محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Work with the Manager Marketing to develop an overall Communications Strategy and “umbrella guidelines” that each centre/destination will embrace. Monitor adherence to these guidelines.
- Interface with the Manager Marketing and assist in developing communication strategies and related activities which promote the centre as a ‘destination of choice’.
- Ensure that all marketing efforts are aligned with the Annual Marketing Plan, Asset Brand positioning and overall objectives set for each of the operating assets.
- Supervise the implementation of marketing activities as per approved plan set for each destination/ centre and ensure quality and timely execution.
- Manage marketing activities / campaigns for the assigned centre including creative and all marketing collateral required and ensure documentation of each campaign / promotion / activation and analysis of results and retailer’s feedback for post reports.
- Maintain monthly cumulative reports for centre publicity, social media and website monitoring and provide ongoing feedback to Marketing Manager, Mall Management and tenants.
- Develop and maintain an ongoing list of tour operators, cruise operators, hotels, airlines, bus companies, etc., in the region and create a program to target them with the aid of the Tourism Manager.
- Generate of all related paperwork such as L.P.O.s, PARs, etc., for related activities at the centre, in addition to overseeing and coordinating the development and production of any internal / external newsletters, mall magazines, etc.
- Oversee the coordination and production of any in mall multi-media program, monitor content and manage the information in keeping with the overall brand/positioning.
- Work with strategic partners e.g. hotels, L&E brands to ensure that their collateral fits with the brand and that any major brand partnerships are communicated to the consumer effectively.
- Work closely with the Marketing Manager and the Promotions Coordinator to ensure that all retailer offers and activities are communicated effectively in appropriate media platforms.
- Work with the Customer Service coordinator to produce a Customer Service briefing pack on a timely basis outlining promotions, new stores etc. for information.
- Provide all necessary data / reports on a periodic basis pertaining to marketing activities to the Manager Marketing for review, resolutions of issues and prompt decision making.
- Ensure compliance with the MAFP SMBU’s Code of Conduct, Departmental policies and HC Policies and Procedures at all times.
- Be the advocate and ambassador of aligning and cascading the MAFP values across SMBU and ensure that it is adhered to and exhibit the same all the time.
Job Details:
Job/ Career : Marketing Specialist
Location: Egypt
Company: Majid Al Futtaim
Job Posting-Date: 26-1-2021
Job Closing-Date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (اخصائي تسويق فى شركة ماجد الفطيم) ومسئوليات الوظيفة كالتالى:
- العمل مع مدير التسويق لتطوير استراتيجية اتصالات شاملة و "إرشادات شاملة" يتبناها كل مركز / وجهة (مراقبة الالتزام بهذه الإرشادات).
- التفاعل مع مدير التسويق والمساعدة في تطوير استراتيجيات الاتصال والأنشطة ذات الصلة التي تروج للمركز باعتباره "الوجهة المفضلة".
- التأكد من أن جميع جهود التسويق تتماشى مع خطة التسويق السنوية ، ووضع العلامة التجارية للأصول والأهداف العامة المحددة لكل من الأصول التشغيلية.
- الإشراف على تنفيذ أنشطة التسويق حسب الخطة المعتمدة المحددة لكل وجهة / مركز وضمان الجودة والتنفيذ في الوقت المناسب.
- إدارة الأنشطة / الحملات التسويقية للمركز المعين بما في ذلك الإبداعية وجميع الضمانات التسويقية المطلوبة وضمان توثيق كل حملة / ترويج / تنشيط وتحليل النتائج وردود فعل بائع التجزئة لنشر التقارير.
- الاحتفاظ بالتقارير الشهرية التراكمية لدعاية المركز ووسائل التواصل الاجتماعي ومراقبة مواقع الويب وتقديم ملاحظات مستمرة إلى مدير التسويق وإدارة المول والمستأجرين.
- تطوير والحفاظ على قائمة مستمرة لمنظمي الرحلات السياحية ، ومنظمي الرحلات البحرية ، والفنادق ، وشركات الطيران ، وشركات الحافلات ، وما إلى ذلك ، في المنطقة ، وإنشاء برنامج لاستهدافهم بمساعدة مدير السياحة.
- إنشاء جميع الأعمال الورقية ذات الصلة مثل LPOs و PARs وما إلى ذلك ، للأنشطة ذات الصلة في المركز ، بالإضافة إلى الإشراف على تطوير وإنتاج أي نشرات إخبارية داخلية / خارجية ، ومجلات المركز التجاري ، وما إلى ذلك.
- الإشراف على تنسيق وإنتاج أي برنامج متعدد الوسائط في المركز التجاري ، ومراقبة المحتوى وإدارة المعلومات بما يتماشى مع العلامة التجارية الشاملة / تحديد المواقع.
- العمل مع شركاء استراتيجيين مثل الفنادق والعلامات التجارية L&E للتأكد من أن ضماناتها تتناسب مع العلامة التجارية وأن أي شراكات مع العلامات التجارية الكبرى يتم توصيلها إلى المستهلك بشكل فعال.
- العمل عن كثب مع مدير التسويق ومنسق العروض الترويجية للتأكد من أن جميع عروض وأنشطة بائع التجزئة يتم توصيلها بشكل فعال في منصات الوسائط المناسبة.
- العمل مع منسق خدمة العملاء لإنتاج حزمة إحاطة لخدمة العملاء في الوقت المناسب تحدد العروض الترويجية والمتاجر الجديدة وما إلى ذلك للحصول على المعلومات.
-تقديم جميع البيانات / التقارير اللازمة على أساس دوري فيما يتعلق بالأنشطة التسويقية إلى "مدير التسويق" لمراجعتها وحل المشكلات واتخاذ القرارات السريعة.
- ضمان الامتثال لقواعد السلوك MAFP SMBU ، وسياسات الإدارة وسياسات وإجراءات HC في جميع الأوقات.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة ماجد الفطيم :
مجموعة ماجد الفطيم هى شركة إماراتية تمتلك الكثير من مراكز التسوق ومحلات التجزئة وأيضاً العديد من المؤسسات الترفيهية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة
العنوان الرئيسى فى الإمارات : البرج رقم 1- الطابق 10 مركز تسوق سيتي سنتر ديرة - ص.ب. 91100 - دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :