
محتويات الصفحة
Job purpose:
- Support Engineers (SE) serve as frontline technical resources for Microsoft customers and partners via phone, email or web.
- They deliver unique value by collaboratively and reactively solving customer problems, providing proactive support advice, contributing to product quality and enhancements and creating self-help assets to broadly reach more customers.
- You will be part of a team responsible for providing an outstanding technical support experience to our business customers.
- From problem identification to full resolution, you will own and manage the customer experience over the phone and Web.
- When needed, you will collaborate with others to engage subject matter experts, Engineering (Product Groups) or Management.
- Your day to day job will be about providing both technical expertise (either on your own or by involving your colleagues) and about being an excellent communicator and a service oriented professional.
- You will be given the opportunity to become a subject matter expert in one or more areas and receive guidance and mentorship from your colleagues.
Responsibilities:
- Responsible for the customer support experience with Microsoft
- Own, troubleshoot and solve customer technical issues, using collaboration, troubleshooting best practices and transparency within and across teams (e.g. swarming)
- Identify cases that require escalation (either technically or strategically)
- Create and maintain incident management requests to product group/engineering group
- Contribute to case deflection initiatives, automation and other digital self-help assets to improve customer/ engineer experience
- Provide ramp activities, knowledge sharing, technical coaching and mentoring
- Drive technical collaboration & engagement outside of CSS (Product Engineering teams/Services/Support/Regions)
- Lead or participate in building communities with peer delivery roles; may be workload or specialty specific
Requirements:
Language Qualification
- English Language: fluent in reading, writing and speaking.
Required
- Customer Support or Software Development experience in three or more of the following: Web App troubleshooting on Linux, Windows IIS, Azure Web Apps or Docker
- Application development & debugging experience with one or more languages or frameworks: Java, Node, Python, PHP and Ruby, .NET Core, ASP.NET, WordPress, Joomla and Drupal a plus.
- Knowledge of HTML and CSS.
- Understanding of programming concepts such as call stacks, threading, synchronization, performance-related concepts and debugging.
- Excellent problem solving and troubleshooting skills, an ability to use various data collection tools and methodologies to analyze problems, determine root cause and develop solutions
Experience in one or more of these areas desirable
- Deep experience with Open Source Web technologies, troubleshooting and developing with Linux, NGNIX, Apache, Java, Node, Python, PHP and Ruby
- Experience with customer Docker images and troubleshooting Docker
- Troubleshooting skills in Network and DNS
- Familiar with packet sniffers: Fiddler or Network Monitor/Message Analyzer
Job Details:
Job/ Career : Azure Apps Support Engineer
Role type : Individual Contributor
Location: Amman, Jordan
Employment type : Full-Time
Profession : Services
Travel : None
Company: Microsoft
Date posted : 17-5-2021
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مهندس دعم تطبيقات فى شركة مايكروسوفت) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
اللغة:
- اللغة الإنجليزية: يجيد القراءة والكتابة والتحدث.
المؤهلات:
- تجربة دعم العملاء أو تطوير البرامج في ثلاثة أو أكثر مما يلي: استكشاف أخطاء تطبيقات الويب وإصلاحها على Linux أو Windows IIS أو Azure Web Apps أو Docker
- تجربة تطوير التطبيقات وتصحيح الأخطاء بلغة أو أطر عمل واحدة أو أكثر: Java و Node و Python و PHP و Ruby و .NET Core و ASP.NET و WordPress و Joomla و Drupal a plus.
- معرفة HTML و CSS.
- فهم مفاهيم البرمجة مثل مكدسات المكالمات والترابط والمزامنة والمفاهيم المتعلقة بالأداء وتصحيح الأخطاء.
- مهارات ممتازة في حل المشكلات واستكشاف الأخطاء وإصلاحها ، والقدرة على استخدام أدوات ومنهجيات جمع البيانات المختلفة لتحليل المشكلات وتحديد السبب الجذري وتطوير الحلول
خبرة في واحد أو أكثر من هذه المجالات مرغوب فيه:
- خبرة عميقة في تقنيات الويب مفتوحة المصدر واستكشاف الأخطاء وإصلاحها وتطويرها باستخدام Linux و NGNIX و Apache و Java و Node و Python و PHP و Ruby
- تجربة مع صور Docker للعملاء واستكشاف أخطاء Docker وإصلاحها
- مهارات استكشاف الأخطاء وإصلاحها في الشبكة ونظام DNS
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة مايكروسوفت :
شركة مايكروسوفت (الاسم بالإنجليزية: Microsoft Corporation) هى شركة متعددة الجنسيات تعمل في مجال تقنيات الحاسوب ........... (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )

المقر الرئيسى : ريدموند, واشنطن, الولايات المتحدة الأمريكية
العنوان الرئيسى فى مصر : الكيلو 28 , طريق القاهرة - اسكندرية الصحراوى , أبو رواش , القاهرة
المؤسس: بيل غيتس، بول ألين
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :