشطة كما هو مطلوب من قبل فريق الإدارة
- التأكد من استكمال جميع التقارير المالية والتنظيمية المطلوبة بموجب القانون واللوائح والإدارة
السياسات والإجراءات
- التأكد من أن جميع المحاسبة والتقارير المالية في الشركة متوافقة مع معايير المحاسبة الدولية وإعداد التقارير المالية (IFRS)
- التوصية بإدخال تحسينات على سياسة الوظائف وتنفيذ الإجراءات والضوابط التي تغطي جميع مجالات الوظيفة المالية ، بحيث يتم الوفاء بجميع الوظائف ذات الصلة أثناء تقديم خدمة عالية الجودة وفعالة من حيث التكلفة للعملاء
مسؤوليات رأس المال البشري
- المساعدة في تنفيذ عملية إدارة الأداء من خلال تحديد الأهداف ومراقبة الأداء وتقديم ملاحظات بناءة وتقديم مدخلات للإدارة العليا
- تقديم الإرشاد لغرض تطوير مواهب مستمرة للأدوار الرئيسية
- تقديم مدخلات بشأن الاحتياجات التدريبية والتنسيق مع إدارة الموارد البشرية لضمان تسهيل متطلبات التدريب
- تطوير وتنفيذ التدريب الوظيفي للفريق
- تقديم مدخلات لتطوير خطة القوى العاملة السنوية
- ضمان تنفيذ سياسات شركة MAF Retail والإجراءات ذات الصلة
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة ماجد الفطيم :
مجموعة ماجد الفطيم هى شركة إماراتية تمتلك الكثير من مراكز التسوق ومحلات التجزئة وأيضاً العديد من المؤسسات الترفيهية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة
العنوان الرئيسى فى الإمارات : البرج رقم 1- الطابق 10 مركز تسوق سيتي سنتر ديرة - ص.ب. 91100 - دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :